| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:VREDNOTENJE PODJETIJ NA PRIMERU LUKE KOPER
Avtorji:Dujc, Tomaž (Avtor)
Oplotnik, Žan Jan (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf MAG_Dujc_Tomaz_2010.pdf (656,77 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga (mb22)
Organizacija:EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Opis:Magistrska naloga zajema tematiko vrednotenja podjetij. Vključuje tradicionalne kazalnike uspešnosti poslovanja podjetij in sodobne modele vrednotenja podjetij. Tradicionalni kazalniki nam pomagajo razumeti poslovanje podjetja le, če jih primerjamo z relevantnimi drugimi kazalniki. Tradicionalni koncepti se ozko usmerjajo na poslovna dogajanja v preteklosti, težko pa je z njimi napovedovati prihodnost. Sodobni modeli vrednotenja podjetij pa temeljijo na pričakovanih koristih, ki jih bo dobil lastnik podjetja. Na podlagi sodobnih modelov vrednotenja podjetij ter s pomočjo diskontnega faktorja ugotavljamo končno »tržno« ceno podjetja. Modele sem implementiral na primeru podjetja Luka Koper. Luka Koper je podjetje, ki se ukvarja z logističnimi storitvami in je eno vodilnih podjetij v obalno-kraški regiji. S pomočjo tradicionalnih kazalnikov ugotavljam, da je kombinacija gospodarske krize, ki je vplivala na zmanjšanje povpraševanja po pretovornih storitvah in investicijske politike, ki je povečala ciklus zadolževanja - povzročila, da je Luka Koper v zadnjem obdobju dosegala zelo slabe rezultate. To pa še ne pomeni, da bo podjetje v prihodnosti poslovalo z negativnim poslovnim izidom. Izrazita negativna gibanja v gospodarsko vodilnih državah so se konec leta 2009 omilila, vendar so napovedi za leto 2010 dokaj zadržane in previdne. Pričakovati je postopno okrevanje svetovnega gospodarstva in s tem tudi povpraševanje po pretovornih storitvah. Sodobni modeli vrednotenja nam prikažejo različne tržne vrednosti podjetja. V nalogi sem izbral tri modele, in sicer: DCF, EVA in CFROI. Najbolj primerna vrednost Luke Koper je pridobljena z modelom CFROI in sicer v višini 898.619.110 EUR. Takšna vrednost je po mojih ocenah najbolj realna tržna vrednost Luke Koper. V zaključku naloge ugotavljam, da je najprimernejši sodobni model vrednotenja na primeru Luke Koper model CFROI.
Ključne besede:vrednotenje, kazalniki, modeli, tržna vrednost, Luka Koper
Leto izida:2010
Založnik:[T. Dujc]
Izvor:Koper
UDK:657.6
COBISS_ID:10439708 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:DO75ZQNK
Število ogledov:3387
Število prenosov:1393
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:EPF
:
  
Skupna ocena:(1 glas)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Business valuation on the case Port of Koper
Opis:This master thesis is dealing with business evaluations, and includes traditional indicators of business performance and modern company evaluation models. Traditional indicators help us understand companies’ managements only if we compare them to other relevant indicators; traditional concepts have a strict focus on business events in the past, thus is difficult to use them to predict the company’s future. On the other hand, modern company evaluation models are based on expected advantages received by the company’s owner. On the basis of modern company evaluation models and through the discount factor, we find out the final “market” price of a company. To implement company evaluation models, I used the Port of Koper as my example. The Port of Koper is dealing with logistics services and is one of the leading companies in the Coastal-Karst region. Through traditional indicators of business performance, I find out that the combination of the economic crisis that influenced on the decreased demand for transhipment services, and the investment policy, that increased the cycle of indebtedness, caused poor results for the Port of Koper in the last period. However, this does not mean that the company will deal with a negative operating result in the future. Explicitly negative trends in economically leading countries have softened at the end of 2009, but the predictions for 2010 are rather reserved and prudent. We can expect a gradual recovery of the World Economy and hence also the demand for transhipment services. The modern company evaluation models show us different market values of the company. In my master thesis, I chose three different modern company evaluation models: DCF, EVA and CFROI. The most correct value is obtained using the CFROI model – the result is 898.619.110 EUR. I think that this value is the most realistic market value of the Port of Koper. In conclusion of my master thesis, I find that the most suitable modern company evaluation model on the example of the Port of Koper is the CFROI company evaluation model.
Ključne besede:evaluation, indicators, models, market value, Port of Koper


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici