| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Promocija zdravja in proces vključitve odraslih v zdravstveno vzgojne delavnice CINDI
Avtorji:Vovk, Vladka (Avtor)
Pajnkihar, Majda (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Vovk_Vladka_2011.pdf (4,12 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Organizacija:FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Opis:V magistrskem delu smo predstavili in opisali teorijo Skrbi avtorice Kristen M. Swanson ter prikazali njeno uporabnost v zdravstveno vzgojni delavnici CINDI. Predstavili smo tudi pomen promocije zdravja. Poskušali smo ugotoviti vzrok majhni napotitvi pacientov na zdravstveno vzgojo s strani osebnih izbranih zdravnikov. Metodologija raziskovanja: Raziskava je temeljila na kvalitativni metodologiji in metodi utemeljene teorije. Potekala je v kliničnem okolju. V njej je sodelovalo deset zdravnikov splošne medicine, ena srednja medicinska sestra in udeleženci zdravstveno vzgojne delavnice CINDI. Za tehniko zbiranja podatkov smo izbrali delno strukturiran intervju. Podatke smo nato analizirali s pomočjo tematske analize. Rezultati: Analiza rezultatov je pokazala, da so zdravniki sicer dobro seznanjeni z delovanjem zdravstveno vzgojnega centra, vendar v ambulantah paciente redko obveščajo o njegovem delovanju. Zavedajo se, da so odgovorni za napotitev pacientov v zdravstveno vzgojne delavnice in da s tem, ko jih napotijo, vplivajo na pacientovo skrb za lastno zdravje. Večina zdravnikov meni, da so za izvajanje celovite zdravstvene vzgoje v ambulantah preobremenjeni. Zelo pomembna je ugotovitev, da zdravniki opazijo pozitiven učinek zdravstvene vzgoje na zdravstveno stanje pacientov. Sklep: Analiza odgovorov pacientov, ki so se udeležili zdravstveno vzgojnih delavnic v okviru CINDI programa je pokazala, da lahko teorijo Skrbi apliciramo tudi v zdravstveno vzgojo. Poglavitna vzroka za nizko število napotitev pacientov v zdravstveno vzgojne delavnice sta na eni strani preobremenjenost zdravnikov z delom v ambulantah, kar meni sedem zdravnikov, na drugi pa nizka notranja motivacija pacientov, s čimer se strinjajo vsi zdravniki. Rešitev problema vidimo v tem, da bi zdravniki zdravstveno vzgojne delavnice predstavljali kot sestavni del preventivnega pregleda in ne le kot eno izmed možnosti za zmanjševanje pojavnosti srčno žilnih bolezni.
Ključne besede:Ključne besede: teorija Skrbi Kristen M. Swanson, promocija zdravja, preventivni pregledi, zdravstven vzgoja, zdravstveno vzgojne delavnice
Leto izida:2011
Založnik:[V. Vovk]
Izvor:Maribor
UDK:614:374:613
COBISS_ID:1757860 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:MHZGS9UM
Število ogledov:3306
Število prenosov:718
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FZV
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:HEALTH PROMOTION AND THE PROCESS OF IN INTEGRATION OF ADULTS INTO HEALTH EDUCATIONAL WORKSHOPS CINDI
Opis:In our masters work we have presented and described Theory of caring by author Kristen M. Swanson. We have showed its applicability in a health educational workshop CINDI. We have also presented the meaning of health promotion and described the meaning and implementation of preventive check-ups and health education as essential measures in prevention of cardiovascular diseases. We have tried to identify the cause of low number of referrals given by chosen doctors. Methodology of research: The research was based on qualitative methodology and the method of grounded theory. Result: The analysis of information showed that the doctors are very well acquainted with the operation of health education center, however they rarely inform their patients about its activities. The doctors realize they are responsible for referring patients into health educational workshops because by doing so they affect their patients' concern for their own health. Most of them believe they are overburdened to carry out a comprehensive health education in the outpatient clinic. The most important finding we came across is that the doctors notice a positive effect of health education on the medical condition of their patients. Conclusion: The analysis of information acquired from the patients who participated in workshops in the framework of CINDI programme showed that Theory of caring can be applied to health education. According to seven doctors, the main reasons for a low number of referrals of patients into health educational workshops is on one side overburdening of doctors with work in their outpatient clinic and on the other low internal motivation of the patients, which is something all doctors agree on. We see the solution to this problem in doctors presenting these workshops to their patients as a compulsory part of a preventive check-up and not just as one of the options in the prevention of cardiovascular diseases.
Ključne besede:Theory of caring Kristen M. Swanson, health promotion, preventive check-ups, health education, health educational workshops


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici