| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:DRUŽINSKO OKOLJE KOT DEJAVNIK ŠOLSKE USPEŠNOSTI
Avtorji:Levstik, Biljana (Avtor)
Tavčar Krajnc, Marina (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Levstik_Biljana_2012.pdf (553,52 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V pričujočem diplomskem delu smo želeli predstaviti pomen sociološkega definiranja družin. Analizirali smo socializacijsko vlogo družine in funkcije, ki jih opravlja. Znotraj družine se odvija reprodukcija novih članov družbe in njihova vzgoja, med pomembne funkcije sodita tudi ekonomska in emocionalna. Zanimal nas je vpliv družinske socializacije na šolsko uspešnost otrok ter vzgojni vpliv očeta in matere. Starši se odločajo za različne vzgojne stile, in sicer od avtoritarnega, demokratičnega do danes precej razširjenega permisivnega. Mati in oče imata zelo pomembno vlogo v življenju otroka. Močno izstopa socializacijski vpliv matere na otrokov šolski uspeh. Raziskave kažejo, da ni zaznati vpliva tipa, velikosti in sestave družine na uspeh otroka v šoli. Socialnoekonomski status, ki je sestavljen iz več komponent, ima največ vpliva, kadar gre za izobrazbo staršev in ne ekonomski položaj. Bernsteinova teorija govori o obstoju razlik v govornem razvoju in jezikovnih primanjkljajih zaradi premalo vzpodbudnega okolja, kar ovira otroka pri šolski uspešnosti. Revnejše družine in manj izobraženi starši nudijo otroku drugačna znanja, vrednote in strategije. Raziskava v Sloveniji (Flere idr., 2009) je pokazala, da je kulturni kapital, ki predstavlja po mnenju Bourdieuja prevladujočo kulturo, močno povezan s šolskim uspehom in prinaša več koristi otrokom nižjih slojev.
Ključne besede:družina, socializacija, šolski uspeh, kulturni kapital, družbenoekonomski status, vzgojni stili
Leto izida:2012
Založnik:[B. Levstik]
Izvor:Maribor
UDK:316(043.2)
COBISS_ID:18919176 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:RI0V93TP
Število ogledov:2164
Število prenosov:555
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:FAMILY ENVIRONMENT AS A FACTOR OF SCHOOL EFFICIENCY
Opis:In this diploma paper we wished to present the meaning of a sociological definition of families. We analysed the functions of the family and its role in socialisation. Inside the family two main functions take place: reproduction and education of new society members; other important functions are economic and emotional. We were interested in the influence of family socialisation on a child’s success in school as well as in the influence of parenting styles of a father and a mother. Parents choose different parenting styles: from authoritative, democratic to permissive type which is rather widespread nowadays. A mother and a father have very important roles in a child’s life. A mother’s socialization influence on a child’s success in school is strongly noticeable. Researches show that the type, size and structure of the family have no influence on a child’s success in school. Socioeconomic status, consisting of many components, has the biggest influence when it comes to parents` education and not to economic position. Bernstein’s theory shows the existence of differences between speech development and language deficiencies as a result of lack of a stimulating environment that hinders a child’s success in school. Poor families and less educated parents offer their child different knowledge, values and strategies. A research carried out in Slovenia (Flere et al., 2009) showed that cultural capital which is according to Bourdieu the prevailing culture is strongly connected to success in school and brings more benefits to children from lower social classes.
Ključne besede:family, socialisation, school success, cultural capital, socioeconomic status, parenting styles


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici