| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Izobražanje operacijskih medicinskih sester
Avtorji:Brdnik, Blaž (Avtor)
Pajnkihar, Majda (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Križmarić, Miljenko (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Brdnik_Blaz_2013.pdf (3,29 MB)
MD5: 151BEEED8D0D6E971052FE9DE5698606
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Opis:Operacijske medicinske sestre (v nadaljevanju OPMS) so specialistke na področju perioperativne zdravstvene nege. Za zagotavljanje kakovostne, strokovne in varne zdravstvene oskrbe v perioperativnem obdobju morajo razpolagati z obliko teoretičnega in praktičnega znanja. V Sloveniji OPMS pridobivajo strokovna znanja večinoma s prenosom znanj iz starejše kolegice na mlajšo v delovnem okolju, kar ni v skladu z evropskimi smernicami in priporočili. Tako se postavlja podvprašanje kompetentnosti in strokovnosti slovenskih OPMS, posledično pa kakovosti in varnosti zdravstvene oskrbe. Namen: Izpostaviti potrebo po uvedbi formalnega izobraževanja za OPMS v Sloveniji. Metodologija raziskovanja: V raziskavi smo uporabili kvantitativno metodologijo. Podatke smo zbirali s pomočjo anketnega vprašalnika z vprašanji odprtega in zaprtega tipa ter lestvico stališč Likertovega tipa. V raziskavi je sodelovalo 120 operacijskih MS iz petih zdravstvenih ustanov v Sloveniji. Rezultati: V Sloveniji se OPMS v večini ustanov ne uvajajo po strukturiranem programu uvajanja. Mentorji pogoje za uvajanje ocenjujejo kot slabe. Kot najpomembnejša znanja, ki bi morala biti vključena v izobraževanje operacijskih medicinskih sester, so po mnenju znanja o preprečevanju in obvladovanju okužb v operacijskem okolju, o uporabi kirurške aseptične tehnike v operativnem okolju. Uvedbo formalnega izobraževanja za OPMS v Sloveniji podpira 98 % anketiranih. Sklep: Slovenske OPMS potrebujejo uvedbo formalnega izobraževanja, ki bo v skladu z evropskimi smernicami. OPMS bo zagotovilo profesionalnost in kompetentnost na njihovem področju delovanja, bolnikom pa kakovostno in varno zdravstveno oskrbo. operacijska medicinska sestra, perioperativna zdravstvena nega, operacijska zdravstvena nega, izobraževanje, EORNA.
Ključne besede:Operacijska medicinska sestra, perioperativna zdravstvena nega, operacijska zdravstvena nega, izobraževanje, EORNA.
Leto izida:2013
Založnik:[B. Brdnik]
Izvor:Maribor
UDK:374.7:614.253.5(043.2)
COBISS_ID:1964452 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:ID5NLK2U
Število ogledov:3503
Število prenosov:683
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FZV
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Educating perioperative registered nurses
Opis:Perioperative registered nurses (PRNs) are specialised in the area of perioperative nursing care. They must demonstrate both theoretical and practical knowledge in order to ensure quality, professional and safe nursing care in the perioperative period. In Slovenia, PRNs mainly acquire their knowledge from older colleagues at work, which conflicts with European guidelines and recommendations. As a result, the competence and qualification of Slovenian PRNs is questionable, as is the quality and safety of nursing care. Purpose: The purpose of the master’s thesis is to point to the need for the introduction of formal education for PRNs in Slovenia. Research methodology: The research was conducted using a quantitative methodology. Data was collected through a survey questionnaire containing both open and closed questions and a Likert-type scale. The research involved 120 PRNs from five Slovenian medical institutions. Results: In the majority of Slovenian medical institutions, PRNs are not educated according to a structured program. Their mentors believe the conditions are poor. In their opinion, the most important skills and competence that should be part of the education of PRNs are infection prevention and control and the use of the aseptic techniques in the operative environment. A total of 98% of the respondents support the introduction of formal education for PRNs in Slovenia. Conclusion: Slovenian PRNs require formal education in line with European guidelines to impart them with professional knowledge and competence in their area of work and provide the patients with quality and safe nursing care.
Ključne besede:Perioperative registered nurse, perioperative nursing care, operative nursing care, education, EORNA


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici