| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:RAČUNALNIŠKO PODPRTA VEČKRITERIJSKA IZBIRA IN OCENJEVANJE DOBAVITELJA
Avtorji:Manfreda, Jože (Avtor)
Čančer, Vesna (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Manfreda_Joze_2011.pdf (700,89 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga (mb14)
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Podjetje plinarna Maribor ima sedež v Mariboru in izvaja storitve s svojo skupino strokovnjakov na področju plinske tehnike. Pri gradnji novih plinovodov in hišnih priključkov nastajajo prekopi asfaltnih površin, zato podjetje izbira in ocenjuje najboljšega dobavitelja med gradbenimi podjetji za asfaltiranje prekopov. Namen dela diplomskega seminarja je pripraviti odločitveno podlago za izbiro najboljšega dobavitelja za asfaltiranje prekopov s pomočjo izgrajenega večkriterijskega odločitvenega modela in računalniško podprtega večkriterijskega odločanja. V teoretičnem delu smo prikazali izhodišča izbire in ocenjevanja dobavitelja in poteka asfaltiranja ter računalniško podprtega večkriterijskega odločanja. Večkriterijsko odločanje je primerno za reševanje našega odločitvenega problema, ker smo imeli veliko število kriterijev in atributov in nam intuitivno odločanje več ne zadošča. Na podlagi pridobljenih podatkov smo v praktičnem delu izvedli raziskavo s programoma Web-HIPRE in Expert Choice. Pri tem smo uporabil metode za večkriterijsko odločanje: SMART, SWING, SMARTER, neposredno določanje uteži, vrednostne funkcije in metodo AHP. Odločanje po več kriterijih hkrati je potekalo na podlagi petih alternativ (dobavitelj A, dobavitelj B, dobavitelj C, dobavitelj D in dobavitelj E), petih kriterijev (stroški, tehnični, kakovostni, finančni kriterij in kriterij ugodnosti) in štirinajstih atributov (cena blaga in storitev, plača zaposlenih, odzivnost na povečanje zmogljivosti, zanesljivost tehnologije, proizvodne zmogljivosti, certifikati družine ISO, odzivnost na reklamacije, čas opravljene storitve, število zaposlenih, čisti prihodek od prodaje, čisti dobiček ali izguba obračunskega obdobja, bančne garancije, plačilni pogoji in dosedanje sodelovanje). Strukturirali smo odločitveno drevo za oba programa. Določili smo uteži za kriterije; najpomembnejši je finančni kriterij, saj so mu strokovnjaki določili največji pomen. Upoštevali smo preference do alternativ ter naredili sintezo končnih vrednosti. Na koncu smo primerjali rezultate računalniških programov ter ugotovili, da je pri obeh na prvem mestu alternativa dobavitelj A. Programa sta primerna za reševanje našega odločitvenega problema.
Ključne besede:// Izbiranje dobaviteljev // Ocenjevanje dobaviteljev // Kriteriji //Atributi // Alternative // Odločanje // Metode // Večkriterijsko odločanje // Odločitveni model // AHP - Analitični hierarhični proces // SMART // SWING // SMARTER // Analiza občutljivosti // Expert Choice // Web-HIPRE //
Leto izida:2011
Založnik:[J. Manfreda]
Izvor:Maribor
UDK:004.42
COBISS_ID:10822684 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:HBROT5U6
Število ogledov:1949
Število prenosov:114
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:COMPUTER SUPPORTED MULTI-CRITERIA SELECTION AND EVALUATION OF SUPPLIER
Opis:The Company Plinarna Maribor has its headquarters in Maribor and provides services with her team of experts in the field of gas engineering. By the construction of new pipelines and house connections canal asphalt surfaces are being formed, that’s why the company selects and evaluates suppliers between construction companies for asphalting canals. The aim of this work is to prepare a decision basis to select the best supplier for asphalt canals by constructing a multi-criteria decision-making model and computer-based multi-criteria decision-making. In the theoretical part we have shown the platforms of supplier selection and evaluation, the steps of asphalting and computer supported multi-criteria decision-making. Multi-criteria decision making is appropriate for solving our decision problem, because we had a large number of criteria and attributes and the intuitive decision-making is not enough anymore. Based on the data that we have got, we have done research with programs Web-HIPRE and Expert Choice. By doing this we used methods of multi-criteria decision-making: SMART, SWING, SMARTER, direct weighting, value function and AHP methods. Multi-criteria decision-making took place on the basis of five alternatives (supplier A, supplier B, supplier C, supplier D and supplier E), five criteria (costs, technical, quality, financial criteria and the benefits) and fourteen attributes (price of goods and services, payment of employees, response to increasing capacity, reliability of technology, production capacity, certificates of the ISO family, responsiveness to complaints, the time of the provided services, number of employees, net income from the sale, net income or loss for the period, bank guarantees, payment conditions and previous cooperation). We structured the decision-making tree for both programs. We determined the weights for the criteria importance; the most important is the financial criterion, because the experts attribute to it the greatest importance. We considered the preferences to the alternatives and made synthesis to obtain final values. At the end, we compared the results, obtained with both computer programs and found out, that supplier A is the best alternative. The programs are adequate to deal with our decision problem.
Ključne besede:// Supplier selection // Evaluation of suppliers // Criteria // Attributes // Alternatives // Decision-making // Methods // Multi-criteria decision-making // Decision-making model // AHP - Analytic Hierarchy Process // SMART // SWING // SMARTER // Sensitivity analysis // Expert Choice // Web-HIPRE //


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici