Abstract: | Cilj doktorske disertacije je zasnovati, oblikovati, optimizirati in analizirati sistem obes in krmilja za štirikolesno vozilo, ki ima pogon in krmiljenje na vsa kolesa. Značilnost terenskih vozil so veliki pomiki koles, da se vozilo ne prevrne, ko se giblje po neravnem terenu. Znani sistemi obes in krmiljenja imajo slabosti. Za zagotavljanje višje udobnosti, varnosti vozila, in odzivnosti je treba razviti nove koncepte obes in nov krmilni sistem.
Predlagan sistem obes je učinkovita modifikacija dvojnega A-mehanizma z enakima, a dolgima rokama, kar zagotavlja velike vertikalne pomike koles, brez poslabšanja voznih karakteristik. Optimalna sila dušenja, ki je potrebna za izboljšanje udobja in varnosti, se ustvarja z navideznim oziroma resničnim aktivnim sistemom, ki je dodan sitemu obes. Obširne analize dokazujejo upravičenost uporabe aktivnih sistemov. Predlagani sistem obes učinkovito absorbira vibracije zaradi neravnin in zagotavlja relativno majhno bočno pomikanje koles, brez nepotrebnega nagibanja.
Cilj je razviti takšen krmilni sistem terenskega vozila, ki bi zagotavljal učinkovito upravljanje vozila pri nizkih hitrostih in zagotavljal stabilnost pri večjih hitrostih. To je izpolnjeno s krmiljem, ki deluje na dva različna načina. Pri enem načinu sta so aktivna vsa štiri kolesa, pri drugem pa samo sprednja. Predlagani krmilni mehanizem z gonili in gredmi deluje tako, da v vseh situacijah povsem sledi zakonitosti Ackermanna. Prikazan je koncept povsem novega principa učinkovitega krmilnega sistema, ki temelji na posebnih gonilih s specialnimi pari zobnikov. |
---|