Title: | Integrirani pretvornik za napajanje pogona in baterij električnega vozila v režimu napajanja pogona |
---|
Authors: | ID Fišer, Primož (Author) ID Rodič, Miran (Mentor) More about this mentor... ID Gotlih, Karl (Mentor) More about this mentor... ID Milanovič, Miro (Comentor) |
Files: | MAG_Fiser_Primoz_2014.pdf (4,86 MB) MD5: 557F6D8B56742D566389FDBE1DF99CC4
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | FS - Faculty of Mechanical Engineering
|
---|
Abstract: | Sodobni čas si človek težko predstavlja brez osebne mobilnosti in avtomobilov. Primarni energetski vir za pogon vozil še vedno ostajajo fosilna goriva, čeprav se v zadnjem času vse bolj vpeljujejo alternativna pogonska sredstva. Alternativo konvencionalnim vozilom z motorjem z notranjim izgorevanjem predstavljajo električna vozila, ki zaradi izboljšav v tehnologiji pogonskih sklopov in hranilnikov energije, postajajo vse bolj konkurenčna in splošno razširjena. Kljub dejstvu, da so električna vozila že komercialno dostopna na trgu, potekajo raziskave v smeri boljšega izkoristka in splošne optimizacije. V delu je predstavljen eden izmed podproblemov optimizacije, to je združitev dveh tradicionalno ločenih samostojnih sklopov, in sicer pretvornika za pogon motorja, ter pretvornika za napajanje baterij v integrirani pretvornik. Na ta način je mogoče prihraniti nekaj elementov, ter tako znižati ceno in težo vozila. To je mogoče zaradi dejstva, da vožnja in polnjenje baterij nikoli ne potekata hkrati. Integrirani pretvornik lahko deluje v dveh režimih delovanja. V prvem režimu je uporabljen za napajanje baterij, v drugem za napajanje pogonskega asinhronskega motorja. V tem magistrskem delu je podrobno opisan režim s katerim napajamo pogonski motor. Uporabljeno je vektorsko vodenje motorja z uporabo teorije orientacije polja (FOC). Predstavljene so nezvezne modulacijske tehnike vektorske modulacije (DPWM), ki omogočajo zmanjšanje stikalnih izgub. Prikazano je tudi delovanje v območju nadmodulacije, s katero se lahko razširi napetostno območje pretvornika. Algoritem vodenja motorja je implementiran na digitalnem signalnem krmilniku, pri čemer je uporabljen pristop programiranja z avtomatskim generiranjem kode. |
---|
Keywords: | integrirani pretvornik, asinhronski motor, vektorsko vodenje, modulacijski algoritmi, zmanjševanje stikalnih izgub, nadmodulacija, električna vozila, digitalni signalni krmilnik, avtomatsko generiranje kode |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [P. Fišer] |
---|
Year of publishing: | 2014 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-46495 |
---|
UDC: | 621.376:681.586.7043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 18325014 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:LZ1BDEJM |
---|
Publication date in DKUM: | 03.11.2014 |
---|
Views: | 2020 |
---|
Downloads: | 230 |
---|
Metadata: | |
---|
Categories: | KTFMB - FS
|
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: | |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |