Naslov: | SODELOVALNO UČENJE PRI POUKU SLOVENŠČINE |
---|
Avtorji: | ID Kerbler, Janja (Avtor) ID Pulko, Simona (Mentor) Več o mentorju... |
Datoteke: | UNI_Kerbler_Janja_2012.pdf (1,77 MB) MD5: F88F58C1ADC0F8449B7596DB61BD1ABA PID: 20.500.12556/dkum/8e9ab559-21fe-4cec-86dc-f229d76bc463
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Diplomsko delo |
---|
Tipologija: | 2.11 - Diplomsko delo |
---|
Organizacija: | FF - Filozofska fakulteta
|
---|
Opis: | V diplomskem delu je bilo obravnavano sodelovalno učenje in njegova priljubljenost med učenci in učitelji slovenščine na dveh izbranih osnovnih šolah. Temelji na teoretičnih spoznanjih, dokazanih s praktičnimi izsledki in podkrepljenimi z izvedbo dveh anket, njuno analizo ter primerjavo. Slednja govori o tem, kako je sodelovalno učenje priljubljeno med učenci in kako med učitelji, kako pogosto se tovrstna metoda pri pouku slovenščine uporablja, ali se učenci ob takšni metodi dela naučijo veliko in ali si tako učitelji kot učenci želijo pri pouku slovenščine več sodelovalnega učenja. Po mnenju Cirile Peklaj (2001), ki se z raziskovanjem sodelovalnega učenja intenzivno ukvarja že vrsto let, je naloga šole v sodobnem svetu tehnologije in nenehnih novosti, da učence opremi z višjimi miselnimi veščinami, z veščinami reševanja problemov, komunikacijskimi in tudi socialnimi veščinami, da bodo učenci kos tempu, ki ga narekuje življenje. Kakovostno delo v šoli torej naj ne bi spodbujalo samo spoznavnih procesov učencev, temveč mora omogočati tudi pogoje za njihov socialni, čustveni in duhovni razvoj. Vse to pa so tudi zahteve, ki so jasno zapisane v ciljih osnovnošolskega izobraževanja. Med temeljnimi cilji je poleg pridobivanja znanj še posebej poudarjeno vzgajanje za medsebojno strpnost, demokracijo, spoštovanje drugačnosti in sodelovanje z drugimi ... Zato ne moremo mimo tega, da je prav delo v sodelovalnih skupinah eden najboljših načinov za doseganje teh ciljev. Rezultati izvedenega anketiranja so pokazali, da je tako učencem kot učiteljem slovenščine, na šolah, kjer sem izvedla anketo, sodelovalno učenje všeč, a učitelji kljub vsemu tovrstno metodo uporabljajo redko oziroma nekajkrat v šolskem letu. Po mnenju učiteljev se učenci ob tej metodi dela naučijo veliko, pa tudi učenci menijo, da je poleg individualnega dela skupinsko delo ena izmed najbolj funkcionalnih oblik. Končna ugotovitev, ki je nastala na podlagi primerjav, je bila, da si tako učenci kot njihovi učitelji želijo pri pouku slovenščine več sodelovalnega učenja. |
---|
Ključne besede: | Slovenščina, učenci, učitelji, sodelovalno učenje, sodobne metode poučevanja, skupinsko delo, sodelovanje. |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [J. Kerbler] |
---|
Leto izida: | 2012 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-37982 |
---|
UDK: | 811.163.6(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 19382792 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:09MHL57J |
---|
Datum objave v DKUM: | 08.10.2012 |
---|
Število ogledov: | 4903 |
---|
Število prenosov: | 666 |
---|
Metapodatki: | |
---|
Področja: | FF
|
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |