| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:VLOGA ORGANIZACIJSKE KULTURE V SODOBNI ORGANIZACIJI
Avtorji:Nikić, Mario (Avtor)
Potočan, Vojko (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Nikic_Mario_2012.pdf (1,63 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Po japonskem gospodarskem vzponu v 70. letih prejšnjega stoletja so predvsem ameriški in tudi evropski ekonomisti začeli raziskovati, kako jim je to uspelo. Ugotovili so, da za uspešnost organizacije ni dovolj imeti vrhunsko tehnologijo in kup strokovnjakov na vseh področjih, ampak se za uspešnimi organizacijami skriva še nekaj drugega. Vsaka organizacija, ki jo tvorijo dejavniki, kot so način komunikacije, skupne vrednote zaposlenih, norme, stališča, pravila in drugi elementi, ki pravzaprav opredeljujejo t. i. kolektivni fenomen organizacije, je unikatna in edinstvena. Kolektivni fenomen organizacije zelo poenostavljeno imenujemo »tako delamo mi« ali pa »tako je pri nas«. Glavno področje obravnave magistrske naloge je vloga organizacijske kulture v sodobni organizaciji. Predmet raziskovanja je organizacijska kultura in njena vloga v sodobnih organizacijah. V tem okviru smo preučili vlogo organizacijske kulture v podjetjih oziroma v gospodarskih subjektih, ki delujejo na trgu. Osredotočili smo se na vlogo organizacijske kulture v managementu podjetij. Proučevanje kulture se začne z njeno definicijo. Definicij organizacijske kulture je veliko in ne obstaja enotna definicija, tako kot tudi ne obstajata dve enaki kulturi. Vendar lahko kulturo razvrstimo po tipih organizacijske kulture. Proučili smo, kdaj se je pojavila potreba po obravnavi organizacijske kulture v managementu in zakaj ji management danes pripisuje velik pomen. Kultura je sociološki pojav, zato smo opisali, kako kulturo obravnavajo managerji (ekonomisti) na eni strani in sociologi na drugi strani. Opisali smo tudi, kako se organizacijska kultura spreminja s časom in kateri so dejavniki tako sodobne kot tudi tradicionalne organizacijske kulture. Magistrska naloga v prvem delu temelji na podlagi študija različne literature, v drugem, empiričnem delu pa na analizi raziskave o trendih razvoja organizacijske kulture v podjetju Gorenje, d. d.
Ključne besede:sodobna, tradicionalna, organizacijska kultura, sodobno okolje, upravljanje kulture, management, moč kulture, spreminjanje, preoblikovanje organizacijske kulture, timsko delo, metoda Cameron-Quinn, učeča se organizacija, razvoj kulture, Gorenje d.d.
Leto izida:2012
Založnik:[M. Nikić]
Izvor:Maribor
UDK:005.7
COBISS_ID:10967068 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:BPF039UE
Število ogledov:2999
Število prenosov:651
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:THE ROLE OF ORGANIZATIONAL CULTURE IN MODERN ORGANIZATIONS
Opis:After the Japanese economic boom in the 1970s, mostly the American as well as the European economists started exploring how the Japanese managed it. It was found that high-quality technology and a bunch of experts from all fields are not enough for the successful organization. Namely, it takes much more to reach success. Any organization, formed by factors such as mode of communication, shared values of the employees, norms, attitudes, rules and other elements, which essentially define the so-called collective phenomenon of organization, is unique. The collective phenomenon of organization is simply known under statements "this is the way we do" or "this is how things operate here". The main discussion field of the master thesis is the role of organizational culture in modern organizations. Object of research is the organizational culture and its role in modern organizations. In this context, we have examined the role of organizational culture in the enterprises or business entities, which are operating in the market. We have focused on the role of organizational culture in the management field of companies. The study of culture begins with its definition. Since do not exist two identical cultures, there is no single definition. Therefore, many definitions of organizational culture are possible. However, culture can be classified according to the types of organizational culture. We have examined when has the need to address organizational culture in management appeared and why it is of such a great importance in management nowadays. Culture is a sociological phenomenon; therefore, we have described how both managers (economists) and sociologists deal with it. Furthermore, we have described how the organizational culture changes over time and what are the factors of both modern and traditional organizational culture. In the first part, the master thesis is based on studies of literature. In the second, empirical part, the research analysis of development trends of organizational culture in the company Gorenje, d. d., is used for the research.
Ključne besede:modern organizational culture, traditional organizational culture, modern environment, management of culture, management, power of culture, changes, transformation of organizational culture, teamwork, Cameron - Quinn method, learning organization, development of culture, Gorenje d. d., Slovenia


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici