SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:DOMENSKI MODEL OCENJEVANJA SPREJETOSTI IN UPORABE E-STORITEV
Avtorji:Šumak, Boštjan (Avtor)
Heričko, Marjan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Polančič, Gregor (Komentor)
Datoteke:.pdf DR_Sumak_Bostjan_2011.pdf (11,69 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorska disertacija (m)
Organizacija:FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:Osrednja tema disertacije je sprejetost in uporaba e-storitev, pri čemer je bil glavni cilj disertacije opredelitev pomembnejših dejavnikov, ki signifikantno vplivajo na sprejetost in uporabo e-storitev. V doktorski disertaciji smo želeli na primeru specifične e-storitve empirično preizkusiti model, ki ga definira najsodobnejša teorija sprejetosti informacijskih tehnologij – združena teorija sprejetosti in uporabe tehnologij (Unified Theory of Acceptance and Use of Technology – UTAUT). Za primer specifične e-storitve smo želeli identificirati kontekstne faktorje, s katerimi bi dopolnili osnovni teoretični model UTAUT. V raziskavah smo se osredotočili predvsem na uporabniški vidik dojemanja uporabe e-storitev. V okviru disertacije smo želeli raziskati tudi, ali domena e-storitev vpliva na velikost in signifikantnost vplivov posameznih dejavnikov. Iskanja odgovorov na zastavljena raziskovalna vprašanja in hipoteze smo se lotili na osnovi empiričnih pristopov k raziskovanju in oblikovanju novih znanj na področju sprejetosti in uporabe e-storitev. Iskanja empiričnih podatkov o velikosti in signifikantnosti vplivov posameznih faktorjev smo se lotili s sistematičnim pregledom literature. Za empirično primerjanje in statistično analizo velikosti vplivov po posameznih domenah e-storitev smo uporabili metodo meta-analize. Za specifični primer e-storitve smo izvedli kvantitativno-kvalitativno raziskavo s pomočjo spletne ankete, na osnovi katere smo poiskali pomembnejše konstrukte, ki vplivajo na uporabnikovo dojemanje o uporabnosti sistema za e-učenje. Na osnovi sistematičnega pregleda literature in kvalitativne raziskave smo definirali teoretični model, ki je temeljil na modelu UTAUT. Z izvedbo ankete smo pridobili empirične podatke, na podlagi katerih smo definiran teoretični model preverili. Teoretični model smo statistično analizirali in preizkusili s pomočjo metode strukturnih modelov – SEM (Structural Equation Modeling). Izvirni rezultat raziskav predstavlja model UTAUT, dopolnjen s faktorji, ki pomembno vplivajo na uporabnikovo dojemanje o uporabnosti in enostavnosti uporabe sistema za e-učenje. Med poglavitne ugotovitve disertacije štejemo tudi ugotovitev, da je stopnja vpliva posameznih faktorjev na sprejetost in uporabo e-storitev odvisna od domene e-storitev. Rezultati raziskav ponujajo nove možnosti za nadaljnje raziskovanje. Rezultati raziskav prav tako predstavljajo osnovo za izvirne rešitve, ki lahko pripomorejo k boljšemu razumevanju razlogov, zakaj uporabniki e-storitve uporabljajo ali zavračajo.
Ključne besede:e-storitve, sprejetost e-storitev, meta-analiza, model sprejetosti, UTAUT, anketa, modeli strukturnih enačb, SEM
Leto izida:2011
Založnik:[B. Šumak]
Izvor:V Mariboru
UDK:(659.3:007):004.4.045(043.3)
URN:URN:SI:UM:DK:I3O9TDEM
COBISS_ID:255320320 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:2400
Število prenosov:437
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FERI
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:E-service domain based model for estimating acceptance and use of e-services
Opis:The main subject of this dissertation is acceptance and use of e-services. Therefore, the main objective was to identify the most important factors, which have significant influence on users’ acceptance and use of e-services. For a specific e-service, we wanted to empirically validate an acceptance model, proposed by a state-of-the-art information technology acceptance theory – unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT). For a specific e-service, we also wanted to identify contextual factors, which could be used to extend the basic UTAUT theoretical model. We focused mainly on the user’s perceptions while using e-services that have an impact on his or her decision to accept or reject a specific e-service. Additionally, we wanted to investigate, if there are significant differences in the impact size of individual factors regarding e-service domain type. To find answers to stated research questions and hypotheses, we performed several empirical research studies. A systematic literature review was performed to identify factors which have a significant impact on users' acceptance and use of e-services. A meta-analysis was conducted for empirical comparison and analysis of individual factors’ impact for different e-service domains. For a specific e-service domain we performed a quantitative-qualitative study and identified important constructs that may have significant impact on user’s decision on when and how he or she will use a specific e-service. Based on the results from the literature review and qualitative analysis, we proposed a theoretical model, which was based on the UTAUT theoretical model. Quantitative research in the form of an online questionnaire based survey was performed to test the stated hypotheses. The answers were primarily analyzed using structural equation modeling (SEM) which demonstrated the validity of concepts and the level of causal relationships between concepts. The contribution of the latter study is an extended UTAUT model with supplementary factors that have impact on users’ perceptions in using an e-learning system. One of the main findings of this dissertation is also the fact that the size of individual factor’s impact on user’s perceptions while using a specific e-service depends on e-service domain type. Results from the performed studies raised several opportunities for further research. The results from the studies also provide the basis for new and innovative solutions that can contribute to a better understanding of reasons why users accept or reject a specific information technology or service.
Ključne besede:e-services, e-service acceptance, meta-analysis, acceptance model, UTAUT, survey, structural equation modelling, SEM


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici