| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:IZRAŽANJE NEPRIJETNIH ČUSTEV PRI PREDŠOLSKIH OTROCIH
Avtorji:ID Kumer, Monika (Avtor)
ID Cugmas, Zlatka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Kumer_Monika_2012.pdf (1,11 MB)
MD5: FFB18E216F1BE25CAD4A6E690D8E3F13
PID: 20.500.12556/dkum/f543dad2-4188-418a-bdfc-b08132dd94e0
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V diplomskem delu Izražanje neprijetnih čustev pri predšolskih otrocih so podrobneje predstavljena naslednja neprijetna čustva: jeza, strah, žalost, sram, ljubosumje, gnus. V teoretičnem delu sem najprej opredelila čustva kot del duševnih procesov, pojem čustva definirala glede na različne avtorje in različne teorije ter opisala osnovne značilnosti čustev. Navedla sem, kako lahko čustva med seboj razlikujemo (afekti in razpoloženja, osnovna in sestavljena čustva oz. temeljna in kompleksna čustva, pozitivna in negativna čustva) ter kako so čustva kompleksna. V poglavju Fiziološke in nevrološke osnove čustvenih procesov sem opisala, kako centralni in avtonomni živčni sistem, specializiranost možganskih hemisfer in nevrokemične snovi vplivajo na nastanek čustvenih procesov. Zajela sem nevrološka spoznanja o razvoju čustvenih procesov ter kako poteka nevrološko zaporedje procesov pri sprožanju čustvenega procesa. Opisala sem področja čustev (izražanje, prepoznavanje in uravnavanje čustev) ter odnos med čustvi in kognicijo (višji spoznavni procesi). Podrobneje sem naštela tudi značilnosti temeljnih (strah, jeza, žalost) in značilnosti kompleksnih čustev (sram, ljubosumje, gnus). V poglavju Razvoj čustev po posameznih področjih sem opisala začetke izražanja čustev, razvoj prepoznavanja čustev, razvoj razumevanja vzrokov za čustva in razvoj uravnavanja oz. nadzora čustev. V nadaljevanju sem se osredotočila na razvoj čustev v obdobju dojenčka in malčka ter na razvoj čustev v zgodnjem otroštvu. V tem poglavju sem opisala značilnosti otroških čustev ter opredelila temeljna čustva in čustva samozavedanja. Natančneje sem opredelila razvoj vseh neprijetnih čustev v obdobju dojenčka in malčka ter zgodnjem otroštvu. Vključila sem tudi pomen samouravnavanja čustev in pravila izražanja čustev. Želela sem pojasniti čustva samozavedanja. Poudarek sem dala tudi na razumevanje in prepoznavanje čustev v zgodnjem otroštvu, na razvoj sočasnih in nasprotujočih si čustev v zgodnjem otroštvu ter na nadzor nad doživljanjem in izražanjem čustev v zgodnjem otroštvu. Raziskovanje sem prav tako posvetila s čustvi povezanim vedenjem v socialnih interakcijah v zgodnjem otroštvu, kjer sem opisala pereče agresivno vedenje, povezavo med agresivnostjo in starostjo ter spolom otrok. Zapisala sem tudi pomen joka pri predšolskih otrocih, kjer sem dodatno pojasnila, da je jok orodje za povezovanje. Temo sem podkrepila z nasveti, kaj lahko storijo starši, katerih otroci veliko jokajo. Zanimal me je vpliv materinega duševnega stanja na razvoj otrokovih čustev. Še natančneje sem se posvetila uravnoteženju čustev, opisala povezavo med čustvi in stresom ter posledicami potlačitve čustev. V poglavju Aktivnosti staršev pri premagovanju neprijetnih čustev otrok sem v podpoglavjih opisala ravnanje z neprijetnimi čustvi ter pomembnost deljenja in pogovora o čustvih, reagiranju na krizne situacije ter pomoči pravljic pri spoprijemanju z neprijetnimi čustvi. Zadnje poglavje sem namenila priporočilom, kako naučiti otroka nadzorovati svoje vedenje. V empiričnem delu sem s pomočjo programa SPSS ter Levenovega in t-preizkusa ugotavljala razlike v izražanju neprijetnih čustev pri predšolskem otroku v prvem in v drugem starostnem obdobju ter načine, kako se starši na neprijetna čustva svojega otroka odzivajo in kako so ti odzivi povezani s spolom staršev. Raziskava je pokazala, da lahko obe ničelni hipotezi zavržem in da obstaja razlika v izražanju neprijetnih čustev pri predšolskem otroku v prvem in v drugem starostnem obdobju ter da se starši glede na spol na izražanje otrokovih čustev različno odzivajo.
Ključne besede:neprijetna čustva, predšolski otrok, izražanje čustev, uravnavanje čustev, odziv staršev
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Kumer]
Leto izida:2012
PID:20.500.12556/DKUM-36518 Novo okno
UDK:159.9(043.2)
COBISS.SI-ID:19240200 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:WSUQGWCD
Datum objave v DKUM:05.07.2012
Število ogledov:6253
Število prenosov:1257
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:EXPRESSION OF UNPLEASENT EMOTIONS IN PRESCHOOL CHILDREN
Opis:The thesis entitled Expression of unpleasant emotions in preschool children expounds the following emotions: anger, fear, sadness, shame, jealousy and disgust. The theoretical part first defines emotion within the framework of mental processes, looks at various definitions of emotion through the prism of different authors and sets out the basic characteristics of emotion. It deals with the differentiation of emotions (affects and moods, basic and complex emotions, positive and negative emotions) and their complexity. The chapter on the physiological and neurological basis of emotional processes sheds light on the role of the central and autonomic nervous system, the specialisation of brain hemispheres and neurochemical substances in triggering emotional processes. It also entails neurological findings on the development of emotional processes and elucidates the sequence of neurological processes that accompany an emerging emotion. It further delineates the areas of emotion (expression, recognition and regulation of emotion) and the relationship between emotion and cognition (higher cognitive processes). The traits of both basic (fear, anger, sadness) as well as complex (shame, jealousy, disgust) emotions are laid down in detail. The chapter ‘The development of emotion according to area’ explains the development of the expression of emotion, the recognition of emotion, the interpretation of the causes of emotion, as well as the regulation and control of emotion. The next part of the thesis focuses on the development of emotion in infants and toddlers, as well as in early childhood. This chapter deals with the characteristics of children’s emotion, defining basic emotions and the emotions of self-awareness. It details the development of all unpleasant emotions in infants and toddlers, as well as in early childhood. It explicates the self-regulation of emotion and the rules governing their expression. One of its goals is to explain the emotions of self-awareness. It also focuses on the understanding and recognition of emotion in early childhood, the simultaneous development of contradictory emotions in early childhood and the control of the experience and expression of emotion in early childhood. The thesis includes research on the topic of emotion-related behaviour and social interaction in early childhood, addressing serious aggressive behaviour and examining the connection between aggression, age and gender. It takes a look at the significance of crying in preschool children, framing it as an instrument used to establish connection. It also offers advice for parents whose children often cry. It touches upon the mental state of the mother and its role in the development of the child’s emotion. It focuses on the equilibrium of emotions, the link between emotion and stress and the consequences of supressing emotion. The chapter ‘Parents’ activities for overcoming unpleasant emotions in children’ is divided into several subchapters, which describe how to treat unpleasant emotions, emphasise the importance of sharing and talking about emotion, explain how to react in a crisis situation and highlight the role of fairy tales in dealing with unpleasant emotions. The last chapter contains guidelines on how to teach children to control their behaviour. The empirical part of the thesis applies the SPSS computer programme, Levene’s test and the t-test to pinpoint differences in the expression of emotion by preschool children in two different age brackets, as well as to ascertain how parents react to unpleasant emotions experienced by their child and how their reaction correlates to the gender of the parent. The study has shown that both null hypotheses can be rejected, that there is a difference in the expression of emotion by preschool children in two different age brackets and that parents respond differently to the expression of emotion depending on their gender.
Ključne besede:unpleasant emotions, preschool child, expression of emotion, regulation of emotion, parent response


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici