| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:ZGODOVINSKO PRIMERJALNA ANALIZA KATOLIŠTVA V ČASU (POST)TRANZICIJE MED SLOVENIJO IN HRVAŠKO
Avtorji:ID Zelenik, Anja (Avtor)
ID Lavrič, Miran (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Zelenik_Anja_2012.pdf (671,58 KB)
MD5: FEF52AC04D57842774865D65A681F595
PID: 20.500.12556/dkum/31f01935-c168-44d3-80f9-1d1c9db1c6d7
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Diplomsko delo obravnava razlike glede značilnosti in družbene umeščenosti katolištva v Sloveniji in na Hrvaškem. Zgodovinsko-primerjalna metoda je na podlagi zgodovinskih dejstev potrdila naslednje hipoteze: (1) kar zadeva družbeno vlogo katolištva, razlike med slovensko in hrvaško družbo izvirajo že iz časa reformacije, saj je v pretežno katoliški Sloveniji ostalo nekaj »protestantskega duha«; protestantizem je postavil temelje slovenske kulture ter postal prva združevalna prvina narodne identitete, česar na Hrvaškem ne ugotavljamo, saj je ta v času reformacije že imela narodno identiteto in državniško tradicijo; (2) sporna vloga rimskokatoliške cerkve v 2. svet. vojni je v Sloveniji povzročila še večjo polarizacijo in razcepljenost slovenske družbe na klerikalni in liberalni tabor. Ta delitev se kaže tudi v tranziciji. Cerkvi v Sloveniji se še danes očita kolaborantska vloga, kar jo postavlja v slabo luč. V pretežno enotni Hrvaški takšne razcepljenosti ni bilo, saj sta država in cerkev stali na istem bregu; (3) delovanje RKC na Hrvaškem v vojni v 90-ih letih je pozitivno prispevalo k revitalizaciji religije in gradnji nacionalne identitete hrvaškega naroda. Rezultati Svetovne raziskave vrednot (World Values Survey) so potrdili preostali hipotezi: (4) hrvaška družba se je v tranziciji bistveno bolj konfesionalno homogenizirala, saj se je odstotek katoliško opredeljenih zvišal na račun padca pravoslavno opredeljenih in tistih brez konfesionalne pripadnosti, medtem ko se delež katoliško opredeljenega prebivalstva v Sloveniji v tranziciji, če ga primerjamo z obdobjem predtranzicije , ni pomembno spremenil; (5) primerjava slovenske in hrvaške družbe je na različnih nivojih religioznosti pokazala, da so Hrvati bolj zvesti svoji cerkvi, da je bog v njihovem življenju bolj pomemben kot v življenju Slovencev in da so Hrvati pri obisku verskih obredov in molitvi bolj dosledni verniki. Religioznost Slovencev je tako v primerjavi s hrvaškimi sosedi bolj plitka in spada v skupino tistih evropskih držav, ki so bolj sekularizirane.
Ključne besede:RELIGIJA, KATOLIŠTVO, RIMSKOKATOLIŠKA CERKEV, SLOVENIJA, HRVAŠKA, TRANZICIJA, ZGODOVINSKO-PRIMERJALNA ANALIZA
Kraj izida:Maribor
Založnik:[A. Zelenik]
Leto izida:2012
PID:20.500.12556/DKUM-22996 Novo okno
UDK:316(043.2)
COBISS.SI-ID:19202568 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:NT3XXFFK
Datum objave v DKUM:12.06.2012
Število ogledov:3090
Število prenosov:250
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:A HISTORICAL COMPARATIVE ANALYSIS OF CATHOLICISM DURING THE TRANSITION BETWEEN SLOVENIA AND CROATIA
Opis:Final thesis treats differences according to characteristics and social position of Catholicism in Slovenia and Croatia. Historically-comparative analysis has confirmed, on the basis of historical facts, the following hypotheses: (1) as regards to social role of Catholicism, differences between Slovenian and Croatian society arise from the times of Reformation as mostly in Slovenia some ”Protestant spirit” has been left; Protestantism has laid the foundations of Slovenian culture and become the first associative element of national identity which cannot be found in Croatia as they have already had national identity and governmental tradition; (2) controversial role of Roman Catholic Church in the time of 2nd World War has caused even bigger polarisation and division of Slovenian society to clerical and liberal blocks. This division can be also seen in transition. Collaboration role has still been reproached to Church in Slovenia which reflects unfavourable on it. In mostly united Croatia there was no such division present as government and Church were on the same side; (3) action of Roman Catholic Church in Croatia during the war in 90ies had positive influence to revitalisation of religion and creating national identity of Croatian nation. Results of World Values Survey have confirmed remained hypotheses: (4) Croatian society has become more homogeneous in transition as the percentage of Catholic people increased because of lower number of Orthodox and the one without confessional appurtenance. At the same time the number of Catholic people in Slovenia in transition has not been changed if it is compared with time of pre-transition; (5) comparison of Slovenian and Croatian society has shown, on different levels of religiosity, that are Croatian people more loyal to their Church as God is more important in their life than in life of Slovenian people. The comparison also showed that are Croatians more consistent religious men according to attendance at religious rituals and prayer. Religiosity of Slovenes is, in comparison with Croatians, shallower and belongs to the group of European countries which are more secularised.
Ključne besede:RELIGION, CATHOLICISM, ROMAN CATHOLIC CHURCH, SLOVENIA, CROATIA, HISTORICALLY COMPARATIVE ANALYSIS


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici