| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:DILEME OSEBNEGA IN PROFESIONALNEGA RAZVOJA UČITELJEV OSNOVNIH ŠOL
Avtorji:Rižnar, Majda (Avtor)
Pšunder, Majda (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ČAGRAN, BRANKA (Komentor)
Datoteke:.pdf MAG_Riznar_Majda_2013.pdf (1,33 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo (m2)
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V magistrski nalogi smo raziskovali dileme osebnega in profesionalnega razvoja osnovnošolskih učiteljev. V teoretičnem delu smo proučili izobrazbeno strukturo (kvalifikacijo) in kompetence, ki jih odličen učitelj z vseživljenjskim učenjem in stalnim strokovnim izpopolnjevanjem gradi vso delovno dobo. Predstavili smo tudi zaželene značilnosti učiteljeve osebnostne strukture, ki jih v času osebnega zorenja odgovoren in kritičen učitelj nadgrajuje s samorefleksijo. V empiričnem delu smo preverjali stopnjo soglašanja učiteljev s stališči, ki kažejo učiteljev odnos do lastnega izobraževanja in javnega izpostavljanja, ugotavljali smo samooceno psihofizične obremenjenosti učiteljev s šolskim delom v službi in doma ter oceno vrednostnih sodb o učiteljih v javnosti. Pri tem nas je zanimal obstoj razlik med učitelji glede na delovne izkušnje, področje poučevanja in kraj zaposlitve. Učitelji so predstavili še predloge za Etični kodeks učiteljev, tabu teme v šolah ter dosedanjo percepcijo učiteljskega poklica. Temeljne ugotovitve raziskave, ki je bila opravljena v maju 2012 na vzorcu 254 učiteljev, kažejo, da učitelji pričakujejo Etični kodeks učiteljev, da učitelji 1. in 2. vzgojnoizobraževalnega obdobja želijo imeti napise s strokovnimi nazivi na vratih učilnic, ter da največjo obremenjenost s šolskim delom v službi in doma izražajo učitelji 2. vzgojno-izobraževalnega obdobja, učitelji z največ delovnimi izkušnjami in učitelji, ki poučujejo v mestu. Ugotovili smo tudi, da tabu teme ustvarjajo neugodno klimo, učitelji pa zaznavajo še razvrednotenje poklica in neupoštevanje svoje strokovnosti.
Ključne besede:osnovnošolski učitelj, profesionalni razvoj, osebni razvoj, dileme, obremenjenost, vrednostna sodba, Etični kodeks učiteljev, tabu teme
Leto izida:2012
Založnik:[M. Rižnar]
Izvor:Maribor
UDK:373.3.011-051:374.7(043.2)
COBISS_ID:19642888 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:EZD2PWQ7
Število ogledov:1436
Število prenosov:606
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:PRIMARY SCHOOL TEACHERS´ DILEMMAS OF THEIR PERSONAL AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT
Opis:In this master's thesis, we have studied the dilemma of personal and professional development of primary school teachers. In the theoretical part, we examined the educational structure (qualifications) and competencies that an excellent teacher of lifelong learning and in-service training builds throughout his years of service. We also presented the desirable characteristics of teacher’s personality structure, which at the time of his personal growth a responsible and critical teacher upgrades with self-reflection. In the empirical part we examined the teachers’ level of consent with standpoints that indicate teachers attitude towards their own education and public exposure, we observed teachers’ self-evaluation of psychophysical burden with school work at workplace and at home, as well as the evaluation of the teachers’ value in public. Further on, we were interested in the existence of differences among teachers according to their work experience, teaching area and duty station. Teachers also presented suggestions for the Code of Ethics for Teachers, revealed taboo subjects in schools and dealt with the existing perception of teaching profession. The fundamental findings of the research, which was carried out in May 2012 on a sample of 254 teachers indicate that teachers are awaiting the Code of Ethics for Teachers, that teachers of the first and the second educational period want to have professional titles written on the door of their classrooms, and that the greatest burden of school work at workplace and at home express teachers in the second educational period, teachers with the most work experience and teachers teaching in the cities. We additionally found out that the taboo subjects create an unpleasant climate, as well as that teachers also sense the devaluation of their profession and notice the disregard of their professionalism.
Ključne besede:primary school teacher, professional development, personal development, dilemmas, workload, value judgments, Code of Ethics for Teachers, taboo subjects


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici