| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:VPLIV MANAGEMENTA V TURISTIČNEM GOSPODARSTVU NA IZOBRAŽEVANJE ZA TURIZEM - PRIMER SLOVENIJE
Avtorji:Tkalčič, Marjan (Avtor)
Florjančič, Jože (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Ovsenik, Marija (Komentor)
Datoteke:.pdf DR_Tkalcic_Marjan_2010.pdf (1,95 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Doktorska disertacija (m)
Organizacija:FOV - Fakulteta za organizacijske vede
Opis:Doktorska disertacija predstavlja preučevanje in artikulacijo vpliva managementa v turističnih organizacijah na izobraževanje delavcev v njih — oziroma preučevanje tistih dejavnikov, ki določajo izobraževalne programe za potrebe turističnih dejavnosti; torej zvrstno strukturo za te dejavnosti posebej značilnih in uspešnostno ter delovno-učinkovitostno odločilnih znanj in veščin kot pomembnega dejavnika zagotavljanja višje ravni tekmovalnosti slovenskega turizma. V uvodnem teoretsko-konceptualnem delu se disertacija usmerja v raziskovanje dostopnih teoretskih podlag za poznejše empirično raziskovanje. Predstavljena je vloga in mesto turizma v svetovnem, evropskem in slovenskem gospodarstvu kot najhitreje razvijajočega se gospodarskega sektorja. Tako kot večina držav sveta, ne glede na njihovo gospodarsko razvitost, politično usmerjenost in kulturo, poudarja tudi Slovenija razvoj turizma kot svojo strateško razvojno usmeritev. Turizem, kot visoko delovno intenziven sektor, daje še posebej pomemben pečat trgu dela, saj omogoča zaposlitev široki paleti ljudi z najrazličnejšimi talenti. Dejstvo je, da turizem ustvari več zaposlitvenih priložnosti na enoto investicije, kot ostali sektorji ekonomije. Strokovno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje za potrebe turističnega sektorja je v večini držav Evropske Unije dobro organizirano, saj pokriva vse tri turistične subsektorje: gostinstvo, potovalne agencije in javni — promocijski subsektor, kakor tudi vse ravni zahtevnosti strokovnih znanj in spretnosti. Slovenski sistem izobraževanja za turizem je bil do študijskega leta 1995/96 nepopoln, ker je omogočal strokovno izobraževanje le na srednješolski ravni. Z nastankom UP Turistice in razvojem njenih dodiplomskih in podiplomskega programa je bil sistem strokovnega izobraževanja dejansko zaokrožen. Poleg področju neotipljivega premoženja v turističnem izobraževanju in upravljanju z znanjem v turističnem gospodarstvu je posebna pozornost posvečena področju politike razvoja človeških virov v Sloveniji. Ključna poslovna konkurenčna prednost podjetij, zlasti v turizmu, je zmožnost organizacije, da se uči in to znanje čim prej pretvori v dejanja. Pri tem je potrebno opozoriti še na dva problema: Po eni strani gre za pomanjkanje interesa mlade generacije za poklice v gostinstvu in turizmu, na drugi strani pa obstajajo zelo velike potrebe na trgu dela po zaposlovanju prav teh kadrov - skupni imenovalec obeh problemov je turizem kot neprijazen delodajalec. Na osnovi empirične kvantitativne raziskave (več kot 4/5 vzorca predstavljajo organizacije s področja prenočitvenih in prehrambnih gostinskih obratov, potovalnih agencij ter s turizmom povezanih dejavnosti, nekaj manj kot petino vzorca predstavljajo turistične organizacije v javnem sektorju), ki je bila izpeljana s pomočjo anketnega merskega instrumenta, so v raziskovalnem delu z deskriptivno metodo pojasnjene nekatere značilnosti vzorca organizacij in respondentov. Za ustrezno primerjanje, vrednotenje in interpretiranje posameznih vzročnih odnosov spremenljivk (merjenje odnosa do dela in doseganje osebnih ciljev, odnos nadrejeni - podrejeni, delovna klima in etika v organizaciji) je uporabljena korelacijska eksplanativna metoda. Raziskava je spremembe v turističnem okolju zaznala kot izziv in posledico. Kot izziv za učenje in pridobivanje tistih znanj, ki bodo (kot posledica) podpora procesom prilagajanja spremembam. Na vplivni ravni to zahteva osveščenega zaposlenega, ki se zaveda potrebe po novih znanjih in ki za pridobivanje le-teh kaže visoko stopnjo lastne iniciativnosti, vzpodbujene z dobrim motivacijskim oz. motivirajočim vodenjem, kjer je pritegnjen v soodločanje in sooblikovanje ugodne organizacijske klime. Na ravni obvladovanja sprememb je, ob identificiranih dejavnikih, zato izdelan model obvladovanja sprememb na transakcijski ravni, kjer gre za spremembe, ki se dogajajo nenehno, sprotno in bistveno ne posegajo v operativno organiziranost, in odgovorijo na vprašanje, kaj je potrebno spremenit
Ključne besede:turistični management, izobraževanje za turizem, znanje v turizmu, slovenski turizem, človeški viri.
Leto izida:2009
Izvor:Maribor
COBISS_ID:251132672 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:8MLRJCTO
Število ogledov:2868
Število prenosov:246
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FOV
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:IMPACT OF TOURISM ORGANIZATION`S MANAGEMENT ON THE TOURISM EDUCATION
Opis:This doctoral thesis presents an analysis and articulation of the impact that the top management in tourist organizations can exert on the education of their human resources – or rather a study of those factors that determine the educational programs for the tourist activities; in fact, it concerns the structure of activities by type, specific for the efficiency-oriented, work-related array of knowledge and skills underlying for a higher level of competitiveness in the sphere of tourism in Slovenia. In the introductory theoretical-conceptual part, the thesis goes into the research of accessible theoretical groundwork for empiric research at a later time. The role and place of tourist trade in the global, European and national scale is highlighted as the fastest-growing economic segment. Like the majority of countries, irrespective of the level of development achieved, political and cultural background, Slovenia places tourism as its strategic developmental goal. As a highly labour-intensive economic sector, tourism has a significant bearing on the labour market, offering a variety of jobs to dedicated human resources of all profiles and talents. It is a known fact that tourism creates more jobs per unit of investment than other economic sectors. Specialized education designed to provide qualification and training for the needs of tourist trade is well organized in most countries of the European Union, as it covers all the three sub-sectors of the tourist trade: hospitality, travel agencies, public sector/promotion sub-sector, as well as all the levels of technical knowledge and skills. In Slovenia, the educational system for tourist trade was incomplete until the academic year 1995/96, as it supported technical education on the secondary school level only. With the foundation of the Turistica School within the University of Primorska (UP) and the development of undergraduate and postgraduate study programmes, the professional education system was finally rounded off. In the scope of professional education for tourist trade and the related knowledge management, particular attention is dedicated to the intellectual capital and the policy of human resources in Slovenia. The vital competitive advantage of enterprises operating in tourism is their ability for learning on the level of organizations and implementing the knowledge obtained into practice. There are two further problems that need attention: On the one hand, the young generation does not show interest in jobs offered in the hospitality and tourist trade, on the other hand, the labour market shows a very high demand for employing the labour with such profiles – the resulting common denominator for both problems is tourism as an unfriendly employer. Our empiric quantitative research (in the sample, more than 4 in five were organizations from the accommodation and catering facilities, travel agencies and activities related to tourism; slightly less than one fifth were tourist organizations in the public sector), which was conducted as a survey, serves as the basis for the explanation - in the research part, using the descriptive method - on some characteristics of the organizations and respondents in the sample. For the comparison, evaluation and interpretation of individual causal relations of the variables (measuring the attitude to work and achieving personal goals, the relationship between the superior and inferior, working atmosphere and ethics in the organization), we applied the correlational-explanatory method. The research perceived the changes in tourist environment both as a challenge and as an outcome. As a challenge for learning and acquiring the skills that will (in consequence) support the processes of adapting to changes. On the influential level, that requires an employee who is aware of the necessity for acquiring new knowledge and willing to dedicate considerable own initiative, encouraged by good motivational, or motivating leadership respectively, where such employee participates in decision-making and shaping a favourable organizational atm
Ključne besede:tourism management, tourism education, knowledge in tourism, tourism in Slovenia, human resources


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici