| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:INTEGRIRANI PRETVORNIK ZA NAPAJANJE POGONA IN BATERIJ ELEKTRIČNEGA VOZILA V REŽIMU POLNJENJA BATERIJ
Avtorji:ID Kelemina, Ivan (Avtor)
ID Gotlih, Karl (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Milanovič, Miro (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Rodič, Miran (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Kelemina_Ivan_2014.pdf (2,96 MB)
MD5: 520E93E571B067899F4AEBADDF242006
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Opis:Električna energija se danes vse bolj uporablja tudi za pogon vozil, med katerimi prednjačijo električni avtomobili. Električna vozila imajo številne prednosti pred vozili, ki za pogon uporabljajo motor z notranjim izgorevanjem, saj je električna energija poceni, motor ne povzroča hrupa in vozilo je med vožnjo okolju prijazno. Problem el. vozil je previsoka cena, zato je v magistrskem delu opisan pretvornik, s katerim lahko med drugim vplivamo tudi na ekonomičnost el. vozila. Opisan je pretvornik, ki ga je možno uporabljati za dva režima delovanja. V prvem režimu delovanja je sistem, ki ga je mogoče uporabiti za polnjenje baterije, in v drugem režimu je elektromotorni pogon, ki se uporablja za vodenje asinhronskega motorja. S tem, ko uporabimo iste elemente za dva različna režima delovanja, prihranimo denar in prostor v vozilu. V magistrskem delu smo podrobneje obravnavali polnilnik akumulatorskih baterij, zasnovan na strukturi dveh pretvornikov navzdol in pretvornika navzgor. Vezje odpravlja vpliv višjih harmonikov, kar omogoča brezizguben prenos moči od izvora proti bremenu z zelo velikim izkoristkom. S tokovno regulacijo je možno izvajanje korekcije faktorja moči (PFC). Delovanje smo preizkusili na realnem modelu v laboratoriju, kjer smo imeli na razpolago močnostni pretvornik in asinhronski motor. Celotni algoritem vodenja smo izvedli digitalno. Implementirali smo algoritem, ki je izvajal regulacijo toka skozi statorska navitja na asinhronskem motorju. Z regulacijo smo izboljšali vhodni tok pretvornika. Dosegli smo zvezni vhodni tok, nizko vrednost THD-ja in faktor za korekcijo moči, ki je po zahtevah IEC-standarda. Polnilnik, ki izvaja korekcijo faktorja moči, se lahko približa večji vrednosti polnilnega toka in tako skrajša čas polnjenja baterije.
Ključne besede:električno vozilo, integrirani pretvornik, polnilnik akumulatorskih baterij, korekcija faktorja moči, digitalni signalni mikrokrmilnik
Kraj izida:Maribor
Založnik:[I. Kelemina]
Leto izida:2014
PID:20.500.12556/DKUM-43574 Novo okno
UDK:681.586.7(043.2)
COBISS.SI-ID:17736982 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:IH1WLB3J
Datum objave v DKUM:11.03.2014
Število ogledov:2071
Število prenosov:170
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FS
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:INTEGRATED CONVERTER FOR CHARGING OF DRIVE AND BATTERIES OF AN ELECTRIC VEHICLE IN THE BATTERIES CHARGING MODE
Opis:Electric energy is nowadays widely used for propulsion of the vehicles. Electric vehicles have numerous advantages over ordinary vehicles.The electric energy is cheap, motor generates less noise and the vehicle does not emit any pollutnat gases into the environment. On the other hand, the main drawback of electric vehicles is their rather high price.This master thesis describes a converter, which could reduce the production costs of an electric vehicle and thus positively affect their market price. The converter can operate in two regimes. In the first regime, the conveter is used for charging the battery, while in the second regime, it is used for driving the motor. By using the same elements for realizing both functions, the material costs are reduced as well as the weight and size of the whole system. This master thesis was focused on the battery charging operation of the converter. The latter operating regime is based on operation as a double buck and boost structure. The studied converter structure eleminates higher harmonics, while assures low power conversion losses and high efficiency. With current feedback it is possible to make power factor correction PFC. Measurements were performed in laboratory on a real model, where we used power converter connected to the induction motor. The control algorithm was digitally implemented. We have implemented an algorithm, which controls the current through the stator windings of an induction motor. Consequently the shape of the input current was also improved. A continuous input current was achieved, with low THD and power factor that meets the IEC standard requirements. Batteris charger with power factor correction can more closely approach the maximum current the plug can deliver, which reduces the charging time.
Ključne besede:Electric Vehicle, Integrated Converter, Battery Charger, Power Factor Correction, Digital Signal Controller


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici