| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:MEDKULTURNOST NA NARODNO MEŠANIH OBMOČJIH
Avtorji:ID Štefane, Manuela (Avtor)
ID Pšunder, Mateja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Stefane_Manuela_2014.pdf (2,06 MB)
MD5: AA81E9055394EE539ACC74256A56EF01
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Številni avtorji medkulturnost opredeljujejo kot sobivanje, sodelovanje, sovplivanje in dopolnjevanje različnih kultur, narodov, spolov ter verstev. Spoštovanje in razumevanje narodne ter kulturne drugačnosti je potrebno poudarjati na narodno mešanih območjih in izven njih. Potrebno je premagovati stereotipe in predsodke do drugačnih ter z njimi vzpostavljati interakcijo in komunikacijo. Takšen odnos bogati posameznike in družbo ter razvija pozitiven pogled na druge narode in kulture. Na vse to pomembno vpliva tudi šola s svojimi programi, delavnicami in usposobljenimi učitelji. V empiričnem delu so nas zanimali učenčevo razumevanje in odnos do medkulturnosti, praktično udejstvovanje medkulturnih vsebin in kompetenc ter vpliv ostalih subjektov izobraževanja na vpletanje medkulturnosti v šolski prostor in izven njega. V raziskavi smo se osredotočili na narodno mešana območja Prekmurja in slovenske Istre ter na območje izven narodno mešanega območja Slovenije, Maribor. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika, na vzorcu 336 učencev. Rezultati so pokazali, da so učenci bolj navezani na Slovenijo kot na Evropo. Učenci se, ne glede na šolski okoliš, v različnih okoliščinah najpogosteje sporazumevajo v slovenščini, v učenju tujih jezikov pa vidijo možnost za boljšo prihodnost, boljši študij in boljšo zaposlitev. Raziskava je v nadaljevanju pokazala, da imajo anketirani učenci po lastnih navedbah štiri prijatelje ali več, ki so druge narodnosti ali kulture, ter se z njimi družijo na različne načine. Na koncu smo pozornost namenili tudi stališču učencev do odnosa šole, učiteljev in staršev do medkulturnosti. Stališča nekaterih učencev so pokazala statistično pomembne razlike.
Ključne besede:medkulturnost, narodno mešana območja, dvojezično šolstvo, strpnost, predsodki.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Štefane]
Leto izida:2014
PID:20.500.12556/DKUM-46905 Novo okno
UDK:37.015.31:316.7(043.2)
COBISS.SI-ID:21413384 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:SB2MGHIQ
Datum objave v DKUM:04.06.2015
Število ogledov:2701
Število prenosov:338
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:INTERCULTURALISM IN ETHNICALLY MIXED AREAS
Opis:Many authors define it as coexistence, cooperation, interaction and complementarity of different cultures, nations, genders and religions. Respect and understanding of ethnic and cultural diversity has to be emphasized in ethnically diverse areas and also elsewhere. It is necessary to overcome stereotypes and prejudices towards ‘different’ people, and to establish interaction and communication with them. Such an attitude enriches individuals and society, and also helps develop a positive view of other nations and cultures. Other important factors include schools with their programs, workshops and qualified teachers. In the empirical section we explored pupil’s understanding and attitude toward interculturality, practical implementation of intercultural content and competences, as well as the impact of other entities of education on inclusion of interculturalism in and outside schools. In this study we focused on the nation's ethnically diverse areas of Prekmurje and Slovenian Istra, as well as the area outside the ethnically diverse area of Slovenia, the city of Maribor. The data was collected with a questionnaire and a sample of 336 pupils. The results showed that pupils have a greater affinity for Slovenia than Europe. Pupils most commonly communicate in Slovenian language, regardless of their school district, and under different circumstances, and perceive learning foreign languages as an opportunity for a better future, better education and better employment. The study also showed that the pupils who participated in the survey have four friends or more, according to their own answers, who have a different nationality or culture, and they socialise with them in different ways. Finally, we also paid attention to the pupils’ point of view regarding the schools', teachers' and parents' attitudes toward interculturalism. The views of some pupils have shown statistically significant differences.
Ključne besede:interculturality, ethnically diverse areas, bilingual education, tolerance, prejudice.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici