Abstract: | Tabloidi so popularen medij in pomemben del britanske kulture in so razdeljeni v dve kategoriji, in sicer na rdeče in črne britanske tabloide. Pisci člankov si dnevno prizadevajo pridobiti pozornost bralcev, kar dosežejo tudi s tvorjenjem neologizmov. Neologizmi so nove besede v jeziku in so v primeru britanskih tabloidov razumljive bralcem, saj ti poznajo njihov kontekst. Besede so tvorjene z različnimi besedotvornimi načini, pri čemer se nekateri pojavljajo pogosteje kot drugi. Da bi razumeli tvorbo besed, moramo razumeti vse od njenih najmanjših elementov, morfemov, pa do konteksta, v katerem se ta beseda pojavi.
Ta raziskava je sestavljena iz treh dnevnih britanskih tabloidov, dveh rdečih, The Sun in Daily Mirror, in enega črnega, Daily Express. Zanimala nas je prisotnost neologizmov v naslovih člankov. Neologizme smo prešteli in jih analizirali. Kontekst, pomen, uporabnost, morfemska struktura in besedotvorni procesi so bili analizirani za vsak neologizem.
Rezultati so pokazali, da so neologizmi stalen del jezika britanskih tabloidov. Pojavljajo se v različnih kontekstih, a najpogosteje v tistem, ki vključuje največ senzacionalizma, to je šovbiznis. Prisotnost neologizmov je pogosto poudarjena z različnimi pripomočki. Nove besede so pogosto tvorjene iz imen ali vzdevkov znanih oseb. Rdeči tabloidi pogosteje uporabljajo neologizme kot črni, ki strmijo bolj k resnosti in manj k senzacionalizmu. Večina najdenih neologizmov so skovanke, tvorjene le, da služijo enkratnemu namenu uporabe. Nove fraze so pogosto tvorjene z vključevanjem besed v nove kontekste in s tem v ustvarjanje novih pomenov. V smislu Griceove teorije smo opazili, da naslovi pogosto kršijo maksime količine in načina, saj naslovi sami postanejo razumljivi šele potem, ko preberemo celoten članek. V besedotvornem postopku so konverzija, sestavljanje, izpeljava, krajšanje in pripenjanje pogosteje uporabljeni postopki kot pa tvorba korenov in podvojevanje. |
---|