| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:IZDELAVA IN UPORABA SONČNEGA ZBIRALNIKA ZA POUČEVANJE V OSNOVNI ŠOLI
Avtorji:Brglez, Peter (Avtor)
Glodež, Srečko (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Vaupotič, Nataša (Komentor)
Datoteke:.pdf UNI_Brglez_Peter_2012.pdf (2,34 MB)
MD5: 959E5F397768B86F0EA80BBA481B5C01
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Opis:V diplomskem delu obravnavamo v samogradnji izdelan toplozračni sončni zbiralnik. Ločimo dva tipa sončnih zbiralnikov. Najbolj poznani so takšni, v katerih je medij za ogrevanje voda in služijo za ogrevanje sanitarne vode. Drug tip so toplozračni sončni zbiralniki, kjer je medij za ogrevanje zrak. Z njimi dogrevamo zaprte prostore, da zmanjšamo porabo drugega vira ogrevanja. Toplozračni sončni zbiralniki so enostavnejši in primerni za izdelavo v manjši delavnici, tudi šolski. V nalogi najprej predstavimo najpogosteje uporabljene obnovljive in neobnovljive vire energije. Osrednji del naloge je namenjen predstavitvi izgradnje toplozračnega zbiralnika in meritvam, s katerim izmerimo njegovo moč. Za učne namene smo naredili tehnično dokumentacijo in izdelali toplozračni sončni zbiralnik s tremi različnimi barvnimi deli: črnim, belim in zelenim. Opišemo poenostavljeno energijsko bilanco sončnega zbiralnika, v kateri upoštevamo energijski tok zaradi sonca, okolice in zbiralnika, ter segrevanje zraka v zbiralniku, zanemarimo pa prenos energije s prevajanjem in konvekcijo. Opravili smo meritve temperature zraka pri vhodu v zbiralnik in pri izhodih iz njega za odprt zbiralnik (skozenj se pretaka zrak) in za zaprt zbiralnik. Pri odprtem sistemu smo izmerili hitrost zraka pri izhodnih odprtinah in izračunali masni pretok zraka skozi zbiralnik. Izračunali smo moč zbiralnika za različne barvne dele in jo primerjali s teoretičnimi izhodišči. Izmerjene temperature v zaprtem zbiralniku so manjše od teoretično izračunanih, zaradi neupoštevanja toplotnih izgub s prevajanjem in konvekcijo. Izmerjena moč pa se v okviru napake, ki je velika, ujema z teoretično izračunano. Za črn del zbiralnika je izmerjena moč P(i)=(1,6±0,6)∙102 W, teoretično izračunana pa P(t)= (0,7±0,3)∙102 W. V delu predstavimo tudi možnosti za uporabo zbiralnika v osnovni šoli.
Ključne besede:Toplozračni sončni zbiralnik, sončna energija, obnovljivi viri energije, meritve temperature zbiralnika, moč zbiralnika, vpliv barve na moč.
Leto izida:2012
Založnik:[P. Brglez]
Izvor:Maribor
UDK:53(043.2)
COBISS_ID:19488264 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:D8R2AUCT
Število ogledov:1498
Število prenosov:124
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FNM
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:CREATING AND USING A SOLAR COLLECTOR FOR TEACHING IN PRIMARY SCHOOL
Opis:In the diploma thesis we study a home-made solar hot air collector. There are two types of solar collectors. In the most known type the heating medium is water; these collectors are used for heating the sanitary water. In solar hot air collectors the heating medium is air. They are used for co-heating of closed areas to reduce the consumption of other heating resources. Solar hot air collectors are simpler than water collectors and can be constructed in small workshops, including the ones in primary schools. In the thesis we begin by introducing the most commonly used renewable and non-renewable energy sources. In the main part of the thesis we give the instructions (including technical documentation) for the construction of a solar hot air collector. A solar hot air collector with three different colour parts, black, white and green, was constructed. We present the measurements needed to estimate its power. We use a simplified energy balance of the solar collector in which we consider that the collector receives energy directly from the sun and due to the radiation of the environment, and it loses the energy because it radiates into the environment and because it heats the air that is flowing through the collector. We disregard the transfer of energy due to conductivity and convection. For an open collector (the air flows through it) and for a closed one, we measured the air temperature at the entrance of the collector and at its exit. In the case of the open collector we measured the speed of air at the exit holes and calculated the mass flow of air through the collector. We have calculated the collector power for different coloured parts and compared it with theoretically predicted values. The temperatures measured in the closed collector are smaller from the theoretically predicted values, since we did not consider the energy losses due to conductivity and convection. The measured and theoretically predicted values for the collector power are equal within the experimental error. For the black part of the collector the experimentally obtained power is P(i)=(1,6±0,6)∙102 W and the theoretically predicted value is P(t)= (0,7±0,3)∙102 W. In the thesis we also present the possibilities of the use of collector in primary school.
Ključne besede:Solar hot air collector, solar energy, renewable energy sources, measurements of collector temperature, collector power, effect of colour on power.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici