Title: | VPLIV VERSKE PRIPADNOSTI NA PORABO TOALETNEGA PAPIRJA |
---|
Authors: | ID Nekrep, Sonja (Author) ID Mumel, Damijan (Mentor) More about this mentor...  |
Files: | MAG_Nekrep_Sonja_2010.pdf (2,19 MB) MD5: 28CFED9404BB91EE7D90E8A61026E7C2 PID: 20.500.12556/dkum/a0c80990-e9a6-453b-9131-c83e9457e4ef
|
---|
Language: | Slovenian |
---|
Work type: | Master's thesis/paper |
---|
Organization: | EPF - Faculty of Business and Economics
|
---|
Abstract: | V času gospodarske krize in recesije podjetja, ki se niso pravočasno prestrukturirala, težko dosegajo načrtovane ključne cilje poslovanja, kar se odraža v izkazih poslovnega izida kot nižji čisti prihodki, poslovni izidi iz rednega poslovanja in čisti poslovni izidi pa so velikokrat negativni. Soočamo se z umiranjem neuspešnih tekmovalcev na trgu, na katerem še zmeraj vlada brezobziren boj. Hitro rastočih trgov je vse manj, gneča v panogah pa je zmeraj zelo velika, zato uspejo samo stabilni, fleksibilni in tisti, ki so med seboj povezani ter imajo bogate mednarodne marketinške izkušnje. Jasno je, da tradicionalni poslovni modeli in strategije, ki so jih tržniki uporabljali v obdobju konjunkture, ne delujejo več. To pa ni le posledica visoko razvite tehnologije in vrste različnih kriz, temveč tudi posledica bistveno drugačnih odjemalcev.
Zadnje raziskave o vedenju odjemalcev kažejo, da se je njihovo vedenje tako zelo spremenilo, da narekuje povsem nova znanja in spretnosti v načrtovanju, upravljanju in izvajanju poslovnih strategij. Kultura v veliki meri določa posameznikovo vedenje, ki ga je možno objektivno meriti. Razvite teorije omogočajo ugotavljanje vzrokov in posledic, ki vedenje razlagajo. Ko vedenje enkrat vidimo kot odziv na pripadnost določeni religiji, se zdijo trženjske raziskave z namenom, da opredelijo trženjski fenomen vedenja odjemalcev kot primerne za analiziranje situacije, saj omogočajo pregled, prenovo in sintezo spoznanj o trgu, potrošnji in tržnih akterjih.
Podjetja lahko z dobrim poznavanjem razmer na trgu bistveno izboljšajo svojo ponudbo izdelkov in storitev, ki zadovoljujejo današnje inteligentne, vse bolj zahtevne, muhaste in nenasitne odjemalce. V isti luči je možno videti funkcionalizem, ki razume vedenje odjemalcev kot odziv na funkcionalne predpogoje rastočega podjetja, ki ustvarja profite in s tem prispeva k dobrobiti celotnega družbenega sistema.
Odločila sem se, da bom v magistrskem delu s pomočjo raziskovanja vedenja odjemalcev dobila odgovor na ključno vprašanje, ali morda verska pripadnost vpliva na porabo določenega izdelka.
Magistrska naloga je sestavljena iz štirih delov. V prvem delu sem povzela teoretična izhodišča o pojmu pomembnosti in omejitvah tržnega raziskovanja ter kritičnega pogleda nanje. Če želimo raziskovati sistematično, moramo slediti korakom v procesu trženjskega raziskovanja. V podjetjih premalo naročajo tovrstne raziskave in to jim povzroča težave širših razsežnosti. Osredotočila sem se na raziskovanje vedenja odjemalcev, relativno mlade doktrine, ki pa je zelo pomembna za trženje.
V drugem delu s teoretičnega vidika obravnavam kulturo kot temeljni dejavnik, ki vpliva na posameznikovo vedenje. Ker je kultura sestavljena iz več elementov, med katere spada tudi religija, ugotavljam njen močan vpliv na vedenje odjemalcev. Kultura določa proces kupčevega odločanja o izbiri izdelka ali storitve, izbiri blagovne znamke, izbiri trgovca, o času nakupa, obsegu nakupa in o ponakupnem ravnanju. Osredotočila sem se na vedenje pripadnikov krščanske in muslimanske religije, katerih vedenje se z velikimi razlikami odraža tudi v trženjskem spletu.
V tretjem, empiričnem delu, sem z različnimi metodami raziskovanja zasledovala značilnosti omenjenih religij, ki so me pripeljale do različnih navad in ritualov v zvezi z osebno higieno. To je potrdilo drugo hipotezo, da se v krščanskem svetu porabi več toaletnega papirja na gospodinjstvo kot v islamskem. S kvantitativnim pristopom, ki temelji na uporabi sekundarnih podatkov, sem z metodo analize sprejela hipotezi, da verska pripadnost vpliva na porabo toaletnega papirja in da pripadniki islamske religije porabijo manj toaletnega papirja na gospodinjstvo kot pravoslavci in katoliki, ki ga porabijo največ na gospodinjstvo. Potem, ko smo izločili vpliv religije, so izračunani parcialni korelacijski in determinacijski koeficienti pokazali na precej nižji vpliv opazovanih spremenljivk kot so BDP, gospodarska rast, stopnja nezaposlenosti, |
---|
Keywords: | trženjsko raziskovanje, kultura, religija, vedenje odjemalcev |
---|
Place of publishing: | Maribor |
---|
Publisher: | [S. Nekrep] |
---|
Year of publishing: | 2010 |
---|
PID: | 20.500.12556/DKUM-13512  |
---|
UDC: | 339.138 |
---|
COBISS.SI-ID: | 10273308  |
---|
NUK URN: | URN:SI:UM:DK:W0XM5NJ3 |
---|
Publication date in DKUM: | 02.07.2010 |
---|
Views: | 11348 |
---|
Downloads: | 2277 |
---|
Metadata: |  |
---|
Categories: | EPF
|
---|
:
|
Copy citation |
---|
| | | Average score: | (0 votes) |
---|
Your score: | Voting is allowed only for logged in users. |
---|
Share: |  |
---|
Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click
on the title to get all document metadata. |