| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:ROMANJE NA SV. ROK NAD SEVNICO
Avtorji:ID Ocvirk, Vesna (Avtor)
ID Ciglenečki, Marjeta (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Ocvirk_Vesna_2014.pdf (5,90 MB)
MD5: A9571AA48265C59D715C429798C4E306
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Romanje je v Sloveniji, ki je pretežno katoliška dežela, dokaj razširjena religiozna dejavnost. Župnija Sevnica šteje kar 13 podružničnih cerkva, med katerimi sta romarski dve; Sv. Marija Vnebovzeta na Grački Gori in Sv. Rok nad Sevnico. Zanimivo je, da se je romanje praviloma pričelo pri cerkvi Sv. Marije Vnebovzete in se nadaljevalo do cerkve Sv. Roka. Med romanjem so verniki molili in peli, ter si tako krajšali pot do cilja. Praznik Marijinega vnebovzetja še danes praznujemo 15. avgusta, Rokovo pa naslednji dan, torej 16. avgusta. Verniki so se nekoč veliko bolj vestno udeleževali zapovedanih praznikov, zatorej je podatek, da so romarji priromali k Sv. Roku že dan pred tem ter prespali kar v cerkvi, le še potrditev njihove goreče vere. Kljub temu da se niso ohranile številne fotografije in votivne podobe, ki so jih romarji pripenjali na hrbtno stran glavnega oltarja, pa nam pričanja vaščanov podajo zgovoren oris takratnega romanja. Cerkev Sv. Marije Vnebovzete je nastala na pobudo vaščanov, saj naj bi eden izmed njih prav tam uzrl podobo Matere Božje. Po podatkih iz župnijske Kronike je cerkev nastala leta 1632. Obiskanost te cerkve je bila do druge polovice 19. stoletja velika tudi zato, ker so k njej romali verniki iz sosednje Brestanice in drugih okoliških župnij. Božjepotna cerkev Sv. Roka je nastala v spomin na kugo, ki je bila na pohodu v letih 1625, 1646 in 1652. Sv. Rok je zavetnik bolnih in invalidov, zato je cerkev še toliko bolj obiskana. Verniki pa so se zbirali tudi ob kozarcih žlahtne kapljice, ki so jo ponujale kar tri gostilne v neposredni bližini cerkve. Maloštevilne, a dragocene fotografije in razglednice so odličen prikaz takratnega praznovanja in romanja, ki je danes v zelo okrnjeni različici le-tega. Poleg že omenjene Kronike, pa nam opise romanja podajo še nekateri drugi pisci; med njimi je Mojca Terčelj: Občina Sevnica, Zoran Zelič: Župnija Sevnica. Pomemben vir informacij pa predstavljajo vaške starešine. Če so nekoč romarji pešačili skoraj 8 km, se danes pripeljejo z avtomobili čisto do cerkve Sv. Roka. Na žalost lahko danes štejemo avtomobile, medtem ko bi nekoč le s težavo prešteli vse romarje.
Ključne besede:Romanje, Sv. Marija Vnebovzeta na Grački Gori, Sv. Rok
Kraj izida:Maribor
Založnik:[V. Ocvirk]
Leto izida:2014
PID:20.500.12556/DKUM-45595 Novo okno
UDK:726:27-523.4(497.4Sevnica)(043.2)
COBISS.SI-ID:20825608 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:GPVIYDYP
Datum objave v DKUM:09.10.2014
Število ogledov:2350
Število prenosov:220
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:PILGRIMAGE TO THE CHURCH ST. ROK ABOVE SEVNICA
Opis:The pilgrimage in Slovenia, which is mostly a catholic land, is a quite popular religious activity. There are thirteen succursal churches in the Sevnica parish, two of them are pilgrimages; Saint Maria Vnebovzeta on Gračka Gora and Saint Rok above the town Sevnica. It is interesting that the pilgrimage began generally at the church Saint Maria Vnebovzeta and continued at the church Saint Rok. During the pilgrimage the faithful were praying and singing to shorten their way . The celebration of Marias assumption has been on 15th August until today and the celebration of Saint Rok is the next day, on 16th August. Faithful attended celebrationes in past more conscientiously. That proves the information that the pilgrimages pilgrimaged to Saint Rok a day before the 15th August and spent the night in the church, so they showed their anxiety faith. Although there were no many photographies and religious paintings left which were pinned up by pilgrims on the backside of the main altar, the testimonies of villagers present us the outline of the pilgrimege in the past. The first move to build the church Saint Maria Vnebovzeta was made by villagers, because one of them saw there the image of God's Mother. According to informations in parochial Cronica the church was made in year 1632. A lot of people visited that church in the second half of 19th century, because a lot of pilgrims came from neighbouring Brestanica and other surrounding parishes. The pilgrimage church Saint Rok was made in a memory of the plague, which spread in years 1625, 1646 and 1652. Saint Rok is the patron of ill people and invalid people and because of that the church has been visited more often. There were also three inns near the church where the faithful met to drink a glass of wine. Some few photographes and postcards are exellent signs of celebrations and pilgrimages in those days, but today there is only a stunted version of them. Beside already mentioned Cronica, the pilgrimage is explained to us by some other writers; Mojca Terčelj: Občina Sevnica, Zoran Zelič: Župnija Sevnica. The villiage seniors are also an important source of informations. If the pilgrimes walked nearly 8 kilometres in the past, today they come there by cars entirely to the church Saint Rok. Unfortunately today we can count cars there, but in the past we could hardly count all the pilgrims who came to the church.
Ključne besede:The pilgrimage, St. Maria on Gračka Gora, St. Rok above Sevnica


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici