| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:ODPADNI MATERIALI PRI LIKOVNIH DEJAVNOSTIH S PODROČJA KIPARSTVA V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Avtorji:Pejčić, Lidija (Avtor)
Zupančič, Tomaž (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Pejcic_Lidija_2014.pdf (1,61 MB)
MD5: 932A20211799731660DF03D5ABA46702
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Živimo v času tehnološkega napredka in rasti svetovnega prebivalstva, ki hkrati za svoj obstoj ustvarjata v okolju neugodne posledice. Sedanje ekološko stanje nas spodbuja k razmišljanju in reševanju položaja, v katerega je zabredel človek s sodobnim, a za naravo ogrožajočim načinom življenja. Narava je izčrpana od posegov vanjo, okolje pa je prepolno z negativnimi vplivi materialnega obilja. Človek mora najti zagon in poti, da bo izboljšal kakovost življenja zase in za prihodnje rodove. Napredek človeštva bi moral zagotavljati zmernost v porabi dobrin in omogočati varnost naslednjim rodovom. Razviti je treba torej tak način, ki bo trajnosten, varen in ki bo vzpostavljal ravnovesje med potrebami in porabo dobrin za vse generacije. Pojmi kot so: ekologija, varstvo narave, trajnostni razvoj, se zato vse pogosteje omenjajo in postajajo predmet mnogih razprav. Z magistrsko nalogo smo raziskali mnenja vzgojiteljic o ekologiji in trajnostnem razvoju, o vrednotah in okoljskih problemih, s katerimi seznanjajo predšolske otroke. Zanimalo nas je, v kolikšni meri uporabljajo pri vzgojnem delu odpadne materiale, in kako pogosto ter pri katerih vzgojnih področjih. V prvem delu magistrske naloge predstavljamo pedagoške vidike, povezane z ekologijo in trajnostnim razvojem, vključujemo pa tudi embalažo in odpadne materiale ter ugotavljamo njihovo uporabo pri likovnih dejavnostih na področju kiparstva v predšolskem obdobju. V empiričnem delu predstavljamo rezultate ankete za vzgojiteljice. Zajeti vzorec, N = 139, so izpolnjevale vzgojiteljice vseh vrtcev v Mariboru. Ankete smo obdelali s pomočjo deskriptivne in inferenčne statistike (χ2 - preizkus in Mann Whitneyev preizkus razlik). Raziskava je pokazala, da se vzgojiteljice zavedajo pomena vrtca in vzgojnih aktivnosti v povezavi z ekološkimi vsebinami. Pri večini vzgojnih področij pogosto uporabljajo odpadne materiale iz razlogov, da spodbujajo ustvarjalnost in domišljijo otrok ter jih posledično s tem seznanjajo s posledicami kopičenja odpadkov.
Ključne besede:ekologija, trajnostni razvoj, odpadni materiali, predšolski otrok, likovne dejavnosti.
Leto izida:2014
Založnik:[L. Pejčić]
Izvor:Maribor
UDK:373.2:502.131.1(043.2)
COBISS_ID:20730376 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:ITKLHX6S
Število ogledov:1704
Število prenosov:194
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:WASTE MATERIALS AT ART ACTIVITIES IN THE SPEHERE OF SCULPTURE IN NURSERY AGE
Opis:We live in a time of technological progress and growth of world population, which, at the same time for its existence, creates adverse effects in the environment. The current ecological status encourages us to think and solve a situation sunk by a man with modern, but nature threatening, lifestyle. Nature is exhausted from tampering, the environment is overflowing with negative impacts of material abundance. One must find the start and the way to improve the quality of life for himself and future generations. The progress of mankind should provide moderation in consumption of goods and enable security for future generations. It is therefore necessary to develop a sustainable and secure way that will foster a balance between the needs and consumption goods for all ages. Concepts such as ecology, nature protection, sustainable development are, therefore, increasingly mentioned and becoming the subject of many discussions. With a master's thesis we studied the opinions of teachers about ecology and sustainable development, values and environmental problems to familiarize young children with. We wanted to know the level of extent used in educational work of waste materials, the frequency and educational areas covered. The first part of master's thesis does not only present pedagogical aspects related to environment and sustainable development, but also includes packaging and waste materials and identifies the use of those with visual art activities in the field of sculpture in the preschool period. The empirical part presents the results of a teachers' survey. Covers a sample of N = 139, kindergarten teachers in Maribor. Surveys were processed using descriptive and inferential statistics (χ2- test and Mann Whitney test of differences ). Research has shown that teachers are aware of the importance of preschool and educational activities related to environmental issues. Most educational areas often use waste materials for reasons that encourage children's creativity and imagination and, by consequence, introduce them the consequences of littering.
Ključne besede:ecology, sustainable development, waste materials, pre-school children, art activities.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici