| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:OBRAVNAVA NENUJNEGA PACIENTA V AMBULANTI NUJNE MEDICINSKE POMOČI
Avtorji:Verdel, Denis (Avtor)
Pajnkihar, Majda (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Lorber, Mateja (Komentor)
Zelinka, Marko (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Verdel_Denis_2015.pdf (914,19 KB)
MD5: ADD7DBAE7F736F40B15201BF65B60B1A
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Opis:POVZETEK Teoretična izhodišča: Število pacientov se v ambulantah nujne medicinske pomoči po celotnem svetu iz leta v leto povečuje. Razlogov za hitro rast obiskov ambulante nujne medicinske pomoči je veliko. Narašča tudi delež obiskov pacientov, ki prihajajo v ambulante nujne medicinske pomoči zaradi zdravstvenih težav, ki niso primerne za zdravljenje v ambulantah nujne medicinske pomoči. S tem povzročajo dodatno obremenitev ambulant nujne medicinske pomoči. Namen magistrskega dela je z raziskavo ugotoviti, ali se v ambulanti Splošne nujne medicinske pomoči Ljubljana srečujejo z nenujnimi pacienti. Raziskovalna metodologija: Od Zdravstvenega doma Ljubljana smo pridobili dovoljenje za pregled dokumentacije enote Splošne nujne medicinske pomoči Ljubljana. Iz nje smo po naprej načrtovanem vzorcu izbrali vse nenujne paciente, ki so avgusta 2014 obiskali ambulanto Splošne nujne medicinske pomoči Ljubljana. Kot nenujnega smo označili pacienta, ki je po Manchestrskem triažnem sistemu pridobil modro ali zeleno triažno kategorijo in njegove težave trajajo več kot tri dni. Iz dokumentacije nenujnih pacientov smo analizirali podatke o spolu, starosti, času obravnave, razlogu obiska, triažni kategoriji in finančno vrednost nenujnega obiska. Pridobljene podatke o nenujnih pacientih smo po retrospektivni analizi obdelali z računalniškim programom SPSS 20.0, v katerem je bila uporabljena deskriptivna statistika. Rezultati: Z raziskavo in pregledom dokumentacije smo ugotovili, da število pacientov v ambulanti Splošne nujne medicinske pomoči Ljubljana iz leta v leto narašča. Po pregledu dokumentacije je bilo razvidno, da tudi v ambulanto Splošne nujne medicinske pomoči Ljubljana prihajajo pacienti zaradi nenujnih zdravstvenih težav. Takšnih smo v avgustu 2014 našteli kar 176. Ugotovili smo, da so moški s 60 % pogosteje kot nenujni pacienti poiskali zdravniško pomoč v enoti Splošne nujne medicinske pomoči Ljubljana, kljub temu pa nismo ugotovili statistično pomembne razlike glede na spol pri pogostosti obiskov nenujnih pacientov v nočnem času (t = 1,145; p = 0,254). Kar 28,4 % nenujnih pacientov je kot razlog za obisk Splošne nujne medicinske pomoči Ljubljana navedlo, da ne želijo k osebnemu zdravniku. Starostno skupino nenujnih pacientov, ki so najpogosteje obiskali Splošno nujno medicinsko pomoč Ljubljana, s kar 37,5 % predstavlja skupina stara od 20 do 39 let. Prav tako med ugotovitvami nismo zaznali statistično pomembne razlike (t = 1,922; p = 0,067) glede na paciente, starejše oz. mlajše od 75 let, v pogostosti obiskov ambulante Splošne nujne medicinske pomoči Ljubljana v nočnem času. Raziskava nam je pokazala, da obravnava nenujnih pacientov vzame zdravstvenemu osebju v ambulanti Splošne nujne medicinske pomoči Ljubljana veliko časa, povzroči dodatne stroške in dodatno preobremenjenost. V povprečju je bilo avgusta 2014 v ambulanti Splošne nujne medicinske pomoči Ljubljana vsak dan skoraj 6 nenujnih pacientov, ki bi morali zdravniško pomoč poiskati drugje. Sklep: Ambulante nujne medicinske pomoči niso namenjene pregledu nenujnih pacientov. Delovanje ambulant nujne medicinske pomoči je namenjeno temu, da življenjsko ogroženi pacienti, katerih zdravstveno stanje se je nenadno poslabšalo, dobijo čimprejšnjo zdravniško pomoč. Ker nenujni pacienti vedno bolj izrabljajo ambulante nujne medicinske pomoči za nenujne zdravstvene težave, bi bilo potrebno pred samim delovanjem novih urgentnih centrov sprejeti pravilnik, ki bi določal, komu so namenjeni urgentni centri in kaj narediti z nenujnimi pacienti.
Ključne besede:Ključne besede: nenujni pacient, obravnava pacienta, ambulanta nujne medicinske pomoči, nujna medicinska pomoč, preusmerjanje pacientov, preobremenjenost ambulant nujne medicinske pomoči.
Leto izida:2015
Založnik:[D. Verdel]
Izvor:Maribor
UDK:616-083.98(043.2)
COBISS_ID:2087076 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:SRVKML1G
Število ogledov:1733
Število prenosov:209
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FZV
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:TREATMENT OF NON-URGENT PATIENT IN THE EMERGENCY DEPARTMENT
Opis:Theoretical starting-points: The number of patients in the emergency clinic all over the world from year to year increases. There are a lot of reasons for the rapid growth of visits to the emergency clinic. Unfortunately it’s increasing the proportion of patient’s visits to the emergency clinic because of health problems that are not suitable for treatment on it, causing additional overloading to the clinics. The purpose of this master's thesis is to determine, through this research, whether the General emergency clinic Ljubljana is facing with such non-urgent patients. Research methodology: From the community health center Ljubljana we got permission to check documentation of the General emergency clinic Ljubljana. According to the documentation we chose as a pre-planned sample all non-urgent patients who have, in August 2014, visited the General emergency clinic Ljubljana. As a non-urgent patient, we have marked a patient, who after the Manchester triage system got a blue or green triage category and his problems last more than three days. Based on the documentation of non-urgent patients there were analyzed data about sex, age, time of treatment, the reason for the visit, triage category and financial value of non-urgent visits. Acquired data on non-urgent patients were treated according to a retrospective analysis using a computer program SPSS 20.0, in which were used descriptive statistics. Results: After reviewing the documentation and completion of our research, we found that the number of patients in the General emergency clinic Ljubljana from year to year increase. Some of them are coming to the General emergency clinic Ljubljana with non-urgent health problems. There were 176 cases in August 2014 with that kind of patients with non-urgent health problems. We found out that 60% of them were men, who as non-urgent patients, were seeking medical help at the General emergency clinic Ljubljana, but nevertheless there were no statistically significant gender differences in the frequency of visits of non-urgent patients during night time (t = 1.145; p = 0.254). Almost 28.4% of non-urgent patients stated as the reason to visit the General Emergency clinic Ljubljana that they do not want to visit their personal doctor. The age group of non-urgent patients, who more frequently visited the General emergency clinic Ljubljana represents 37.5% of patients aged from 20 to 39 years. In addition, the findings did not detect a statistically significant difference (t = 1.922; p = 0.067) between patients older or younger than 75 years in the frequency of visits to the General emergency clinic Ljubljana at night time. The research has shown that the treatment of non-urgent patients take medical personnel at the General emergency clinic Ljubljana a lot of time; this consequently leads to additional costs and overload. On average, in August 2014, General emergency clinic Ljubljana had a daily visit of 6 non-urgent patients, who should have looked for medical attention elsewhere. Conclusions: Emergency clinics are not intended to check non-urgent patients. Their purpose is to give prompt medical attention to life risk patients, whose medical condition has been suddenly deteriorated Since non-urgent patients are increasingly abusing or filling the emergency clinics due to non-urgent medical problems, it would be reasonable to define by official regulations, the purpose of the operation of each new opened urgent center, therefore, to whom they are intended and what to do with non-urgent patients.
Ključne besede:non-urgent patient, treatment of non-urgent patient, emergency clinic, redirecting patients, overload of emergency clinic.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici