| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:SPOL IN IZBIRA INSTRUMENTA
Avtorji:Majcen, Maja (Avtor)
ČRČINOVIČ ROZMAN, JANJA (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Majcen_Maja_2010.pdf (1,64 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:V današnji družbi še vedno velja, da so med glasbenimi instrumenti nekateri primerni le za dekleta, drugi le za fante, na nekatere instrumente pa lahko igrajo tako dekleta kot fantje. Namen diplomskega dela je bil raziskati vpliv otrokovega spola na izbiro instrumenta, ki se ga učenci učijo v glasbeni šoli, ugotoviti, ali je izbira odvisna ne samo od njegovih želja in interesov, temveč tudi od priporočil učiteljev, vpliva staršev, vrstnikov in okolice. Prav tako je bil namen ugotoviti prisotnost in vpliv spolnih stereotipov pri dekletih in fantih na izbiro glasbenega instrumenta. Diplomsko delo v teoretičnem delu predstavlja glasbene sposobnosti otrok, predstavlja razlike med deklicami in dečki in govori o motivaciji za glasbeno izobraževanje. Prav tako predstavlja aktualne raziskave s tega področja, dejansko stanje otrok vpisanih v glasbene šole v Sloveniji, dotakne pa se tudi glasbenega izobraževanja danes. Kot tipično dekliški instrumenti so opredeljeni flavta, violina, viola in harfa. Trobila (pozavna, trobenta, rog, bariton, tuba) in tolkala so instrumenti, za katere lahko rečemo, da so opredeljeni kot tipično deški. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati ankete izvedene med učenci slovenskih glasbenih šol. Vzorec zajema 196 anketiranih učencev iz sedmih slovenskih glasbenih šol. Rezultati so pokazali, da je prisotnost spolnih stereotipov še vedno močna, čeprav pri deklicah nekoliko manj kot pri dečkih. Prav tako je bilo ugotovljeno, da imajo učenci manj predsodkov o vrsti primernega instrumenta, ko govorijo drugih učencih, zase pa so še vedno prepričani, da so za deklice najbolj primerni tipično dekliški, za fante pa tipično fantovski instrumenti. Zanimivi so tudi rezultati analize zasedb svetovno znanih orkestrov, kjer skupaj igra le ena tretjina profesionalnih glasbenic in dve tretjini moških glasbenikov. Moški v teh orkestrih velikokrat igrajo tudi na flavto ali violino, pa čeprav sta ta dva instrumenta opredeljena kot tipično ženska.
Ključne besede:spol, glasbeni instrument, izbira, spolni stereotipi, glasbena šola, glasbeno izobraževanje
Leto izida:2010
Založnik:[M. Majcen]
Izvor:Ptuj
UDK:78(043.2)
COBISS_ID:17551880 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:0QDSTM6G
Število ogledov:1948
Število prenosov:191
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:GENDER AND THE CHOICE OF MUSICAL INSTRUMENT
Opis:Nowadays, within our society there are still instruments, which are considered to be appropriate only for boys and some which are appropriate for girls. There are also instruments which are ‘unisex’ and are appropriate for both sexes. The purpose of this diploma work was to explore the impact of the child's gender on the choice of musical instrument that students are playing in music school and to determine whether the choice of subject depends not only on his or her wishes or interests, but also on the teacher’s recommendations as well as the impact of parents, peers and the surrounding environment. It was also intended to determine the effect and influence of gender stereotypes on girls and boys to do with the choosing of musical instruments. The theoretical part of the diploma work, presents the musical ability of the child, constitutes the difference between girls and boys and talks about motivation for musical education. It also deals with the current research in this area, the actual situation of children enrolled in Slovenian music schools and also represents musical education today. ’Womanly’ instruments are usually members of the woodwind and string families respectively. These are: the flute, violin, viola and harp. ‘Manly’ instruments are usually members of the brass or percussion families respectively. These are: the trombone, trumpet, French horn, baritone, tuba, drum kit etc. These statistics were acquired by interviewing 196 Slovenian pupils attending 7 different music schools, from across the country. The results showed that the presence of gender stereotypes are still strong, although slightly less with girls than with boys. It has also been found that students are less bias towards the type of instrument when they speak of other students. However, they still believe that the most suitable musical instrument for girls are the typically feminine and for boys are typically masculine musical instruments. Results acquired from various professional orchestras show that 1/3 of the musicians are female while the majority are male. Therefore men play instruments such as the flute and violin, even though these instruments are deemed to be ‘feminine’ instruments.
Ključne besede:gender, musical instrument, choice, gender stereotypes, music school, music education


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici