| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:HRANILNIKI ENERGIJE PRI HIBRIDNIH POGONIH
Avtorji:Španer, Marijan (Avtor)
Jezernik, Karel (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Spaner_Marijan_2010.pdf (1,56 MB)
MD5: B9F03A17CAED8DF56BE3EB1B87ECC03B
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo (m2)
Organizacija:FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Opis:V nalogi je predstavljeno načrtovanje, realizacija in vodenje pogonskega sistema hibridnega vozila s poudarkom na superkondenzatorjih kot hranilnikih energije. Laboratorijsko preizkuševališče hibridnih pogonov je bilo zasnovano z namenom razvoja električnega hibridnega pogona za lahko dostavno vozilo. Glede na težo in kategorijo vozila je zahtevana moč pogona v razredu 4-5 kW, kar je bilo izhodišče pri izbiri komponent pogona. Zaradi lažjega testiranja agregata smo se namesto vgradnje v vozilo raje odločili za gradnjo laboratorijskega preizkuševališča. Osnova preizkuševališča sta dva pogonska agregata, motor z notranjim izgorevanjem in voden izmenični elektromotorni pogon. Mehansko sta oba agregata, motor z notranjim izgorevanjem in elektromotor, povezana v paralelno konfiguracijo s seštevanjem navorov. Za obremenjevanje je uporabljen neodvisno napajan električni servopogon, voden po programu z zakonitostmi vožnje vozila. Preizkuševališče je bilo nadgrajeno še z dodatnimi komponentami, s tem je omogočeno tudi testiranje posameznih komponent hibridnih pogonov. Poudarek pričujočega dela je posvečen razvoju sistema za hranjenje električne energije pri električnem, oziroma hibridnem vozilu, podrobneje pa je opisan dinamično visokozmogljiv hranilnik energije s superkondenzatorjem in pripadajočim pretvornikom za povezavo na enosmerno vodilo električnega pogona. Z uporabo preizkuševališča je potrjeno bistveno izboljšanje lastnosti akumulatorskega hranilnika energije potem, ko mu je bila dodana še enota s superkondenzatorjem. Z eksperimentom je potrjena tudi uspešnost vodenja pretoka energije superkondenzatorja na osnovi stabilizacije (izhodne) napetosti enosmernega vodila.
Ključne besede:električno vozilo, hibridno vozilo, baterija, superkondenzator, močnostni stikalni pretvornik, vodenje, simulacije, modeliranje
Leto izida:2010
Založnik:[M. Španer]
Izvor:Maribor
UDK:681.51:[629.33:621.35](043)
COBISS_ID:14738198 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:KZJOZE1N
Število ogledov:2828
Število prenosov:273
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:KTFMB - FERI
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:ENERGY STORAGE UNITS IN HYBRID VEHICLES
Opis:This work presents a design, realization and control of the hybrid vehicle drive system with an emphasis on the supercapacitors as the energy storage units. Depending on the weight and type of the vehicle, the maximal power of the propulsion drive of 4-5 kW was required, which was taken into account during the selection of the drive’s components. In order to simplify testing of the aggregate, a laboratory test rig was built rather than using a complete vehicle. The test rig’s components are two drive aggregates, an internal combustion engine and a controlled alternating current electric drive. Shafts of both motors, wires and electric motors, are mechanically coupled; therefore they rotate at the same speed. The sum of the torques produced by both motors is a total propulsion torque. The test rig was further upgraded with an additional controlled servo drive, used for the load emulation. Some additional components were also added in order to enable the testing of separate parts of the hybrid drive. The emphasis in this work is put into the development of the energy storage unit for a hybrid or an electric vehicle. A detailed description and analysis of the storage unit, composed from the supercapacitors and a converter for connection to the common DC bus, is provided. By using the test rig, a significant improvement of the electric storage system is confirmed, after the supercapacitors were added to the battery. The experimental results also confirm the improvement of the energy flow management, based on the stabilization of the voltage of common DC bus.
Ključne besede:electric vehicle, hybrid vehicle, battery, supercapacitor, switching power converter, control, simulation, modelling


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici