| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:MODEL POVEZANOSTI ORGANIZACIJSKIH VREDNOT IN KOMPETENC VODIJ V GOSTINSKO NASTANITVENI DEJAVNOSTI
Avtorji:Gorenak, Mitja (Avtor)
Ferjan, Marko (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf DR_Gorenak_Mitja_2013.pdf (2,11 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorska disertacija (m)
Organizacija:FOV - Fakulteta za organizacijske vede
Opis:V doktorski disertaciji proučujemo vpliv organizacijskih vrednot na kompetence vodji. Organizacijske vrednote v disertaciji obravnavamo kot vodila ali smernice, po katerih organizacije delujejo ali pa naj bi delovale, te vrednote so lahko eksplicitno zapisane, lahko pa so tudi implicitno vidne skozi delovanje organizacije. Kompetence v disertaciji opredeljujemo, kot znanja, sposobnosti in veščine, osredotočamo se predvsem na kompetence posameznikov, natančneje vodji, ki usmerjajo delovanje posameznih enot v organizaciji. Na podlagi raziskav, ki so bile že opravljene, smo zasnovali model, s katerim smo merili vpliv organizacijskih vrednot na kompetence vodji. Model smo osnovali na šestih najpogosteje zaznanih organizacijskih vrednotah (kakovost, inovativnost, odgovornost, etičnost, uporabniki in zaposleni) in šestih kompetencah, ki izkazujejo prej omenjene vrednote. Model smo najprej testirali na manjšem vzorcu, ga ustrezno prilagodili in šele nato opravili glavno raziskavo. Glavni vprašanji, ki smo si jih zastavili sta (1) Kolikšna je stopnja povezanosti med organizacijskimi vrednotami in kompetencami vodji in (2) ali obstaja statistično značilna povezanost med organizacijskimi vrednotami in kompetencami vodji? Raziskavo smo izvedli v podjetjih, ki se ukvarjajo z gostinsko nastanitveno dejavnostjo, kjer smo pisno anketo razdelili med 1100 zaposlenih. Vrnjenih smo dobili 388 anketnih vprašalnikov, kar predstavlja 35,27% vseh poslanih vprašalnikov ali 4,26% vseh zaposlenih v izbranem sektorju v Sloveniji. V prvi fazi smo opravili analizo demografskih podatkov, ki potrjuje ustreznost izbranega vzorca v primerjavi s populacijo, opravili smo tudi analizo zanesljivosti merjenja, ki je pokazala, da je bilo le-to zanesljivo. Nadalje smo s pomočjo Pearsonovega koeficienta korelacij in faktorsko analizo izbrali tiste spremenljivke s katerimi smo merili organizacijske vrednote na eni strani in kompetence vodji na drugi strani. Ugotovili smo, da obstoja statistično značilna srednje močna do močna povezanost (najnižja vrednost r = 0,203**, najvišja vrednost r = 0,534**) med proučevanimi pari organizacijskih vrednot in kompetencami, ki izkazujejo omenjene vrednote. Linearna regresija med posameznimi pari neodvisnih spremenljivk (organizacijske vrednote) in odvisnih spremenljivk (kompetence), je pokazala relativno visoke deleže (najmanjša vrednost 3,8%, najvišja vrednost 28,3%) pojasnjene variabilnosti odvisnih spremenljivk s strani neodvisnih spremenljivk. Opravili pa smo tudi hierarhično regresijsko analizo in ugotovili, da lahko ob upoštevanju zaporednega vpliva vseh šestih organizacijskih vrednot (odgovornost, uporabniki, zaposleni, etičnost, kakovost in inovativnost) pojasnimo 44,5% variabilnosti združene spremenljivke kompetence vodij. Te ugotovitve jasno nakazujejo zmerno močno povezanost med organizacijskimi vrednotami in kompetencami vodji. Tako lahko potrdimo, da organizacijske vrednote niso le marketinško orodje, temveč osnova za upravljanje s človeškimi viri v 21. stoletju, kot predlaga teorija managementa vrednot (Managing by values (MBV)).
Ključne besede:organizacijske vrednote, kompetence vodji, model, gostinsko nastanitvena dejavnost.
Leto izida:2013
Izvor:Kranj
COBISS_ID:267327488 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:JR6SGUBV
Število ogledov:2188
Število prenosov:752
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FOV
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:A MODEL OF INFLUENCE OF ORGANIZATIONAL VALUES ON MANAGERS’ COMPETENCIES IN HOTEL INDUSTRY SECTOR
Opis:This dissertation discusses the influence of organizational values on managers’ competencies. Within this dissertation we see the organizational values as guidelines that indicate a path on which organization is going or at least should be going; these values can be explicitly noted or seen implicitly through the work that is done within organizations. As far as competencies go we see them as knowledge’s, abilities and skills possessed by individuals, we focus specifically on competencies of managers that direct the work within organization. Based on the findings of previous studies, a model for measuring the influence of organizational values on managers’ competencies was proposed. More specifically, by conducting a preliminary study a model was created that discusses the influence of six most commonly stated organizational values (quality, innovation, responsibility, ethic, costumers, employees) on the matching competencies. To this end, two research questions have been proposed: (1) What is the level of correlation between organizational values and matching competencies of managers, and (2) is there a statistically significant correlation between organizational values and matching competencies? The paper-and-pencil survey was carried out in the travel and leisure industry, where 1100 employees were surveyed. The 388 participants who filled out the questionnaire represent a 35.27% yield of surveys sent out and 4.26% of the population of this industry in Slovenia. In the first step we have conducted analysis of demographical data that confirmed suitability of the sample in regard to population; we have also conducted reliability analysis that proved that measuring was reliable. Further on in the second step we have selected with the help of Pearson’s correlation and factor analysis those variables that measured selected organizational values on one side and selected competencies on the other side. We have determined that there is a statistically significant medium strong to strong positive correlation (minimum value r = 0,203**, maximum value r = 0,534**) between organizational values and matching competencies. Linear regression between researched pairs of independent variables (organizational values) and matching dependent variables (competencies) has also shown relatively high level (minimum value 3,8%, maximum value 28,3%) of explained variability of dependent values with independent values. We have also conducted a hierarchical regression where we have determined that we can explain (with organizational values following each other in succession; responsibility, costumers, employees, ethics, quality and innovation) 44,5% of variability of merged variable competencies. The findings clearly indicate a somewhat strong correlation between organizational values and competencies, and that organizational values have a strong influence on managers’ competencies as well. Overall we can say that organizational values are not just a marketing tool, but as proposed by management by values theory a solid basis for managing human resources in the 21st century.
Ključne besede:organizational values, competencies of managers, model, hotel industry sector.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici