| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:Prevzete besede v radijskih oglasih
Avtorji:Koper, Nina (Avtor)
Valh Lopert, Alenka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Stramljič Breznik, Irena (Komentor)
Datoteke:.pdf UNI_Koper_Nina_2011.pdf (1,29 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Diplomsko delo je osredinjeno na radijske oglase in prevzeto besedje, ki se v njih pojavlja. Radijski oglasi spadajo v posebno podzvrst publicistične funkcijske zvrsti. Zanje so značilna številna odstopanja od običajne jezikovne rabe, saj je njihova prvotna naloga vzbuditi pozornost naslovnika. Ker so radijski oglasi zasnovani izključno na zvoku, je izbira besed v tej besedilni vrsti še posebej pomembna. Z namenom vzbuditi pozornost in približati se ciljni skupini ter zaradi novih izdelkov, ki prihajajo na tržišče, v oglasnih besedilih zasledimo številne prevzete in tuje besede. Teh je veliko zlasti v oglasih, ki vabijo k zabavi in predstavljajo izdelke oz. storitve s strokovnih področij. Besede, ki so sloveščini že dodobra prilagojene, so prevzete večinoma iz nemščine. Novejše prevzete besede, ki še nimajo ustaljenega zapisa in so trenutno priljubljene le pri mlajših skupinah ljudi, ter citatne besede pa prihajajo v naš jezik preko starih in novih medijev neposredno iz angleščine. V jezikovnih priročnikih sta prevzetim besedam poleg razlage največkrat dodana označevalnika poudarjalno oz. publicistično, besedam pa je velikokrat pripisana tudi nevtralnejša dvojnica.
Ključne besede:Radio, oglaševanje, prevzete besede, citatne besede, anglicizmi, germanizmi.
Leto izida:2011
Založnik:[N. Koper]
Izvor:Maribor
UDK:811.163.6(043.2)
COBISS_ID:18173192 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:83VXZORA
Število ogledov:2783
Število prenosov:521
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Loanwords in Radio Commercials
Opis:Graduation thesis is focused on radio commercials and loanwords used in them. Radio commercials belong to a special sub style of the publicistic functional style. Typical of them are numerous deviations from the neutral language, since their primary role is to excite curiosity of the addressee. Radio commercials are made exclusively of the sound, therefore the choice of words is particularly important in this text type. Numerous loanwords and foreign words are used in order to excite curiosity, to come near a target group and due to the new products on the market. They are often found in commercials which offer entertainment or present products and services of specialized areas. The loanwords fully adapted to Slovenian language were imported mostly from German. Meanwhile, the new loanwords, the spelling of which is not yet fixed and are momentarily popular among younger people, and foreign words are imported into Slovenian directly from English through old and new media. In dictionaries labels are added to their explanations, usually publicistic or expressive, in many cases a neutral double is provided.
Ključne besede:Radio, advertising, loanwords, foreign words, anglicism, germanism.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici