| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Skalarni produkt v računalniški grafiki
Avtorji:Šalamun, Maja (Avtor)
Lešnjak, Gorazd (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UN_Salamun_Maja_2015.pdf (682,87 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Opis:Diplomska seminarska naloga je sestavljena iz petih poglavij. Prvo poglavje je namenjeno ponovitvi osnovnih pojmov o vektorjih. V drugem poglavju je predstavljen skalarni produkt dveh vektorjev , s poudarkom na posplošitvi skalarnega produkta na poljuben vektorski prostor. Geometrijski interpretaciji skalarnega produkta je v celoti namenjeno tretje poglavje, ki se navezuje na dolžino vektorja (normo), razdaljo, pravokotnost in kot med vektorjema. Sledi poglavje o ortogonalnih in ortonomiranih množicah, kjer je izpostavljen Gram-Schmidtov algoritem kot postopek konstrukcije baze iz ortogonalnih vektorjev, poleg tega je omenjen še ortogonalni komplement. V zadnjem poglavju je predstavljena uporaba skalarnega produkta v računalniški grafiki. Trditve tega poglavja so podkrepljene s slikovnim materialom. Sklepna ugotovitev kaže na to, da je skalarni produkt matematična operacija, ki je v velikem obsegu vključena v vsa orodja računalniške grafike, kamor sodi tako programska kot strojna oprema, pri čemer velja omeniti, da gre v večini primerov za relativno nezahtevne računske operacije.
Ključne besede:vektorji, skalarni produkt, norma, ortogonalni vektroji, Gram-Schmidtov algoritem, geometrijski pomen skalarnega produkta, skalarni produkt v računalniški grafiki
Leto izida:2015
Založnik:[M. Šalamun ]
Izvor:Maribor
UDK:51:004.92(043.2)
COBISS_ID:21440264 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:3GPUYD6F
Število ogledov:549
Število prenosov:30
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FNM
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Inner product in computer graphics
Opis:The thesis includes five chapters. The first chapter serves as an overwiev of the basic phrases of vectors. The second chapter introduces the scalar product with emphasis on the generalization of scalar product on any vector space. The whole third chapter is focused on geometric interpretation of scalar product in which we describe the lenght of vector and the angle between two vecorts. The next chapter is about ortogonal and orthonormal sets where is exposed the Gram-Schmidt algorithm as a method of construction ortogonal vectors, in addition there are also mentioned Shur's theorem and ortogonal complement. The final chapter demonstrate the use of scalar product in computer graphics. Claims of this chapter are supported with graphic material. The conclusion shows that scalar product is a part of mathematics with large scale involvement in all areas of computer graphics, including harware and software. It should be mentioned that in most cases this are relatively easy arithmetic operations.
Ključne besede:vectors, scalar product, norm, ortogonal vectors, Gram-Schmidt algorithm, geometric interpretation of scalar product, scalar product in computer graphics


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici