Naslov: | NOV POGLED NA ZNAČILNOSTI LIKOVNEGA IZRAŽANJA OTROK NA PREHODU IZ VRTCA V OSNOVNO ŠOLO |
---|
Avtorji: | ID Slatinšek - Mlakar, Aleksandra (Avtor) ID Duh, Matjaž (Mentor) Več o mentorju... ID Zupančič, Tomaž (Komentor) |
Datoteke: | MAG_Slatinsek_-_Mlakar_Aleksandra_2011.pdf (4,63 MB) MD5: 6E1B95EB6DA57336380BAB58E487D915 PID: 20.500.12556/dkum/5927f9c1-5197-4b43-bb8c-76f53b385c94
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Magistrsko delo |
---|
Organizacija: | PEF - Pedagoška fakulteta
|
---|
Opis: | POVZETEK
V uvodnih poglavjih magistrskega dela smo opisali klasifikacijo razvojnih faz, pri katerih smo se nadalje osredotočili na obdobji od tri do pet in šest do sedem let otrokove starosti oziroma smo raziskovali prehode med posameznimi fazami predšolskega v šolsko obdobje. Podrobneje smo opisali in predstavili posamezne značilnosti likovnega izražanja mlajših otrok v predšolskem obdobju in značilnosti likovnega izražanja otrok v prvih razredih osnovne šole. Posebej smo se osredotočili na iskanje oz. raziskovanje uporabe univerzalnih znakov oziroma oblik v otroški risbi ter upodobitev človeške figure skozi razvojne faze. S primerjavo podatkov na podlagi dosedanjih raziskav s področja likovnega izražanja smo postavili glavne smernice za raziskovanje likovnih izdelkov v praktičnem delu magistrske naloge. Zanimalo nas je tudi likovno vrednotenje otroških likovnih izdelkov in likovna ustvarjalnost. V poglavju kvalitativno pedagoško raziskovanje smo opisali postopke raziskovanja na podlagi študije primera, ki smo jo uporabili v nadaljnji raziskavi. V raziskavi smo uporabili opazovalno študijo primera, s katero smo podrobno, sistematično analizirali posameznega učenca pri izvedbi likovnih nalog. Uporabili smo deskriptivno in komparativno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja.
V raziskavi smo na podlagi podrobne študije otroških likovnih del ter opazovanja likovnih dejavnosti dveh otrok ugotavljali razlike in podobnosti glede na univerzalne oblike, značilne za določeno razvojno obdobje. Zanimalo nas je, kako otrok na prehodu iz ene razvojne faze v drugo izoblikuje lasten likovni izraz, nadgrajuje oz. komponira likovna dela, kakšne oblike in podobe se v njegovih likovnih delih pogosto pojavljajo ter na kakšen način. S študijo primera smo ugotavljali podobnosti in razlike glede na univerzalne oblike, značilne za določeno razvojno obdobje, in obstoječe oblike v likovnih izdelkih dveh otrok na prehodu iz predšolskega v šolsko obdobje oziroma na prehodu iz faze otroškega realizma v fazo intelektualnega realizma. Ugotovili smo, da so poti do cilja oziroma do nastanka nekega izdelka zelo individualne oziroma se med otroki razlikujejo in da učence spodbujamo k lastnemu iskanju poti do realizacije postavljene likovne naloge. Le prek razvijanja otrokove individualnosti v likovnem izrazu bo likovno-pedagoško delo dajalo ustvarjalne rezultate in učence spodbujalo pri njihovem lastnem likovnem raziskovanju. |
---|
Ključne besede: | risba, razvojne faze, postopek upodobitve, univerzalni znaki, lasten likovni izraz |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [A. Slatinšek-Mlakar] |
---|
Leto izida: | 2011 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-21683 |
---|
UDK: | [37.015.3:74]:373(043.2) |
---|
COBISS.SI-ID: | 18871816 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:SCMQTHHV |
---|
Datum objave v DKUM: | 15.03.2012 |
---|
Število ogledov: | 4763 |
---|
Število prenosov: | 483 |
---|
Metapodatki: | |
---|
Področja: | PEF
|
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |