Title: | POMORSKI KONTEJNERSKI TRANSPORT PRI MEDNARODNI TRGOVINI MED SLOVENIJO IN KITAJSKO |
---|
Authors: | ID Balaban, Metka (Author) ID Logožar, Klavdij (Mentor) More about this mentor... |
Files: | MAG_Balaban_Metka_2012.pdf (3,91 MB) MD5: AAB72896FA569260F25704A7E707E67B PID: 20.500.12556/dkum/b9f7cca1-33b5-405a-821d-4636402503b8
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Typology: | 2.09 - Master's Thesis |
---|
Organization: | EPF - Faculty of Business and Economics
|
---|
Abstract: | Skozi magistrsko nalogo smo sprva predstavili teoretičen vidik pomorskega transporta, ki je eden izmed bistvenih elementov, ki omogoča razvoj mednarodne trgovine. Sam transport in trgovina sta dobila nove razsežnosti z razvojem kontejnerjev, ki omogočajo stroškovno in prostorsko učinkovit transporta blaga, še posebej na razdaljah, kjer je tranzitni čas daljši. Velikost in prostornina kontejnerja sta izbrana glede na vrsto blaga in težo. Pri pomorskem kontejnerskem transportu je potrebno posebej poudariti ekonomski vidik tovrstnega načina transporta, kot je zmanjševanje stroškov pakiranja, povečanje varnosti pri samem prevozu, hitrejše manipuliranje, poenostavljanje administrativnih poslov in drugo.
Kljub koristnim učinkom, pa se tudi pomorski kontejnerski transport ni mogel izogniti učinkom svetovne gospodarske krize. Kriza je povzročila in zabeležila padec opravljanja tovrstnega prevoza tovora, zmanjšala se je potreba po proizvodnji ladij, nekateri ladjarji so izgubili svoje ključne prevozne poti, vse to pa je posledica zmanjšanega povpraševanja po tujih proizvodih, kar pomeni manjši uvoz oziroma izvoz. Ta padec mednarodne menjave je bil zabeležen tudi v trgovinski bilanci med Slovenijo in Kitajsko v zadnjih treh letih, ki pa se počasi stabilizira.
Ljudska republika Kitajska je z vstopom v Svetovno trgovinsko organizacijo leta 2001 pridobila veliko, saj ji je bilo omogočeno trgovanje z večjim delom Evropskih držav, med njimi tudi Slovenijo. Odnosi med omenjenima državama so se utrdili z nekaterimi sporazumi, ki urejajo trgovinske odnose med njima.
V magistrski nalogi je osvetljen tudi problem oziroma dejstva, ki se navezujejo na analizo uvoza pošiljke iz Kitajske. Sama menjava dobrin zagotovo ne bi bila uspešna brez skrbno organizirane transportne poti. Sprva je v nalogi predstavljen teoretičen vidik izbire ustrezne poti in pravilne organizacije poti ter zavarovanja. Ključen pomen pri mednarodni menjavi pa imajo tudi pravila ICC zato so v nalogi predstavljene tiste klavzule, ki so ključnega pomena za pomorski transport. Podjetja se za brezhibno opravljen transport blaga obračajo na špediterska podjetja. Predstavljen je pomen in razvoj špedicije ter njihove naloge. Za boljšo in nazornejšo analizo primera uvoza pošiljke iz Kitajske, smo za pomoč zaprosili večje špeditersko podjetje, izpostava Koper. S svojimi izkušnjami in prakso so nam razložili kakšen je potek uvoza blaga. |
---|
Keywords: | pomorski transport, kontejnerizacija, mednarodna menjava, uvoz kontejnerja, špedicija, gospodarstvo Ljudske republike Kitajske |
---|
Place of publishing: | Slovenj Gradec |
---|
Publisher: | [M. Balaban] |
---|
Year of publishing: | 2012 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-22977 |
---|
UDC: | 656.6 |
---|
COBISS.SI-ID: | 11141148 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:TTSSAMAD |
---|
Publication date in DKUM: | 23.08.2012 |
---|
Views: | 3378 |
---|
Downloads: | 504 |
---|
Metadata: | |
---|
Categories: | EPF
|
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: | |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |