| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:KONCEPTUALNA PARADIGMA V UMETNOSTI POSTMODERNIZMA ZNOTRAJ DEL ERWINA WURMA
Avtorji:Jarc, Matej (Avtor)
Zidar, Dušan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Jarc_Matej_2013.pdf (70,71 MB)
MD5: 86259C962ACC574722917E62520B2E7B
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V diplomskem delu raziskujem polje konceptualizma in njegov prehod iz modernizma v postmodernizem. Konceptualizem je odločilno vplival na postmodernistično umetnost, saj je radikalno razširil pojem interpretacije umetnosti in umetniškega objekta. Z vnašanjem in kombinacijo različnih umetniških pristopov je razvil nove umetniške forme, pri čemer je izhajal iz Duchampovega ready-made objekta. Poglavitno vlogo konceptualizma je odigrala družbenokritična refleksija umetniškega dela, ki je težila h kritičnemu prevpraševanju ustaljenih družbenih praks in načel, ter je postala poglaviten element kvalitete konceptualnega dela. S prehodom umetnosti iz modernizma se je vsebina konceptualizma pričela prilagajati okolju postmodernistične umetnosti. V delih, ki jih nekateri imenujejo postkonceptualna ali neokonceptualna, tako opažamo manjšo stopnjo družbenokritične refleksije in večji poudarek na estetski ravni umetnine. V nalogi poskušam najti korelacijo med deli avstrijskega umetnika Erwina Wurma, ki deluje znotraj postkonceptualne usmeritve, in deli umetnikov, ki so delovali v obdobju zrelega konceptualizma. Za razumevanje zrelega konceptualizma izpostavljam dela Marcela Duchampa, Sola LeWitta, Paula Kosa, Johna Murphyja, Marine Abramović, Johna Hillarda in Victorja Burgina. Prav tako v nalogi izpostavljam dela Andyja Warhola in Anye Gallacio, s katerimi želim bralcu približati razvoj postmodernistične umetnosti. Stičišče med omenjenimi deli želim vzpostaviti s pomočjo raziskovanja kritične refleksije likovnega dela. Pri tem opažam, da je ta v nekaterih delih postkonceptualizma še vedno namensko prisotna kot ena izmed strategij umetniškega delovanja, medtem ko v drugih dobiva prikrit pomen, saj je umetniško delo samo po sebi reprezentacija stvarnosti, do katere lahko gojimo kritičen odnos.
Ključne besede:modernizem, postmodernizem, konceptualizem, postkonceptualizem, ready-made, instalacija, kritična refleksija, kritičen diskurz, interpretacija, reprezentacija.
Leto izida:2013
Založnik:[M. Jarc]
Izvor:Maribor
UDK:73/76(043.2)
COBISS_ID:19767560 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:BKGOQJDD
Število ogledov:2649
Število prenosov:245
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:THE CONCEPTUAL PARADIGM IN POSTMODERN ART WITHIN THE WORKS OF ERWIN WURM
Opis:The diploma paper researches the field of conceptualism and its transition from modernism into postmodernism. Conceptualism has decisively influenced postmodernist art due to the fact that it has radically broadened the concept of the interpretation of art and the artistic object. It has developed new artistic forms by adding and combining different artistic approaches drawing from Duchamp’s ready-made object. The principle role of conceptualism was played by socially critical reflexion of an artwork which gravitated towards critical questioning of set social practices and principles and has become the major element of quality of a conceptual work. With the transition of art away from modernism the content of conceptualism has started adapting to the environment of postmodernist art. Works classified by some as post conceptual or neo conceptual thus exhibit a lower degree of socially critical reflexion and put more emphasis on the aesthetic level of the artwork. This diploma paper tries to find the correlation between the work of the Austrian artist Erwin Wurm who works in the field of post conceptual art and works of artists who worked in the peak of the conceptualist period. For the understanding of the peak of conceptualism the paper presents works of Marcel Duchamp, Sol LeWitt, Paul Kos, John Murphy, Marina Abramović, John Hillard and Victor Burgin. The paper also presents works by Andy Warhol and Anya Gallacio to present the reader with the development of postmodernist art. The juncture between the works mentioned will be presented with the help of exploring the critical reflexion of an artwork. Here it is evident that some works of post conceptualism contain it as purposely present as one of the strategies of artistic expression, whereas in others it is gaining an undercurrent meaning because the artwork is itself a representation of reality towards which we can have a critical relationship.
Ključne besede:modernism, postmodernism, konceptualism, postkonceptualism, ready-made, instalation, critical reflexion, critical discourse, interpretation, representation.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici