| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva Pomoč

Naslov:Pravljica kot pomoč pri oblikovanju vrednot
Avtorji:ID Čretnik, Barbara (Avtor)
ID Haramija, Dragica (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
ID Zalokar Divjak, Zdenka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Cretnik_Barbara_2010.pdf (1,33 MB)
MD5: 57FABC5C1C1343450A1897EE68CD8AB5
PID: 20.500.12556/dkum/11d3044f-a7a3-4072-80e9-ed62406cb345
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V skupnem diplomskem delu z naslovom Pravljica kot pomoč pri oblikovanju vrednot je bila prikazana povezava, ki jo je moč zaznati med pravljico in njenim morebitnim vplivom na oblikovanje vrednot pri otroku. Seznaniti se je bilo potrebno s teorijo vrednot in pravljic ter s stopnjami otrokovega razvoja. Pri tem je bila pozornost usmerjena že k sami klasifikaciji teh pojmov (za diplomsko delo je bila pomembna predvsem klasifikacija pravljic, ki ločuje med ljudskimi/folklornimi, klasičnimi umetnimi in sodobnimi umetnimi pravljicami). Sledilo je podrobnejše preučevanje obeh področij in nato aplikacija preučene teorije na konkretno odbrane pravljice (v katerih smo iskali naslednje vrednote: ljubezen, prijateljstvo, varnost, delavnost, poštenost/pravičnost/resnicoljubnost, spoštovanje, potrpežljivost, dobroto, svobodo in srečo), tako ljudske kot avtorske, slovenske kot tuje. Skupno diplomsko delo je teoretične narave, zato so bile uporabljene temu primerne raziskovalne metode: deskriptivna, komparativna, zgodovinska, metoda klasifikacije, metodi analize in sinteze, abstrakcije in konkretizacije ter generalizacije in specializacije, ki so v metodološkem delu podrobneje opisane. V diplomskem delu se je pokazalo, da pravljica lahko služi kot pomoč pri oblikovanju vrednot in tudi katere so njene ključne značilnosti, ki vplivajo na razvoj otroka ter mu pomagajo pri odraščanju, iskanju smisla ter soočanju z življenjskimi preizkušnjami.
Ključne besede:klasifikacija vrednot, klasifikacija pravljic, ljudske/folklorne pravljice, klasične umetne pravljice, sodobne umetne pravljice, razvoj otroka
Kraj izida:Maribor
Založnik:[B. Čretnik]
Leto izida:2010
PID:20.500.12556/DKUM-14022 Novo okno
UDK:821-34:17.022.1
COBISS.SI-ID:9379843 Novo okno
NUK URN:URN:SI:UM:DK:ERPQNU0F
Datum objave v DKUM:22.07.2010
Število ogledov:5520
Število prenosov:1203
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
Kopiraj citat
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:Bookmark and Share


Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Fairy tale as a means of shaping moral values
Opis:Joint thesis entitled Fairy tale as a means of shaping moral values shows a connection between a fairy tale and its possible impact on shaping child´s moral values. Firstly, it was necessary to become acquainted with the theory of values and fairy tales as well as with the stages of child´s development. According to that, the attention was focused on the classification of the above mentioned terms (the most important for the thesis was the classification of fairy tales, which distinguishes between folk tales, classical literary and modern literary fairy tales). Next, a detailed study of both areas concerned followed and furthermore the application of the studied theory to concrete selected fairy tales (in which we looked for the following moral values: love, friendship, safety, diligence, honesty/justness/veracity, respect, patience, kindness, freedom and happiness), folk tales as well as authorial fairy tales, Slovene and foreign ones. The joint thesis is a theoretical one, therefore relevant research methods have been chosen: descriptive, comparative, historical, method of classification, methods of synthesis and analysis, abstraction, concretization as well as methods of generalization and specification, which are described in detail in the methodological part of the thesis. Thesis disclosed that a fairy tale may serve as a means of shaping moral values. Furthermore, it was also pointed to its crucial characteristics which influence on child development, help him to grow up, search after sense and confront with problems in life.
Ključne besede:classification of moral values, fairy tale classification, folk tales, classical literary fairy tales, modern literary fairy tales, child development


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici