SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Razvijanje prostorske predstavljivosti z uvedbo 3D-modeliranja v osnovni šoli.
Avtorji:Šafhalter, Andrej (Avtor)
Glodež, Srečko (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Bakračevič Vukman, Karin (Komentor)
Datoteke:.pdf DOK_Safhalter_Andrej_2016.pdf (3,48 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga (mb31)
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Opis:Razvijanje prostorske predstavljivosti z uvedbo 3D-modeliranja v osnovni šoli Doktorska disertacija je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega. Teoretični del obravnava nekatera dognanja drugih avtorjev, ki predstavljajo povezavo z empiričnim delom. Tako so predstavljene značilnosti: prostorskega zaznavanja, spomina in mišljenja, prostorske predstavljivosti in vpliv spola nanjo, učnih stilov in hemisferičnosti možganov, testov hemisferne dominacije, kognitivnega razvoja s poudarkom na prostorski predstavljivosti, inteligentnosti in večvrstne inteligentnosti, testov inteligentnosti in prostorske predstavljivosti, tehničnega načrtovanja v osnovni šoli ter 3D-modeliranja in vizualizacije. V empiričnem delu je prikazana raziskava o vplivu 3D-modeliranja na prostorsko predstavljivost. Pri tem smo na začetnem stanju kontrolirali spol, razred, oceno pri TIT/NIT, izkušnje s poznavanjem programa za 3D-modeliranje, zaznavni stil, oceno prostorske sposobnosti, oceno hemisferičnosti in dosežke na začetnem preizkusu iz prostorske predstavljivosti. Po eksperimentu smo kontrolirali učinke eksperimenta glede na razlike v dosežkih na končnem preizkusu iz prostorske predstavljivosti med eksperimentalno in kontrolno skupino ter napredek učencev eksperimentalne skupine z vidika prostorske predstavljivosti. Na osnovi 35 raziskovalnih vprašanj je bilo postavljenih 35 hipotez. Preverjanje hipotez je bilo razdeljeno v tri sklope: (A) hipoteze, vezane na začetno stanje, (B) hipoteze, vezane na končno stanje, in (C) hipoteze, vezane na razlike med začetnim in končnim stanjem eksperimentalne skupine. V sklopu A so bile potrjene tri hipoteze, tri so bile zavrnjene, v sklopu B so bile potrjene vse tri hipoteze in v sklopu C je bilo potrjenih vseh deset hipotez. V raziskavi je bilo zajetih 16 spremenljivk, sama raziskava pa je temeljila na eksperimentalni metodi empiričnega pedagoškega raziskovanja. Pedagoški eksperiment je potekal v dveh šolskih letih, 2011/2012 in 2012/2013. Raziskovalni vzorec je zajemal učence enajstih slovenskih osnovnih šol, v katerih se je izvajala interesna dejavnost 3D-modeliranje. V eksperimentalni skupini je bilo 95 učencev, v kontrolni pa 101. Sodelovali so učenci od 6. do 9. razreda, 107 je bilo učencev moškega, 89 pa ženskega spola. V eksperimentalno skupino so bili vključeni učenci, ki so izbrali 3D modeliranje kot interesno dejavnost in so jo obiskovali eno uro na teden med šolskim letom. Kontrolno skupino so sestavljali učenci, ki dejavnosti 3D modeliranje niso obiskovali. V večini primerov so bili to sošolci učencev eksperimentalne skupine. Podatki so bili izbrani na osnovi: osnovnih podatkov o učencih, začetnega in končnega preizkusa iz prostorske predstavljivosti, samoocenitvenega vprašalnika o učno-zaznavnih stilih, samoocenitvenega vprašalnika o večvrstni inteligentnosti in samoocenitvenega vprašalnika »Tvoj stil učenja in razmišljanja«. Bistvena ugotovitev je bila, da 3D-modeliranje vpliva na izboljšanje prostorske predstavljivosti pri učencih, medtem ko med spoloma ni bilo ugotovljenih značilnih razlik.
Ključne besede:3D-modeliranje, prostorska predstavljivost, kognitivni razvoj
Leto izida:2016
Založnik:A. Šafhalter]
Izvor:[Maribor
UDK:37.015.31:004.925.8(043.3)
COBISS_ID:284158208 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:591
Število prenosov:111
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FNM
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The development of spatial ability with the introduction of 3D modeling in lower secondary school
Opis:The development of spatial ability with the introduction of 3D modeling in lower secondary school. This doctoral dissertation consists of two parts, a theoretical and an empirical one. The theoretical part addresses the findings of several other authors which relate to the empirical part of the dissertation. Characteristics of the following subjects are thus presented: spatial perception, memory and thinking, spatial ability and the way it is influenced by gender, learning styles and cerebral hemisphericity, tests of hemispheric dominance, cognitive development with a focus on spatial ability, intelligence and multiple intelligence theory, tests of intelligence and spatial ability, technical drawing in lower secondary school, 3D modeling and visualization. The empirical part presents research on the impact of 3D modeling on spatial ability. The initial state of research controlled the participants' gender, grade of secondary education, marks in TIT/NIT, experience with 3D modeling software, perception style, assessment of spatial ability, assessment of hemispheric dominance, and results of the initial test of spatial ability. Following the experiment, effects were controlled on the basis of differences in results between the experimental and control groups at the final test of spatial ability, and the measured spatial ability development of experimental group students. 35 hypotheses were proposed on the basis of 35 research questions. Verification of the hypotheses was conducted in three segments: hypotheses related to the initial state, hypotheses related to the final state, and hypotheses related to differences between the initial and final states of the experimental group. Three hypotheses were confirmed and three rejected in segment A, all three confirmed in segment B, and all ten confirmed in segment C. The research evaluated 16 variables and was based on an experimental approach to empirical pedagogical research. The didactic experiment took place during two school years, 2011/2012 and 2012/2013. The research sample comprised of students from eleven Slovenian lower secondary schools that conduct the extracurricular activity of 3D modeling. The experimental group contained 95 students whereas the control group contained 101. Participating students attended grades between 6th and 9th grade, with 107 of the students being male and 89 being female. The participants in the experimental group were students that had selected 3D modeling as an extra-curricular activity and attended one lesson per week during school year. The participants in the control group were students that did not attend lessons in 3D modeling. The majority of the control group participants were classmates with participants in the experimental group. Data was collected on the basis of basic student information, initial and final test of spatial ability, self-assessment questionnaire on learning-perception styles, self-assessment questionnaire on multiple intelligence types, and self-assessment questionnaire titled "Your style of learning and thinking". The essential findings state that 3D modeling does indeed contribute to the development of spatial ability in students aged between 11 and 15, while significant differences in spatial ability between genders were not observed.
Ključne besede:3D modeling, spatial ability, cognitive development


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici