| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:ISKANJE PRIBLIŽKOV - OCENJEVANJE PRI POUKU MATEMATIKE
Avtorji:Vrtin, Mojca (Avtor)
Lipovec, Alenka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Vrtin_Mojca_2010.pdf (5,19 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Diplomsko delo z naslovom Iskanje približkov — ocenjevanje pri pouku matematike predstavlja ocenjevanje in s tem različne vrste ocenjevalnih strategij, ki omogočajo pestro in predvsem uporabno možnost razvijanja ocenjevalnih spretnosti otrok pri pouku matematike na razredni stopnji. V teoretičnem delu diplomskega dela tako predstavljamo tri različne vrste ocenjevanja: (1) ocenjevanje pri merjenju, (2) ocenjevanje pri razvijanju številskih predstav in (3) ocenjevanje pri računskih operacijah. Vsaka izmed treh vrst ocenjevanja opredeljuje strategije, s katerimi se srečujejo oziroma bi se naj srečevali učenci pri pouku matematike. Navajamo tudi izsledke nekaterih raziskav za posamezno področje. Teoretični del je podkrepljen s t. i. praktično zasnovo modela, v katerem najdemo praktične primere aktivnosti za vsako izmed treh vrst ocenjevanja. Aktivnosti so dela avtorjev iz tujine, kjer je ocenjevanje kot spretnost že veliko časa del obveznega kurikula za osnovno šolo in predmet številnih raziskav. Prav tako smo izvedli natančno analizo učbenikov za osnovno šolo, ki je pokazala, da se v njih ocenjevanje pojavlja le v zametkih in še zmeraj v premajhnem obsegu, čeprav je kot operativni učni cilj že nekaj časa prisoten v učnem načrtu (Učni načrt za matematiko, 1998) za osnovno šolo. Trditev potrjujeta tudi raziskavi PISA in TIMSS, kjer se je izkazalo, da so učenci v Sloveniji na področju ocenjevanja še zmeraj slabi. Diplomsko delo lahko učiteljem razrednega pouka služi kot dodatna literatura in pripomoček pri izvajanju pouka pri matematiki. V njem lahko najdejo številne ideje za popestritev pouka in za razvijanje posameznih strategij ocenjevanja.
Ključne besede:ocenjevanje, spretnosti, merjenje, računske operacije, števila, strategije, učni načrt, učbeniki
Leto izida:2010
Založnik:[M. Vrtin]
Izvor:Maribor
UDK:51(043.2)
COBISS_ID:17676808 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:TNYC3IU7
Število ogledov:2019
Število prenosov:211
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:ESTIMATING IN MATHEMATICS EDUCATION
Opis:The thesis titled Estimating in mathematics education deals with estimation and different strategies in estimation that enable children to develop estimating skills in mathematics education in primary school. In the theoretical part of the thesis different kinds of estimation are presented: (1) measurement estimation; (2) quantity estimation; (3) computational estimation. Each of them defines strategies children (should) come across with in mathematics education. Further more, the thesis exposes the findings of some researches concerning a particular type of estimation. The thesis also includes a practical part which is comprised of examples of activities for each kind of estimation. The activities were preformed by teachers from the United States of America and the United Kingdom. In these countries estimation has been part of the elementary curriculum for a long time and is also a subject of many different researches. The analysis is based on textbooks for primary education. The results of the analysis showed that estimation is rarely included in the Slovene mathematics education program although it is involved in the elementary curriculum (Učni načrt za matematiko, 1998) as an objective in mathematical education. The findings of the PISA and TIMSS researches confirm the results of the analysis. These two studies showed that Slovene children do not have appropriate estimating skills. This thesis can offer some help teachers of mathematics in primary school. It can be used as additional literature which gives teacher some ideas, how to develop particular estimation strategies and how to improve mathematical lessons.
Ključne besede:estimation, skills, measurement, computation, quantity, strategies, curriculum, textbook


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici