| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:CENOVNA (NE)PRAVIČNOST: DEJAVNIKI IN NJENE POSLEDICE
Avtorji:ID Malc, Domen (Avtor)
ID Mumel, Damijan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Pisnik Korda, Aleksandra (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Malc_Domen_2013.pdf (1,27 MB)
MD5: 1FC48FB53CAA58503EFC2DBB84DA651E
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Z našo nalogo smo se osredotočili na koncept cenovne pravičnosti, dejavnike, ki vplivajo na oblikovanje zaznav cenovne pravičnosti in njene posledice. V teoretičnem uvodu smo opredelili področje vedenja odjemalcev, proces vrednotenja in njegovo vlogo na področju vedenja odjemalcev. Natančneje smo predstavili koncept cene in nekaj osnovnih izsledkov psihološkega raziskovanja, osredotočenega na zaznavanje cen. V drugem delu smo podrobneje obravnavali opredelitev koncepta cenovne pravičnosti. S pregledom štirih temeljnih teorij cenovne pravičnosti - teorije koristnosti transakcij teorije izgledov, teorije enakovrednosti in teorije postopkovne pravičnosti - smo oblikovali podlago za razpravo o različnih dejavnikih, ki vplivajo na zaznave cenovne pravičnosti. Po zaključku teoretičnega pregleda smo pregledali posledice zaznav cenovne pravičnosti na odnos med odjemalcem in ponudnikom. Na podlagi teoretičnih izhodišč smo izvedli našo raziskavo. Ugotovili smo, da: - med posameznimi dejavniki ni statistično pomembnih razlik pri vplivu na zaznave cenovne pravičnosti; - je zaznana cenovna (ne)pravičnost pomembno povezana z intenzivnostjo odziva odjemalcev; - med ženskami in moškimi ni pomembnih razlik v zaznavanju cenovne pravičnosti; - med oceno povprečnega družinskega prihodka in ocenami cenovne pravičnosti obstaja pomembna linearna povezava.
Ključne besede:Cenovna pravičnost, vedenje odjemalcev, zaznavanje cen, teorija enakovrednosti.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[D. Malc]
Leto izida:2013
PID:20.500.12556/DKUM-42502 Novo okno
UDK:159.9:366(043.2)
COBISS.SI-ID:20170504 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:G2YDZBVL
Datum objave v DKUM:13.11.2013
Število ogledov:2371
Število prenosov:411
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:PRICE (UN)FAIRNESS: FACTORS AND CONSEQUENCES
Opis:Our work focuses on the concept of price fairness, factors that contriubte to perceptionsof price fairness and its consequences. In the theoretical introduction we define the field of consumer behaviour, the evaluation process and its role in the academic field of consumer behaviour, followed by a closer look at the concept of price and a short review of basic findings in the field of psychology of price perception. Second part provides a detailed look into the concept of price fairness and its definition. We present four major price fairness theories – transaction utility theory, prospect theory, equity theory and procedural justice theory. These four theories help us form the basis for the discussion of different factors that influence the price fairness perceptions. while dedicating the last part of the theoretical introduction to the review of consequences of price fairness perceptions influencing the consumer-seller relationship. On the theoretical grounds we caried out our research. The results of the research are presented in the empirical part of this thesis. We found out, that: - there is no significant difference in influence on price fairness perceptions of different factors; - price (un)fairness perceptions significantly correlate with the intensity of consumers' reactions; - women and men do not differ significantly in price fairness perceptions; - average domestic income correlates linearly with price fairness perceptions.
Ključne besede:Price fairness, consumer behaviour, price perception, equity theory.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici