| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:INTEGRACIJA E-DOKUMENTOV V CELOVITE POSLOVNE INFORMACIJSKE REŠITVE
Avtorji:ID Založnik, Martina (Avtor)
ID Bobek, Samo (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Zaloznik_Martina_2012.pdf (3,05 MB)
MD5: 0C8AB0D59CBF7C4ECB269A2B4DB73A36
PID: 20.500.12556/dkum/e47c9af9-8607-41a0-bf5f-4e4cdf1eee16
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:POVZETEK Z vidika ekonomistov je javna uprava proizvodnja dobrin in storitev, namenjenih zadovoljeva¬nju potreb potrošnikov – državljanov. Kot del javne uprave predstavlja državna uprava državo kot skupnost ljudi, ki živi na določenem območju in zadovoljuje njihove potrebe, hkrati pa izvršuje državno prisilo. Javni sektor pa je zbir vseh javnih organizacij, ki opravljajo družbene in gospodarske javne dejavnosti, pri čemer gre za dejavnosti po netržnih načelih. Tako javna kot državna uprava se v celoti financirata iz proračuna, to pa pomeni, da njuno financiranje ne temelji na učinkovitosti in uspešnosti, njun obstoj ni odvisen od poslovne uspešnosti (dobička). E-uprava kot e-poslovni model rešuje odsotnost konkurence (ta je posledica monopolnega položaja javnega sektorja pri nudenju obveznih storitev občanom in podjetjem) tako, da skuša težnjo po dobičku nadomestiti s težnjo po čim nižjih stroških ob upoštevanju potreb uporabnikov, odsotnost konkurence pa nadomestiti s spremljanjem učinkovitosti in uspešnosti ter medsebojnim primerjanjem posameznih organizacij javne uprave. Celovito povezan in na poslovnem modelu temelječ sistem, ki zagotavlja optimalne možnosti načrtovanja, razporejanja virov in ustvarjanja dodane vrednosti tako same organizacije kot tudi z njo povezanih poslovnih partnerjev je celovita poslovnoinformacijska rešitev. Poleg izvajanja osnovne funkcije, tj. računalniške obdelave podatkov, omogočajo celovite poslovno¬informacijske rešitve tudi integracijo poslovanja za učinkovito podporo poslovnim procesom ter njihove racionalizacije in standardizacije na vseh ravneh organizacijske strukture. Uvajanje celovitih poslovnoinformacijskih rešitev predstavlja enega ključnih vzvodov za nujno potrebno prenovo in reorganizacijo poslovanja. Prenova najpogosteje temelji na prenosu tako imenovane najboljše prakse, ki je zajeta v teh rešitvah. Namen uvajanja celovitih poslovnoinformacijskih rešitev v javni upravi je podpora njenemu poslovanju za zagotovitev urejenega in transparentnega poslovanja javne uprave tako, da bodo vsi postopki pravilno izvedeni in tudi ustrezno dokumentirani. Posledica takšnega poslovanja je učinkovitejša in za uporabnika storitev prijaznejša javna uprava. Magistrsko delo smo razdelili na dva vsebinska dela – na teoretični in empirični. V teoretičnem delu smo najprej opredelili pojem državne uprave, javne uprave in javnega sektorja po različnih avtorjih. Na podlagi teh opredelitev smo v nadaljevanju izpeljali opredelitev pojma e-uprava in jo prikazali kot poseben e-poslovni model. Za potrebe magistrskega dela smo opredelili še pojem in namen ter pomen upravljanja dokumentarnega gradiva v javni upravi, saj prav slednje pokriva področje dela, kjer je dokument v fizični ali elektronski obliki začetek in konec poti tega dokumenta, ki je sicer kot vhodni ali izhodni dokument rezultat drugih procesov v poslovanju javne uprave. Zaradi stroge normativne ureditve upravljanja z dokumentarnim gradivom v javni upravi smo predstavili najbolj pomembne tuje in domače pravne vire, ki to področje pravno urejajo. Ker smejo državni organi za upravljanje dokumentarnega gradiva uporabljati samo informacijske rešitve, te pa morajo prav tako ustrezati strogim normativnim predpisom, smo predstavili tudi informacijske sisteme za upravljanje dokumentarnega gradiva v javni upravi in zakonske zahteve zanje. Teoretični del smo zaključili z orisom celovitih poslovnoinformacijskih rešitev s poudarkom na posebnostih le-teh, to je na prenovi poslovnih procesov, opozorili pa smo tudi na posebnosti prenove procesov v e-upravi. V empiričnem delu magistrskega dela smo prikazali integracijo e-dokumentov v celovito poslovnoinformacijsko rešitev, ki jo implementira Davčna uprava Republike Slovenije, sicer organ v sestavi Ministrstva za finance. V uvodnem delu tega dela naloge smo najprej predstavili Davčno upravo, za tem pa standardno celovito poslovnoinformacijsko rešitev za davčne uprave, ki jo Davčna uprava implementira, s
Ključne besede:Ključne besede: javna uprava, državna uprava, javni sektor, e-poslovanje, e-uprava kot e-poslovni model, upravljanje dokumentarnega gradiva v javni upravi, informacijski sistemi za upravljanje z dokumentarnim gradivom, celovite poslovnoinformacijske rešitve, prenova poslovnih procesov, DURS, davčni procesi in e-dokumenti, ePIS, eDIS, integracija ePIS-eDIS.
Kraj izida:Maribor
Založnik:[M. Založnik]
Leto izida:2012
PID:20.500.12556/DKUM-22795 Novo okno
UDK:004.6
COBISS.SI-ID:11135516 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:6RO3YSPT
Datum objave v DKUM:13.08.2012
Število ogledov:2291
Število prenosov:332
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Nemški jezik
Naslov:INTEGRATION E-DOCUMENTS WITH ERP SOLUTIONS
Opis:ZUSAMMENFASSUNG Aus der Sicht der Wirtschaftswissenschaftler stellt die öffentliche Verwaltung die Herstellung von Gütern und Dienstleistungen dar, die zur Zufriedenstellung der Bedürfnisse von Verbrauchern und Bürgern dient. Die staatliche Verwaltung stellt als Teil der öffentlichen Verwaltung den Staat als eine Gemeinschaft von Menschen dar, die auf einem bestimmten Gebiet leben und deren Bedürfnisse zufriedengestellt werden, gleichzeitig führt sie den Staatszwang aus.Der öffentliche Sektor ist der Sammelbegriff für alle öffentlichen Organisationen, die gesellschaftliche oder wirtschaftliche öffentliche Tätigkeiten ausüben, bei denen es sich um Tätigkeiten handelt, die auf Grundsätzen nicht-marktwirtschaftlicher Aktivitäten basieren. Die Finanzierung der öffentlichen als auch der staatlichen Verwaltung erfolgt im großen Ganzen durch den Staatshaushalt, was allerdings bedeutet, dass deren Finanzierung nicht auf Leistungsfähigkeit und Erfolg beruht, deren Existenz nicht vom Geschäftserfolg (Gewinn) abhängt. Die elektronische Verwaltungsarbeit als elektronisches Geschäftsmodell rettet die Konkurrenzabwesenheit (diese ist die Folge einer Monopolstellung des öffentlichen Sektors bei der Gewährleistung von Pflichtdienstleistungen gegenüber den Bürgern und Unternehmen) auf diese Weise, dass sie versucht, das Streben nach Gewinn durch das Streben nach möglichst niedrigeren Kosten unter Berücksichtigung der Bedürfnisse der Benutzer zu ersetzen, wobei die Abwesenheit der Konkurrenz durch ein Verfolgen der Effizienz und Erfolgsleistung sowie durch einen gegenseitigen Vergleich einzelner Organisationen der öffentlichen Verwaltung ersetzt wird. Eine umfassende ERP-Lösung stellt ein umfassend kohärentes System dar, das auf dem Geschäftsmodell basiert, welches optimale Möglichkeiten der Planung, Quellenzuordnung und die Erzeugung von Mehrwert sowohl der Organisation selbst als auch die mit ihr verbundenen Geschäftspartnern erlaubt. Neben der Ausführung von Grundfunktionen, d.h. Computerdatenverarbeitung ermöglichen ERP-Lösungen ebenso die Integration von Geschäftstätigkeiten zur wirkungsvollen Unterstützung von Geschäftsprozessen als auch deren Rationalisierung und Standardisierung auf allen Ebenen der Organisationsstruktur. Die Einführung von umfassenden ERP-Lösungen stellt somit ein Schlüsselmotiv zur dringenden Neu - und Umgestaltung von Geschäftstätigkeiten dar. Die Neugestaltung beruht häufig auf der Übertragung der sogenannten besten Praxiserfahrung, die in diesen Lösungen erfasst ist. Die Einführung von umfassenden ERP-Lösungen in der öffentlichen Verwaltung hat zum Ziel, die Geschäftstätigkeiten der öffentlichen Verwaltung zu unterstützen, um eine geregelte und transparente Verwaltungstätigkeit zu gewährleisten, so dass alle Vorgänge richtig ausgeführt und angemessen dokumentiert werden. Folglich ist eine derartige Verwaltungstätigkeit wirkungsvoller und für den Dienstleisungstätigen anwendungsfreundlicher. Die Magisterarbeit gliedert sich inhaltlich in zwei Teile – einen theoretischen und einen empirischen Teil. Der theoretische Teil befasst sich mit der Begriffsbestimmung von staatlicher Verwaltung, öffentlicher Verwaltung und öffentlichem Sektor gemäss unterschiedlicher Autoren. Auf der Grundlage dieser Begriffsbestimmungen wurde im folgenden der Begriff der E-Verwaltung erläutert und deren besondere Stellung als E-Modell hervorgehoben.Weiterhin war es auch notwendig in Bezug auf die Magisterarbeit den Begriff und die Absicht sowie die Bedeutung der Verwaltung von Dokumentationsmaterial in der öffentlichen Verwaltung näher zu bestimmen, da geradezu letztere Arbeitsbereiche abdeckt, in denen das Dokument in physischer oder elektronischer Form den Anfang und das Ende des Weges dieses Dokumentes darstellt, das zwar als Eingangs - oder Ausgangsdokument Ergebnis anderer Prozesse in der Verwaltungstätigkeit ist. Aufgrund strenger normativer Ordnung bei der Handhabung von Dokumentationsmaterial in der öffentlichen Verwaltung wurden die be
Ključne besede:Schlüsselwörter: öffentliche Verwaltung, staatliche Verwaltung, öffentlicher Sektor, E-Tätigkeit, E-Verwaltung als Geschäftsmodell der E-Tätigkeit, Bearbeitung von Dokumentationsmaterial in der öffentlichen Verwaltung, Informationssysteme zur Verwaltung von Dokumentationsmaterial, umfassende ERP-Lösungen, Neugestaltung der Geschäftsprozesse, Finanzamt, Steuerprozesse und E-Dokumente, ePIS, eDIS, Integration von ePIS-eDIS.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici