| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:NA POTI K EVROPSKI FUNKCIONALNI VEČJEZIČNOSTI – UČENJE 2. TUJEGA JEZIKA V 3. TRIADI SLOVENSKIH OSNOVNIH ŠOL
Avtorji:Mirt, Lucija (Avtor)
Jazbec, Saša (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Mirt_Lucija_2010.pdf (1,55 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:EU si prizadeva doseči dolgoročno zastavljeni cilj ‒ funkcionalno večjezičnost čim večjega odstotka prebivalstva držav članic. V ta namen je bilo že v preteklosti sprejetih več direktiv in priporočil ter pripravljenih veliko programov in projektov. Za vse to so bili in so še vedno potrebni ustrezni finančni vložki. Ti se dolgoročno vsekakor izplačajo, ker so vsi ti projekti dobro zastavljeni. Pri realizaciji projektov za vzpodbujanje večjezičnosti imajo pomembno vlogo tudi učitelji tujih jezikov, ki lahko z dobro zastavljenim delom, z uporabo pravih strategij in metod dela naredijo ogromen napredek predvsem pri mladih generacijah. Leto 2011/12 prinaša novelo zakona o uvedbi obveznega 2. tujega jezika v slovenske osnovne šole, ki ima že pred uvedbo tako svoje zagovornike, kot tudi kritike. Po eni strani se bodo s to novelo vsem učencem, ne glede na socialni status, odprle enake možnosti, da se učijo več kot en tuji jezik, kar je do sedaj veljalo za prioriteto tistih, katerim so starši to lahko financirali. Na drugi strani pa se je treba zavedati dejstva, da je ta obveza nekaterim učencem nelagodna. To kaže tudi empirični del te naloge, katerega podatki so pridobljeni na osnovi anketnega vprašalnika in prikazujejo odnos naključno izbranega vzorca učencev 7., 8. in 9. razreda do 2. tujega jezika. Med drugim so obravnavane tudi želje učencev, ki se nanašajo na obliko pouka pri 2. tujem jeziku, njihov odnos do hrvaščine in nemščine ter odnos do vstopa Slovenije v EU. Podatki so pokazali, da si anketiranci želijo pouka 2. tujega jezika v obliki izbirnega predmeta, kar pa ni v skladu s prihajajočo novelo zakona. Prikazana so tudi stališča učencev, ki jih ponazarjajo njihovi odgovori na vprašanja glede njihovega odnosa do jezikov sosednjih držav ter do vstopa Slovenije v EU. Vpogled v trenutno stanje, ki ga dajejo podatki naključno izbranih anketirancev o učenju 2. tujega jezika na slovenskih osnovnih šolah v 3. triadi, je zanimiv. Vidna so odstopanja teorije od prakse, kar je pričakovano, saj so novosti vedno povezane s spremembami, ki nekaterim povzročajo nelagodje. Te ugotovitve so povzete v zaključnem delu ter nadgrajene z vpogledom v prihodnost, ki prinaša spremembe prav na tem področju.
Ključne besede:Evropska unija, učenje 2. tujega jezika, osnovna šola, funkcionalna večjezičnost, novela zakona o uvedbi obveznega 2. tujega jezika
Leto izida:2010
Založnik:[L. Mirt]
Izvor:Maribor
UDK:811.112.2(043.2)
COBISS_ID:18086408 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:CCQF1QRM
Število ogledov:2374
Število prenosov:88
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:ON THE PATH TO EUROPEAN FUNCTIONAL MULTINGUALISM – LEARNING A 2ND FOREIGN LANGUAGE IN THE 3RD TRIENNIUM OF ELEMENTARY SCHOOL IN SLOVENIA
Opis:Die EU bemüht sich, das langfristig gesetzte Ziel - die funktionale Mehrsprachigkeit der Bevölkerung im größten möglichen Anteil- zu erreichen. Es wurden schon viele Programme und Projekte vorbereitet, die viele Kosten mit sich bringen. Langfristig lohnen sich all die Investitionen, weil diese Programme gut durchdacht worden sind. Eine wichtige Rolle haben dabei auch die Lehrer, die mit den richtigen Methoden einen großen Fortschritt erreichen können, besonderes bei den jüngeren Generationen. Im Jahr 2011/12 wird die 2. Fremdsprache in der slowenischen Grundschulen zum Pflichtfach. Diese Gesetznovelle hat vor der Einführung sowohl ihre Kritiker wie auch ihre Fans, besonders unter den Schüllern. Es stimmt zwar, dass jetzt alle -schüler, unabhängig vom sozialen Status, mehrere Fremdsprachen lernen können werden, was jetzt die Domäne der reicheren war. Doch Pflicht kann auch unangenehm sein. Gerade das wird auch im empirischen Teil dieser Arbeit gezeigt, dessen Daten mit Hilfe eines Fragebogens gesammelt worden sind.Die Schüler wünschen sich den Fremdsprachunterricht der 2. Sprache als Wahlfach. Das Bild, den die Daten der zufällig ausgewählten Befragten darstellen, ist interessant. Man sieht die Abweichungen zwischen Theorie und Praxis, was zu erwarten war, weil Veränderungen immer für Gesprächsstoff sorgen. Diese Feststellungen sind im Schlusswort zusammengefasst worden und wurden mit dem Blick in die Zukunft ergänzt.
Ključne besede:Europäische Union, das LErnen der 2. Fremdsprache, Grundschule, funktionale Mehrsprachigkeit


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici