| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:NEEVROPSKA ZGODOVINA V SLOVENSKIH UČBENIKIH IN UČNIH NAČRTIH ZA ZGODOVINO: PRIMERJAVA VSEBIN PRED OSAMOSVOJITVIJO SLOVENIJE IN DANES
Avtorji:Lah, Monika (Avtor)
Potočnik, Dragan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Lah_Monika_2011.pdf (744,38 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V diplomskem delu sem predstavila prisotnost neevropske zgodovine v učbenikih in učnih načrtih za zgodovino v osnovnih šolah in gimnazijah. Na podlagi primerjave starih učnih načrtov in učbenikov pred osamosvojitvijo Slovenije z novimi in aktualnimi sem ugotovila, da je do večjih sprememb prišlo v obdobju posodabljanja učnih načrtov v letih 1996 in 1998 ter v letih 2006 in 2008. Ker se je pouk zgodovine skozi zgodovinski razvoj spreminjal, so se spreminjale tudi vsebine neevropske zgodovine. Poučevanju neevropske zgodovine v času tradicionalnega pouka na Slovenskem niso pripisovali večjega pomena, saj so bile obravnavane le tiste države in kulture, ki so imele s slovenskim narodom neposreden stik. Po prvi svetovni vojni so prevladovale učne vsebine, ki so bile povezane z Jugoslavijo in z jugoslovanskimi narodi. V učnih načrtih in učbenikih, ki so jih za osnovne šole in gimnazije uporabljali do leta 1990, sem opazila velik vpliv socializma in marksizma, ki je v tem obdobju predstavljal pomembno družbeno smernico na področju vzgoje in izobraževanja. Obravnava neevropske zgodovine je bila v primerjavi s posodobljenimi učnimi načrti in učbeniki zelo skromna. V ospredju so bile velike civilizacije starega vzhoda, turški vpadi, fevdalni družbeni red, geografska odkritja ter prva in druga svetovna vojna. Do bistvenih sprememb pri pouku zgodovine je prišlo po osamosvojitvi Slovenije, ko so se pojavile potrebe po prenovi osnovne šole in gimnazije. Kurikularne spremembe so poleg prenove obveznih učnih vsebin prinesle tudi izbirne učne teme, ki jih učitelji izbirajo skupaj z učenci. Ugotovila sem, da posodobljeni učni načrti in učbeniki zaradi odprte zasnove omogočajo večjo svobodo pri izbiri širših učnih tem, povezanih z neevropsko zgodovino. Tudi obseg vsebin v novih učnih načrtih in učbenikih je v primerjavi s preteklimi veliko bolj razširjen.
Ključne besede:učni načrti, učbeniki, pouk zgodovine, neevropska zgodovina, učne vsebine, osnovna šola, gimnazija.
Leto izida:2011
Založnik:[M. Lah]
Izvor:Maribor
UDK:93/94(043.2)
COBISS_ID:18761736 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:T4ZEBELR
Število ogledov:2349
Število prenosov:121
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:NON-EUROPEAN HISTORY IN SLOVENIAN TEXTBOOKS AND CURRICULA FOR HISTORY: COMPARISON OF THE CONTENT BEFORE THE INDEPENDENCE OF SLOVENIA AND TODAY
Opis:In the thesis I have presented the presence of non-European history in textbooks and curricula for history in Primary Schools and Grammar Schools. On the basis of comparison between old curricula and textbooks before the independence of Slovenia and the new ones I have found out that major changes occurred during the updating of curricula in the years 1996 and 1998 and between 2006 and 2008. Since the history lessons have been changing throughout history the content of non-European history has changed too. Teaching about non-European history during the traditional teaching in Slovenia was not considered as really important since only the countries that had the direct contact to Slovenian people were taught about. After World War I the predominant teaching contents were those that were associated with Yugoslavia and the Yugoslav nations. In the curricula and textbooks for Elementary Schools and Grammar Schools used until 1990 I have noticed a big influence of socialism and Marxism, which represented an important social guidelines on the field of school education in that period. Teaching about non-European history was compared to the updated curricula and textbooks very modest. The major civilizations of the old East, the Turkish invasions, the feudal social order, geographical discoveries and the First and Second World War were at the forefront. A significant change in teaching history took place after Slovenia's Independence when the need to reform the Elementary School and Grammar School occurred. The curricular changes in addition to the renovation of compulsory learning contents have also brought the teaching topics to select chosen by the teachers and students. I have found out that updated curricula and textbooks due to the open scheme allow greater freedom in choosing broader learning issues related to non-European history. Also the scope of the contents in the new curricula and textbooks in comparison to the former ones is much wider.
Ključne besede:Curricula, Textbooks, history lessons, non-European history, learning contents, Elementary School, Grammar School.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici