| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:REALKA V IDRIJI SKOZI KEMIKOVE IN ZGODOVINARJEVE OČI
Avtorji:Zelenik, Zvezdana (Avtor)
Sikošek, Darinka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Rozman, Franc (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Zelenik_Zvezdana_2010.pdf (12,92 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:Več znaš, več veljaš. Da je znanje zelo pomembno, so vedeli že naši predniki, ki so se še posebej zavzemali za razvoj šolstva na Slovenskem. O njem je že mnogo znanega, manj je bilo obdelano z vidika predmeta kemije, s čimer se ukvarja pričujoče diplomsko delo. Najprej predstavlja razvoj šolstva na Slovenskem in posledično v Idriji v posameznih obdobjih ter prinaša podatke o realki v Idriji od leta 1901 do leta 1920 in njihovo interpretacijo, izključno navezujoče se na pouk kemije. Na podlagi podatkov idrijskih Izvestij so predstavljeni predmetnik realke, učna vsebina in delež pouka naravoslovnih predmetov (prirodopisa, fizike, kemije in mineralogije), širše pa tudi učna vsebina pouka kemije na realki. Predstavljeni so učitelji kemije iz tega obdobja, opisan je kemijski laboratorij in našteti so tedanji učbeniki, ki so bili v rabi za pouk kemije. Metode, uporabljene v diplomskem delu, so opredelitev problema, iskanje informacij, razvrščanje člankov in analiza podatkov (prevladuje deskriptivna metoda). Četudi nam ti podatki ne podajajo celotne slike razvoja kemije na Slovenskem, so vseeno kar dober pokazatelj dejanskega stanja v obravnavanem obdobju, torej med letoma 1901 in 1920. Zato delo pomaga predstaviti vsaj delček zgodovine kemije na Slovenskem.
Ključne besede:Ključne besede: razvoj šolstva, učni načrt, vsebina naravoslovnih predmetov, vsebina kemije, učitelji kemije, kemijski laboratorij, kemijski učbeniki.
Leto izida:2010
Založnik:[Z. Zelenik]
Izvor:Maribor
UDK:373.5(497.4Idrija)(043.2):54
COBISS_ID:17790216 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:JXEQRVWX
Število ogledov:1944
Število prenosov:95
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:"IDRIJSKA REALKA" - THE IDRIJA NONCLASSICALSECONDARY SCHOOL THROUGH THE EYES OF A CHEMIST AND A HISTORIAN
Opis:The more you know, the more you grow. Already our ancestors who strived for the development of education in Slovenia were well aware of the importance of knowledge. The Slovene education system has been discussed under several aspects, however not much has been said in terms of the subject of chemistry, which is the main issue of the present diploma thesis. The thesis first discusses the development of education in Slovenia during different periods, and thus also in Idrija, whereas the focus lies on data about the “Idrijska realka” referring to the years between 1901 and 1920. The interpretation of data is strongly connected to chemistry as the school subject. Based on facts from Idrija newspapers from that period, I am presenting the syllabus of the school, the didactic contents, the percentage of natural history subjects (natural history, physics, chemistry and mineralogy), and more thoroughly, the didactic content of the subject chemistry. Furthermore, chemistry teachers from that period are listed, there is a description of the laboratory which was used for teaching, and there is a list of student books that were in use. The methods used in the diploma thesis are: problem definition, data search, arranging of articles and data analysis (predominantly, the descriptive method is used). Although the acquired data does not reveal the overall picture of the development of chemistry as a school subject in Slovenia, it is indeed a good indicator of the situation as it existed during the period in question, i.e. between 1901 and 1920. Therefore, the present thesis provides at least a small part of the history of chemistry teaching in Slovenia.
Ključne besede:Keywords: development of education, syllabus, content of natural history subjects, content of the subject chemistry, chemistry teachers, chemistry laboratory, chemistry student books.


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici