| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:RAZLIKA V DOŽIVLJANJU STRESA UČITELJEV NA PODEŽELSKIH IN MESTNIH ŠOLAH
Avtorji:Beč, Nataša (Avtor)
Musil, Bojan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Bec_Natasa_2010.pdf (488,08 KB)
MD5: 6117EE281587F7D4B110CC9C7EDB6C01
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Stres predstavlja »bolezen sodobnega časa«, ki se odraža na različnih področjih človekovega delovanja. Eden izmed zelo stresnih poklicev je vsekakor poklic učitelja. Namen diplomske naloge je ugotoviti razlike v prisotnosti stresa pri učiteljih na podeželskih oziroma mestnih šolah. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili termin stresa, ob tem pa poudarili, da je poleg negativnega stresa prisoten tudi pozitiven. Opredelili smo stresorje, še posebej tiste, ki povzročajo stres pri pedagoškem delu, opisali simptome in posledice stresa, potek stresne situacije in kako le—te vplivajo na zdravje in na delo učitelja, ter z nekaj napotki za njegovo premagovanje, omogočili potencialno obvladovanje stresa. Predstavljene so tudi prednosti in slabosti življenja na podeželju in v mestu. V empiričnem delu smo s pomočjo ankete, ki je bila narejena na podeželskih in mestnih osnovnih šolah na severovzhodu Slovenije, ugotavljali prisotnost stresa pri učiteljih in razlike v pojavnosti in izraženosti stresa pri učiteljih, ki poučujejo na podeželskih in v mestnih šolah. Rezultati so pokazali, da obstajajo razlike med učitelji glede na status šole pri zadovoljstvu učiteljev s svojim delom; pri možnosti izražanja občutkov, želja in potreb učiteljev ter pri medosebnih odnosih. Delo kot vzrok skrbi oz. stresa; pogostost občutkov napetosti, stresa ali velikega pritiska in prisotnost stresa pri delu in v življenju učiteljev pa so vprašanja, ki so dala razlike glede na delovno dobo učiteljev. Pri telesnih, psihičnih, vedenjskih znamenjih, različnih stresnih dogodkih, slabih razvadah, reakcijah v stresni situaciji in sproščanju stresa pa nismo ugotovili bistvenih razlik niti glede na status šole niti glede na delovno dobo. V empiričnem delu smo s pomočjo ankete, ki je bila narejena na podeželskih in mestnih osnovnih šolah na severovzhodu Slovenije, ugotavljali prisotnost stresa pri učiteljih in razlike v pojavnosti in izraženosti stresa pri učiteljih, ki poučujejo na podeželskih in v mestnih šolah. Rezultati so pokazali, da obstajajo razlike med učitelji glede na status šole pri zadovoljstvu učiteljev s svojim delom; pri možnosti izražanja občutkov, želja in potreb učiteljev ter pri medosebnih odnosih. Delo kot vzrok skrbi oz. stresa; pogostost občutkov napetosti, stresa ali velikega pritiska in prisotnost stresa pri delu in v življenju učiteljev pa so vprašanja, ki so dala razlike glede na delovno dobo učiteljev. Pri telesnih, psihičnih, vedenjskih znamenjih, različnih stresnih dogodkih, slabih razvadah, reakcijah v stresni situaciji in sproščanju stresa pa nismo ugotovili bistvenih razlik niti glede na status šole niti glede na delovno dobo.
Ključne besede:KLJUČNE BESEDE: stres, stresorji, posledice stresa, premagovanje stresa, razredni učitelj, osnovna šola, prednosti in slabosti, podeželje – mesto
Leto izida:2010
Založnik:[N. Beč]
Izvor:Maribor
UDK:37(043.2)
COBISS_ID:17883656 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:ZBJKNCZU
Število ogledov:2412
Število prenosov:214
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:THE DIFFERENCE IN STRESS EXPERIENCE BETWEEN COUNTRY AND TOWN SCHOOL TEACHERS
Opis:ABSTRACT Stress is a disease of modern time and it can be found in various fields of human activity. Being a teacher is one of the most stressful occupations. The aim of this diploma work is to find differences in the presence of teacher stress in country and city schools. The paper work consists of the theoretical and the empirical part. In the theoretical part the term stress is defined. The emphasis lies on the negative and positive stress. Stressors causing stress in pedagogics have been defined, the symptoms and consequences of stress have been described, the course of a stress situation and how it affects on teachers’ health and work have been depicted, and some directives for overcoming stress are provided to enable potential stress management. Further, advantages and disadvantages of living in the city and the country are introduced. In the empirical part, with the help of the questionnaire carried out in country and city schools in the northeast of Slovenia, the presence of teacher stress and the difference in teacher stress appearance and expressiveness were investigated. Results revealed that there are differences between teachers regarding the school status at work contentment, in possibility of expressing emotions, teachers’ requests and needs, and interpersonal relations. Questions regarding frequent feelings of tension, stress and big pressure, presence of stress at work and in teachers’ lives indicated differences according to their working period. There were no differences in physical, psychical and behavioural signs, different stressful events, bad habits, reactions in stressful situations, and in releasing the stress neither regarding the school status nor working period.
Ključne besede:stress, stressors, stress consequence, overcoming stress, classroom teacher, primary school, advantages and disadvantages of country and city schools


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici