SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:SINHRONA RECEPCIJA SLIKANICE
Avtorji:Jankovič, Tanja (Avtor)
Kordigel Aberšek, Metka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Jankovic_Tanja_2011.pdf (2,43 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Pričujoča diplomska naloga sestoji iz dveh delov — teoretičnega in empiričnega. V prvem delu je zajet teoretični pregled slikanice, kjer pridemo do slikanice v njeni najbolj avtentični obliki, do tako imenovanega likovno tekstovnega monolita. Tu ilustracija in besedilo predstavljata enakovredni sestavini slikanice. Z dinamiko, ki nastaja v prepletu sporočilnosti dveh svojevrstnih medijev — verbalnega in vizualnega — prihaja do nove, specifične oblike sporočilnosti, kjer gre za recepcijo informacij iz dveh medijev hkrati. Doseganje procesnih literarnorecepcijskih ciljev opredelimo glede na slikaniško specifiko — likovno in besedno sporočanje preko domače in tuje didaktike slikanice. Na podlagi tega pridemo do sinhrone recepcije slikanice. Predpostavimo, da sinhrona recepcija slikanice omogoča globlje in polnejše (likovno in literarno) estetsko doživetje, ter da recepcija posameznega segmenta slikanice onemogoča celostno izkušnjo saj podaja premalo signalov za konstruiranje polnega pomena. Skozi eksperiment v drugem, empiričnem delu diplomske naloge, to tudi preizkusimo. V dveh razredih tretješolcev izvedemo učni uri književnosti z isto slikanico (Quentin Blake: Zelena ladja). Učni uri se v osnovi razlikujeta le v tem, da gre pri eksperimentalni skupini za sinhrono recepcijo slikanice, pri kontrolni pa za recepcijo zgolj slikaniškega besedila. Analiza in rezultati izvedenih učnih ur pokažejo, da sinhrona recepcija slikanice v primerjavi z recepcijo slikaniškega besedila brez ilustracij, učencem omogoča polnejšo in globljo izkušnjo in s tem konstruiranje celovitejšega pomena. Slikanica je specifična umetnostna zvrst, ki ponuja veliko inovativnih načinov uporabe tudi pri pouku v osnovni šoli.
Ključne besede:slikanica, recepcija, verbalno, vizualno, ilustracija, likovno in literarno estetsko doživetje, sinhrona recepcija slikanice
Leto izida:2011
Založnik:[T. Jankovič]
Izvor:Maribor
UDK:37(043.2)
COBISS_ID:18202632 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:1604
Število prenosov:324
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:SYNCHRONOUS RECEPTION OF PICTUREBOOK
Opis:The present thesis includes a theoretical and an empiric part. The first one deals with the theoretical examination of a picturebook, where the picturebook is defined in its most authentic form called “plastic art and wording monolith”. The illustration and the text in this form are equivalent components of the picturebook. Through dynamics created by interweaving communication of two unique media – verbal and visual – new specific form of comunicating is created where information of two media is being receipted at the same time. The attainment of literary receptive purpose of the picture –book in its specific textual and plastic message is defined by our home and foreign didactics as well. On the basis of which the synchronous reception of the picturebook can be understood. It is supposed that synchronous reception of the picturebook makes (verbal and visual) experience more profound and fuller and that reception of any single part of the picturebook disables entire experience because of handing too little signals for constructing entire meaning. We also try this out in the second, experimental part of the present thesis. The experiment is carried out in two classes of literature with third grade children with the same picturebook (Quentin Blake: Green ship). Fundamental difference in these two classes is that synchronous reception of the picturebook is held in experimental group while in the control group the lecture is based only on reception of the picturebook text. Analysis and results of the performed lectures have shown that synchronous reception of the picturebook in comparison with reception of the picturebook text without illustrations, enables fuller and more profound experience to pupils and with this also construction of entire meaning. The picture-book is a specific form of art offering plenty of innovative ways of application also as part of lectures in the primary school.
Ključne besede:picturebook, reception, verbal, visual, illustration, verbal and visual aesthetic experience, synchronous reception of picturebook


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici