Naslov: | ZGODOVINA RAZISKOVANJA VEDENJA PORABNIKOV |
---|
Avtorji: | ID Rošer, Tina (Avtor) ID Mumel, Damijan (Mentor) Več o mentorju... |
Datoteke: | UNI_Roser_Tina_2010.pdf (305,70 KB) MD5: 9AF99867C11626D60790507E09FBA806 PID: 20.500.12556/dkum/e0a165c0-a2ef-46c1-ac44-420dc609ceba
|
---|
Jezik: | Slovenski jezik |
---|
Vrsta gradiva: | Delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga |
---|
Organizacija: | EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
|
---|
Opis: | Raziskovanje vedenja porabnikov je postalo eno izmed bolj pomembnih področij marketinga, tako večina uspešnih tako slovenskih kakor seveda tudi tujih organizacij namenja veliko pozornost raziskovanju trga in porabnikov.
Iz predhodnih študij lahko ugotovimo, da etnocentrizem vpliva na posameznikove odločitve in vedenje pri izbiri in nakupu izdelkov in blagovnih znamk domačega ali tujega izvora.
V diplomsko nalogo sem vključila dve raziskavi, ki proučujeta pojav nacionalne identitete in ekonomskega domoljubja v nakupnem vedenju slovenskih porabnikov. Iz študije avtoric Irene Vide in Mojce Maher Pirc, kjer je bila analiza opravljena na reprezentativnem vzorcu odraslih Slovencev je pokazala zmerno izraženo nagnjenje k ekonomskemu etnocentrizmu med domačimi porabniki. Podobne ugotovitve so raziskovalci dobili tudi pri proučevanju domoljubnega nakupnega vedenja, pri čemer je v očeh slovenskih porabnikov domač izvor blaga pomembnejši pri netrajnih izdelkih in storitvah. Rezultati pokažejo tudi, da so izdelki, narejeni v članicah Evropske unije pred letom 2004, bolje ocenjeni v primerjavi z domačimi izdelki.
Tako kot raziskava Irene Vide in Mojce Maher Pirc, je tudi raziskava Dr. Irene Vide in Darka Dujić pokazala šibko nacionalno identiteto slovenskih porabnikov. Slovenija se v izbrani skupini narodov v primerjavi z drugimi državami/regijami po primerjavi izmerjenega indeksa ekonomskega ekocentrizma uvršča nekje na sredini, tako med državami/regijami JV Evrope, kakor tudi med razvitejšimi državami, kot so Švedska na spodnji skrajnosti kontinuuma ter Srednja in Severna Amerika z močno izraženo nacionalno identiteto na nasprotni strani.
Tako kot v teh dveh malce bolj obširnih raziskavah sem tudi z ostalimi primeri želela prikazati kako pomembno je raziskovanje vedenja porabnikov na vseh področjih in trgih. Da vedenje porabnikov ne raziskujejo od včeraj, ampak se temu področju posvečajo strokovnjaki in profesorji že vrsto let.
Danes veliko pozornosti raziskovanju vedenja porabnikov namenjajo tako na Katedri za Marketing, Inštitutu za marketing na Ekonomsko-poslovni fakulteti v Mariboru in tudi na Katedri za trženje na Ekonomski fakulteti v Ljubljani. Njihovo dobro in uspešno delo pa cenijo tako strokovnjaki, gospodarstveniki kakor tudi študenti. |
---|
Ključne besede: | zgodovina, vedenje porabnikov, raziskava porabnikov, nakupno vedenje, Slovenija |
---|
Kraj izida: | Maribor |
---|
Založnik: | [T. Rošer] |
---|
Leto izida: | 2010 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-15780 |
---|
UDK: | 658.8 |
---|
COBISS.SI-ID: | 10496028 |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:JF9KA5ZK |
---|
Datum objave v DKUM: | 22.12.2010 |
---|
Število ogledov: | 2523 |
---|
Število prenosov: | 378 |
---|
Metapodatki: | |
---|
Področja: | EPF
|
---|
:
|
Kopiraj citat |
---|
| | | Skupna ocena: | (0 glasov) |
---|
Vaša ocena: | Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom. |
---|
Objavi na: | |
---|
Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše
podrobnosti ali sproži prenos. |