| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:ŠOLSKI ESEJ
Avtorji:Šlamberger, Simona (Avtor)
Pulko, Simona (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Slamberger_Simona_2011.pdf (1,33 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V diplomskem delu obravnavamo besedno zvezo šolski esej, ki tudi pri nas v novejšem času označuje besedilo, ki ga dijaki pišejo o najrazličnejših temah v času šolanja pred maturo. Gre za zelo zahtevno besedilno vrsto, v kateri naj bi dijaki svoje literarnoteoretično in literarnozgodovinsko znanje nadgradili z lastnim razmišljanjem in problemskim pristopom o danem besedilu. Diplomsko delo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo se najprej poglobili v sam pojem esej. Podamo kratek zgodovinski pregled in poudarimo pomen Michela de Montaigna in Francisa Bacona. Podali smo tudi kratek pregled slovenskih esejistov in temeljne značilnosti eseja. Osrednji del naloge predstavlja šolski esej. Tukaj smo zajeli pripravljanje dijakov in razvijanje šolskega eseja po letnikih ter ocenjevanje šolskega eseja na maturi. V drugem, empiričnem, delu pa smo, s pomočjo anketnega vprašalnika za profesorje na gimnazijah, raziskali, kako poteka pripravljanje dijakov na pisanje šolskega eseja v praksi. V anketi smo spraševali profesorje, katere vaje najpogosteje izvajajo, kot pripravo na pisanje eseja, kako je z interpretativnim in razpravljalnim esejem, nekaj vprašanj je bilo v zvezi z ocenjevanjem ter kako znanje usvajajo dijaki. V tem delu smo predstavili namen, metodologijo, spoznanja in ugotovitve raziskave. Naš temeljni cilj je bil šolski esej in uspešna priprava gimnazijcev skozi vsa štiri leta šolanja na pisanje šolskega eseja na zaključni preizkušnji – maturi. Vse to pa je podkrepljeno s primeri iz praktičnega dela z dijaki.
Ključne besede:Ključne besede: esej, šolski esej, šolski esej na maturi, pripravljanje dijakov, matura, dijaki gimnazijskih programov.
Leto izida:2011
Založnik:[S. Šlamberger]
Izvor:Maribor
UDK:821.163.6(043.2)
COBISS_ID:18922504 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:PZXDVUVV
Število ogledov:4182
Število prenosov:593
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:SCHOOL ESSAY
Opis:This diploma paper discusses the collocation school essay, used to describe a text written by students on different topics. A school essay is a very complex text, in which students are expected to upgrade their literal-theoretical and literal-historical knowledge with their own opinion and analytical approach. The diploma work is divided into two parts; the theoretical and empirical one. In the theoretical part, the very concept of an essay is discussed. Furthermore, we give a brief historical overview and emphasize the importance of Michel de Montaigne and Francis Bacon. We also give a brief overview of Slovenian essayists and the fundamental characteristics of an essay. A school essay represents the central part of the work. Here we cover the step-by-step strategies by which students are presented with essay writing and grading of the school essay at the school-leaving examination. In the second, empirical part, we explore, by means of the questionnaire for grammar school teachers, how students practise essay writing at lessons. In the survey, we asked teachers what type of exercises are usually employed as a means of preparation for essay writing and asked questions on interpretive and argumentative types of essays. We included some questions concerning assessment and assimilation of the knowledge. In this section we present the purpose, methodology, findings and conclusions of the research. Our main goal was the presentation of a school essay and the successful preparation of grammar students for essay writing at the school-leaving examination. All this is corroborated by examples of practical work with students.
Ključne besede:essay, school essay, essay at the school-leaving examination, preparing students, graduation, students of grammar secondary school programs.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici