SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:OGLAŠEVANJE TOBAČNIH IZDELKOV
Avtorji:Milatič, Tomaž (Avtor)
Mumel, Damijan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf VS_Milatic_Tomaz_1983.pdf (985,12 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Zgodovina tobaka sega v čas vsaj 1000 let pred našim štetjem. Tobak se je ob odkritju Amerike začel hitro širiti po vsem svetu in tako so se prve cigarete pojavile v Španski Sevilji v sedemnajstem stoletju, ter se hitro prijele skoraj povsod po Evropi. Moderna cigareta pa je nastala konec 19. stoletja in sicer z izumom stroja za zvijanje cigaret. Izum in kasnejša popularizacija cigarete sta šele v dvajsetem stoletju pripeljala do pojava sofisticirane oblike oglaševanja. Upor proti tobaku se je pričel s posamezniki, ki so povzdignili svoj glas proti tobaku. Leta 1924 so v Angliji predstavili možno povezavo med snovmi v tobačnem dimu in rakom. To je bil pričetek boja proti tobaku in zakonskih omejitev tobačni industriji. Pomembne oglaševalske kampanje tobačne industrije so kampanje znamke Marlboro, Camel ter Lucky strike. Te znamke so želele povečati svojo priljubljenost z različnimi nemoralnimi sporočili, različnimi ikonami, pokroviteljstvi športnih dogodkov ter želele vplivati na odjemalce s prefinjenim oblikovanjem embalaže. Svoje izdelke so oglaševale neposredno ter posredno s spretnimi tehnikami oglaševanja. Tobačni izdelki so se pričeli pojavljati tudi v filmih, kjer so jih uporabljale filmske zvezde. Temu pojavu pravimo »zvezdniško indosiranje«. Oglaševanje tobačnih izdelkov je pod strogim nadzorom zdravstvene, tržne, delovne ter carinske inšpekcije, ki so za svoje delo odgovorne Ministrstvu za zdravstvo, Ministrstvu za gospodarstvo, ter Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve. Med protikadilske kampanje v Sloveniji uvrščamo kampanje Rdečega križa Slovenije, Zveze za kontrolo tobaka v Sloveniji (SZTK), po drugi strani pa tudi zakonodajo, ki daje pravno zaščito nekadilcem v Sloveniji. Pomembna je tudi internacionalna kampanja »TRUTH«, ki uporablja vse od ostrega humorja do visoke tehnologije, da bi vključila najstnike. Tobačna Ljubljana je slovensko trgovsko podjetje, ki se ukvarja s prodajo tobačnih izdelkov, tako v obliki grosistične kot maloprodajne dejavnosti. Odgovorna je za slovensko tržišče v okviru družbe Imperial Tobacco. Učinkovitost proti tobačnih kampanj se iz leta v leto povečuje, kar kažejo rezultati individualnih anket EUROBAROMETRA. Opozorila na škatlicah cigaret, ki vsebujejo sliko so najbolj učinkovita.
Ključne besede:Tobak, cigarete, oglaševanje cigaret, tobačne kampanje, protikadilske kampanje, zveza za kontrolo tobaka, Tobačna Ljubljana, pravna zaščita nekadilcev
Leto izida:2011
Založnik:[T. Milatič]
Izvor:Maribor
UDK:659.1
COBISS_ID:10733852 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:1542
Število prenosov:178
MetapodatkiXML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:TOBACCO ADVERTISING
Opis:Die Geschichte des Tabaks geht zurück bis mindestens 1000 Jahre v. Chr. Nach der Entdeckung von Amerika begann eine rapide Ausbreitung von Tabak auf der ganzen Welt. Mit der Verbreitung des Tabaks erschienen die ersten Zigaretten in der spanischen Stadt Sevilla im siebzehnten Jahrhundert, die sich schnell durchsetzen fast überall in Europa. Die moderne Zigarette wurde am Ende des 19. Jahrhunderts durch die Erfindung der Maschine für selbstgedrehte Zigaretten erfunden. Die Erfindung und die anschließende Verbreitung der Zigaretten führten erst im zwanzigsten Jahrhundert zur Entstehung von anspruchsvollen Formen der Werbung. Der Widerstand gegen den Tabak begann mit Personen, die ihre Stimme gegen den Tabakkonsum gehoben haben. Im Jahre 1924 wurde in England ein möglicher Zusammenhang zwischen den Stoffen im Tabakrauch und Krebs präsentiert. Dies war der Beginn des Kampfes gegen den Tabak und den rechtlichen Auflagen gegen die Tabakindustrie. Bedeutende Werbekampagnen der Tabakindustrie sind Kampagnen der Marken Marlboro, Camel und Lucky Strike. Diese Marken wollten mit verschiedenen unmoralischen Nachrichten, verschiedenen Symbolen, Sponsoring von Sportveranstaltungen und raffinierten Design der Verpackung ihre Popularität vergrößern. Mit geschickten Werbetechniken inserierten sie ihre Produkte direkt und indirekt. Tabakwaren werden in Filmen gezeigt, wo sie von Film Stars verwendet wurden. Dieses Phänomen ist als „Filmstar Infiltrierung“ bekannt. Tabak Werbung steht unter strengen Gesundheits-, Marketing-, Arbeit- und Zollkontrollen die mit ihrer Arbeit dem Gesundheitsministerium, Wirtschaftsministerium und Ministerium für Arbeit, Familie und Soziale Angelegenheit verantwortlich sind. Unter den Anti-Raucher-Kampagnen in Slowenien zählen wir Kampagnen vom Slowenischen Roten Kreuz, Slowenischem Verband für Tabakkontrolle und den rechtlichen Schutz der Nichtraucher mit der slowenischen Gesetzgebung. Wichtig zur erwähnen ist auch die internationale Kampagne „TRUTH“, die alles vom scharfen Humor bis zu Hightech verwendet um Jugendliche einzubeziehen. Tobak Ljubljana ist eine slowenische Handelsgesellschaft, die sich mit dem Verkauf von Tabakprodukten im Groß und Einzelhandel Aktivitäten beschäftigt. Sie ist zuständig für den slowenischen Markt im Rahmen der Imperial Tobacco. Die Wirksamkeit der Anti-Tabak-Kampagnen nimmt von Jahr zu Jahr zu, wie die Ergebnisse der einzelnen Umfragen des Eurobarometers zeigen. Warnhinweise auf Zigarettenpackungen, die ein Bild enthalten sind die wirksamsten.
Ključne besede:Tabak, Zigaretten, Werbung für Zigaretten, Tabak-Kampagne, Anti-Raucher-Kampagne, Verband für Tabakkontrolle, Tabak Ljubljana, Rechtlicher Schutz der Nichtraucher

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici