| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Show document

Title:MOTIVACIJA PRI POUKU KNJIŽEVNOSTI V SREDNJI ŠOLI
Authors:Hanžekovič, Maja (Author)
Lipnik, Jože (Mentor) More about this mentor... New window
Pulko, Simona (Co-mentor)
Files:.pdf UNI_Hanzekovic_Maja_2010.pdf (803,56 KB)
 
Language:Slovenian
Work type:Undergraduate thesis (m5)
Organization:FF - Faculty of Arts
Abstract:Namen diplomskega dela je podrobneje predstaviti in raziskati motivacijo pri pouku književnosti v srednji šoli. Motivacija za učenje je izraz za vse vrste motivacij v učni situaciji in obsega vse, kar daje pobude za učenje, ga usmerja ter mu določa intenzivnost, trajanje in kakovost. Učitelj lahko bistveno vpliva na učno motivacijo učencev, pomembno vlogo pri tem pa imajo tudi starši, prijatelji, vrstniki … Na motiviranje učencev pri pouku književnosti lahko učitelj vpliva s svojim vodenjem razreda, z ustrezno komunikacijo, z raznolikim motiviranjem učencev na začetku učne ure, uporabi lahko različne strategije in sredstva za dviganje notranje in zunanje učne motivacije, pomaga pa si lahko tudi z uporabo določenih pripomočkov in sredstev. Bralna motivacija je nadpomenka za različne motivacijske dejavnike, ki človeka spodbujajo k branju, bralnemu procesu pa dajejo smisel in tako pomagajo posamezniku vztrajati do cilja in povečajo njegovo željo, da bi bralno izkušnjo še ponovil. Za razvijanje bralne motivacije v šoli in razredu so pomembni različni dejavniki: učitelj kot bralni model, glasno branje učencem, dostopnost raznolikega bralnega gradiva, možnost izbire bralnega gradiva ter pogovori in druženje ob knjigah. V teoretičnem delu diplomske naloge bomo podrobneje preučili učno motivacijo, motiviranje učencev v šoli, motivacijo pri pouku književnosti ter motivacijo za branje. V empiričnem delu diplomske naloge bomo raziskali, ali se učitelji književnosti trudijo vplivati na povečanje učne motivacije učencev, na motiviranost za sodelovanje pri pouku ter na bralno motivacijo učencev. Zanima nas tudi, kakšen učinek imajo določena sredstva zunanje učne motivacije na učence, kakšne so bralne in učne navade učencev ter njihovi predlogi za izboljšanje pouka književnosti.
Keywords:motivacija, učna motivacija, motiviranje učencev v šoli, motivacija pri pouku književnosti, motivacija za branje.
Year of publishing:2010
Publisher:[M. Hanžekovič]
Source:Maribor
UDC:82(043.2)
COBISS_ID:18058760 Link is opened in a new window
NUK URN:URN:SI:UM:DK:B77CCZBI
Views:2916
Downloads:352
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Categories:FF
:
  
Average score:(0 votes)
Your score:Voting is allowed only for logged in users.
Share:AddThis
AddThis uses cookies that require your consent. Edit consent...

Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Secondary language

Language:English
Title:MOTIVATION DURING LITERATURE CLASSES IN SECONDARY SCHOOLS
Abstract:Der Vorsatz dieser Diplomarbeit ist es, ins Detail die Motivation beim Literaturunterricht in der Mittelschule vorzustellen und zu ermitteln. Die Lernmotivation ist ein Begriff für alle Arten der Motivation in Lehrsituationen und umfasst alles, was die Initiative fürs lernen gibt, es linkt und die Intensität, Dauer und Qualität bestimmt. Der Lehrer kann wesentlich an die Lernmotivation der Schüler Einfluss nehmen, eine wesentliche Rolle dabei haben auch die Eltern, Freunde, Gleichaltrige, … An der Motivation der Schüler bei Literaturunterricht kann der Lehrer mit seiner Führung der Klasse, mit der entsprechenden Kommunikation, mit vielfältiger Motivation der Schüler am Anfang der Stunde Einfluss nehmen, er kann verschieden Strategien und verschiedene Mittel fürs anheben der inneren und äußeren Lernmotivation zum Gebrauch bringen, er kann sich auch mit gebrauch bestimmter Hilfsmittel helfen. Lesemotivation ist ein Überbegriff für verschieden Motivationsfaktoren, die Menschen zum lesen anregen, dem Lesevorgang geben sie den Sinn und somit helfen sie der Einzelperson bis zum Schluss durchzuhalten und vergrößern ihren Wunsch, die lese Erfahrung zu wiederholen. Für die Entwicklung der Lesemotivation in der Schule und in der Klasse sind verschieden Faktoren Wichtig: der Lehrer als Lesemodell, lautes lesen mit den Schülern, Zugänglichkeit von verschiedenem Lesematerial, die Möglichkeit an der Auswahl des Lesematerials, Gespräche und Geselligkeit bei Büchern. Im theoretischen Teil der Diplomarbeit werden ins Detail die Lernmotivation erforscht, die Motivation der Schüler in der Schule, die Motivation beim Literaturunterricht und die Motivation fürs lesen. Im empirischen Teil der Diplomarbeit wird erforscht, ob die Literaturlehrer sich bemühen den Einfluss an Steigerung der Motivation bei Schülern zu tätigen, auf die Motivation der Schüler beim Unterricht eingehen und die Lesemotivation der Schüler fordern. Im Interesse ist es auch, welchen Einfluss bestimmte Mittel aus der äußeren Lernmotivation auf die Schüler haben, welche sind Lese- und Lerngewohnheiten der Schüler und ihre Vorschläge für die Verbesserung des Literaturunterrichts.
Keywords:Motivation, Lernmotivation, Motivation der Schüler in der Schule, Motivation beim Literaturunterricht, Motivation fürs lesen.


Comments

Leave comment

You have to log in to leave a comment.

Comments (0)
0 - 0 / 0
 
There are no comments!

Back
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica