SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:PRIMERJAVA LIKOVNO-USTVARJALNIH DOSEŽKOV NA RAZREDNI STOPNJI OSNOVNE ŠOLE
Avtorji:Hrušovar, Nena (Avtor)
Duh, Matjaž (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Herzog, Jerneja (Komentor)
Datoteke:.pdf UNI_Hrusovar_Nena_2010.pdf (8,70 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Ustvarjalnost je pojem, ki ga uporabljamo zelo pogosto, a o njem vemo pravzaprav zelo malo. Ogromno literature na široko piše o njem, a še danes nimamo enoznačne definicije ustvarjalnosti. Zelo pomembno pa se je zavedati, da je ustvarjalnost sposobnost, ki je enakovredno razporejena med vse posameznike in jo je potrebno smotrno razvijati. Tako doma kot v šoli so otroci neprestano pod različnimi vplivi. Le-ti so včasih spodbudni, nemalokrat pa tudi zavirajo razvoj otroške domišljije, spontano izražanje in druge ustvarjalne sposobnosti. V diplomskem delu je najprej teoretično osvetljen pomen ustvarjalnosti z več zornih kotov. Nato sledi empirični del, v katerem je bil raziskan nivo likovno-ustvarjalnih sposobnosti in primerjan glede na spol in stratum 11- in 12-letnikov. Kot instrument raziskovanja za ugotavljanje obstoječega stanja likovne ustvarjalnosti je bil uporabljen že preverjen test LV1. S testom je bilo spremljanih šest dejavnikov likovne ustvarjalnosti, katerih podatki so bili nato obdelani s programom SPSS. Za nazornejšo predstavo so dodani še vzorčni primeri rešitev učencev. Analiza rezultatov je pokazala, da med spoloma obstajajo statistično značilne razlike pri dejavniku likovne fleksibilnosti in občutljivosti za likovne probleme v prid deklicam. Prav tako so bile raziskane morebitne razlike med učenci iz mestnega oz. primestnega okolja. Statistično značilna razlika je bila zaznana pri dejavniku likovne fluentnosti, kjer so dosegli boljše rezultate učenci iz mestnega okolja.
Ključne besede:ustvarjalnost, likovna ustvarjalnost, dejavniki likovne ustvarjalnosti, likovna ustvarjalnost v osnovni šoli, spodbude za razvoj ustvarjalnosti, zaviranje ustvarjalnosti
Leto izida:2010
Založnik:[N. Hrušovar]
Izvor:Imeno
UDK:73/76(043.2)
COBISS_ID:17908744 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:1414
Število prenosov:213
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:THE COMPARISON OF ART CREATIVITY ACHIEVEMENTS AT THE ELEMENTARY LEVEL OF PRIMARY EDUCATION
Opis:Creativity is a frequently used notion that we actually know very little about. Many have written about it but there is still no unambiguous definition of creativity. It is important to realise that creativity is an ability, equally distributed among all individuals, that has to be prudently developed. At home as well as at school children are exposed to various influences, which can be stimulating, but often they also hinder the development of children’s imagination, spontaneous expression and other creative abilities. The theoretical part of the dissertation highlights the meaning of creativity from various points of view. It is followed by the empirical part, the aim of which is to determine the level of art-creative abilities of 11 and 12 years old children according to gender and stratum. A proven test LV1 was used as a research instrument for determining the existing state of art creativity. The test was used to observe six factors of art creativity and the obtained results were analysed with the program SPSS. Sample solutions of students were added for better illustration. According to the analysis of the results there are gender based statistically significant differences concerning the factors of art flexibility and sensibility for art problems in favour of girls. Furthermore, possible differences between pupils from urban and suburban area were determined. Statistically significant difference was determined for the factor of art fluency, where better results were achieved by pupils from urban area.
Ključne besede:creativity, art creativity, factors of art creativity, art creativity in primary school, stimulations for the development of art creativity, obstruction of creativity


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici