| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:PREGLED LIKOVNE NADARJENOSTI UČENCEV TRETJEGA TRILETJA OSNOVNE ŠOLE
Avtorji:Anželak, Melita (Avtor)
Duh, Matjaž (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Herzog, Jerneja (Komentor)
Datoteke:.pdf UNI_Anzelak_Melita_2011.pdf (15,56 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V diplomskem delu smo predstavili značilnosti likovno nadarjenih učencev. V prvem sklopu smo se posvetili teoretičnim izhodiščem in vprašanjem o likovni nadarjenosti otrok. Zanimalo nas je, kolikšna je stopnja ustvarjalnosti pri starejših otrocih in na kakšen način, po kakšnih merilih lahko učitelj v svojem razredu prepozna likovno nadarjenega učenca. V praktičnem delu smo si pogledali likovne izdelke učencev nekaterih šol v Velenju in okolici, za katere so učitelji likovnega pouka menili, da so likovno nadarjeni. Pogledali smo si, koliko izmed teh učencev dejansko kaže znake likovne nadarjenosti in koliko jih je bilo napačno ocenjenih s strani učiteljev likovnega pouka. V raziskavi smo uporabili deskriptivno in komparativno metodo znanstveno pedagoškega raziskovanja, za analizo likovnih del pa kvalitativno metodo. Raziskovalni vzorec je predstavljal 21 učencev, starih med 12 in 15 let, iz devetih različnih osnovnih šol. Ugotovili smo, da je prepoznavanje likovne nadarjenosti na izbranih osnovnih šolah zadovoljivo. Od skupno 21 učencev, je bilo s strani učiteljev napačno prepoznanih pet učencev. 11 je bilo takih učencev, ki so pokazali nekatere znake likovne nadarjenosti, pri petih učencih pa se je pokazala likovna nadarjenost. Glede na statistične podatke, ki smo jih pridobili, bi bilo zanimivo vedeti, kaj učitelji sploh ocenjujejo in vrednotijo kot likovno ustvarjalno delo in po kakšnih kriterijih izberejo likovno nadarjenega učenca v svojem razredu. Najverjetneje učitelji nimajo vsega potrebnega znanja za objektivno prepoznavanje in pravilni razvoj likovne nadarjenosti ali pa je njihova interpretacija zmotna. Je prihodnost nadarjenih učencev vprašljiva?
Ključne besede:Likovna nadarjenost, likovna sposobnost, talent, ustvarjalnost, naloge in vloga učitelja likovne vzgoje, prepoznavanje likovne nadarjenosti v šolah.
Leto izida:2011
Založnik:[M. Anželak]
Izvor:Maribor
UDK:73/76(043.2)
COBISS_ID:18775304 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:BUDXBYAG
Število ogledov:2299
Število prenosov:188
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:REVIEW OF THE ARTISTICALLY GIFTED CHILDREN IN THIRD CYCLE OF PRIMARY SCHOOL
Opis:In my diploma thesis we focused on the characteristics of artistically gifted pupils. In the first part of the diploma thesis we paid attention to theoretical basics and questions about artistic gift of pupils. We wanted to find out the level of creativity amongst older children. We also wanted to find out on what manners a teacher can recognize artistically gifted pupil in his class. In practical part of the diploma thesis we focused on the art work of pupils from several primary schools in Velenje and surroundings, who are in their art teacher's opinion artistically gifted. We wanted to find out how many of those pupils are really artistically gifted and how many of them were rated incorrectly by their art teachers. We used the descriptive and comparative method in our scientific pedagogical researches and qualitative method for analyzing art works in which participated 21 pupils from nine different primary schools, aged 12 to 15. The survey showed that the recognition of artistically gifted pupils of participated primary schools is satisfactory. Five pupils out of 21 were recognized incorrectly by their art teachers. Eleven of them showed some signs of artistic gift and five of them showed above average artistic gift. According to statistic data it would be interesting to know on what basis teacher’s grade pupils' art works as art-creative work and on what criteria they recognize and choose gifted pupils in their class. Is the future of artistically gifted pupils in doubt?
Ključne besede:Artistic gift, artistic capability, talent, creativity, tasks and role of art teachers, recognizing art gift in schools.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici