SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:RAZVIJANJE ZMOŽNOSTI RECEPCIJE POEZIJE V PRVEM TRILETJU
Avtorji:Ornik, Mateja (Avtor)
Kordigel Aberšek, Metka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Ornik_Mateja_2011.pdf (1,17 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:POVZETEK Diplomsko delo se nanaša na razvijanje zmožnosti recepcije poezije v prvem triletju osnovne šole. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, v kolikšni meri potrjena berila oziroma učbeniki in pripadajoči didaktični instrumentariji za pouk književnosti v prvem triletju osnovne šole razvijajo strukturne elemente zmožnosti recepcije poezije. V raziskavi sem uporabila deskriptivno in komparativno metodo ter metodi analize in sinteze. Prvi del diplomskega dela je bil namenjen predstavitvi dosedanjih teoretičnih spoznanj v zvezi z recepcijo poezije v prvem triletju osnovne šole. Predstavila sem obdobja razvoja recepcijske zmožnosti poezije pri otroku v prvem triletju, opisala otrokove pesemske interese in nazadnje natančneje predstavila posamezne strukturne elemente recepcijske zmožnosti doživljanja in vrednotenja poezije. Na podlagi teoretične osnove sem oblikovala raziskovalno hipotezo, ki pravi: Vsi izbrani učbeniki so potrjeni učbeniki. Ker je eden bistvenih kriterijev v procesu potrjevanja učbenikov pokritost ciljev v veljavnem učnem načrtu, lahko iz tega izpeljem, da vsi zbrani učbeniki z didaktičnim instrumentarijem razvijajo vse segmente zmožnosti recepcije poezije. V drugem delu diplomskega dela sem opravila raziskavo, s katero sem želela to hipotezo preveriti. Izbrala sem berila/učbenike in pripadajoče didaktične instrumentarije, ki so potrjena za poučevanje književnosti v prvem triletju in analizirala pesmi glede na zastopanost posameznih strukturnih elementov v predlaganih didaktičnih instrumentarijih. V zadnjem poglavju diplomskega dela sem ob pomoči preglednic predstavila svoje ugotovitve.
Ključne besede:Ključne besede: recepcija poezije v prvem triletju, razvijanje zmožnosti recepcije poezije, strukturni elementi zmožnosti recepcije poezije, didaktični instrumentarij, potrjena berila za poučevanje književnosti v prvem triletju.
Leto izida:2011
Založnik:[M. Ornik]
Izvor:Maribor
UDK:82(043.2)
COBISS_ID:18292744 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:1771
Število prenosov:389
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:DEVELOPMENT OF POETRY RECEPTIVE ABILITIES IN THE FIRST TRIENNIUM
Opis:ABSTRACT The study deals with developing the ability for poetry reception in the first triennium of primary school. The purpose of the study is to ascertain to which extent the confirmed reading books/ student books and the belonging didactic instruments for the literature lessons, develop structural elements for poetry receptive abilities. The descriptive and comparative methods as well as the method of analyses and syntheses were used in the research. The first part of the study presents theoretical recognitions dealing with reception of poetry in the first triennium of primary school that were established until now. I presented development periods of child's poetry receptive abilities in the first triennium and described child's interests for poems. I also presented individual structural elements of receptive abilities to experience and assess poetry. On the theoretical basis I develop research hypothesis that says: All chosen student books are confirmed student books. One of the crucial criteria in the process of confirming student books is inclusion of goals that are stated in the valid curriculum, therefore we can derive that all chosen student books with didactic instruments develop all segments of poetry receptive abilities. In the second part of the study I tried to examine this hypothesis with a research. I chose reading books/student books and belonging didactic instruments that are confirmed for teaching literature in the first triennium and analysed poems to establish to which extent different structural elements are represented in proposing didactic instruments. In the last chapter of the study charts, that present my findings, are displayed.
Ključne besede:reception of poetry in the first triennium, developing the ability of poetry reception, didactic instruments, structural elements of poetry reception ability, confirmed reading books for teaching literature in the first triennium.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici