| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:RECEPCIJA KOSOVELOVE POEZIJE V PRVEM TRILETJU OSNOVNE ŠOLE
Avtorji:Jaušovec, Manuela (Avtor)
Kordigel Aberšek, Metka (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Jausovec_Manuela_2010.pdf (704,96 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Opis:Glavna tema moje diplomske naloge se na eni strani dotika Srečka Kosovela kot pesnika za otroke, na drugi strani pa razvijanja recepcijske zmožnosti v prvem triletju osnovne šole. Prvi del naloge je namenjen predstavitvi življenja Srečka Kosovela kot človeka in ponuja nekaj povedi o njegovem kratkem, a izjemno produktivnem življenju. Sledi umestitev pesnika v slovenski literarni prostor kot pesnika za odrasle, nato pa še kot pesnika za otroke. Največ pozornosti v prvem delu naloge je namenjene primerjavi in razkrivanju povezanosti mladinske in nemladinske poezije Srečka Kosovela. Naslednje poglavje je namenjeno podrobnejši analizi otroških interesov za poezijo, opredelitvi in opisu vrst interesov, ki se navezujejo na konkretne primere iz bogate zbirke Kosovelovih otroških pesmi. Sledi poglavje, v katerem je natančneje opisan razvoj recepcije poezije v posameznih obdobjih razvoja, pri čemer pa sta še posebej izpostavljena razvoj in spodbujanje recepcijske zmožnosti. Predzadnjemu poglavju v teoretičnem delu naloge, ki je namenjeno razvijanju recepcijske zmožnosti za poezijo, sledi še poglavje o integriranem pouku z vidika književne didaktike. Na podlagi teoretičnih dejstev sem nato oblikovala raziskovalne hipoteze, preko katerih sem želela ugotoviti, v kolikšni meri so pesmi Srečka Kosovela prisotne v slovenskih učbenikih za književno vzgojo v prvem triletju osnovnošolskega izobraževanja. Izbrala sem didaktični instrumentarij najpomembnejših slovenskih založb in analizirala zastopanost pesmi ter njihove oblikovne in tematske značilnosti. Najprej sem predstavila rezultate posamezne založbe, nato pa sledi še interpretacija rezultatov.
Ključne besede:Srečko Kosovel, primerjava mladinske in nemladinske poezije Srečka Kosovela, mladinska poezija, recepcija poezije, literarni interesi, razvijanje recepcijske zmožnosti za poezijo, mladinska književnost, integracijska metoda književnega pouka
Leto izida:2010
Založnik:[M. Jaušovec]
Izvor:Maribor
UDK:821.163.6(043.2)
COBISS_ID:17536776 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:46KBZDZU
Število ogledov:2577
Število prenosov:196
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PEF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:RECEPTION OF KOSOVEL'S POETRY IN THE FIRST TRIAD OF PRIMARY SCHOOL
Opis:Main topic of my diploma paper on one side considers Srečko Kosovel as a poet for children and on the other side the development of reception abilities in the first triad of primary school. First part of the paper is about the life of Srečko Kosovel and it offers several sentences about his short, but very productive life. Following is the incorporation of the poet into Slovenian literary space as a poet for adults, and then also as a poet for children. Main attention of the first part is paid to comparison and disclosure of connections between juvenile and non-juvenile poetry of Srečko Kosovel. Next chapter is dedicated to a detailed analysis of children's interests for poetry, definition and description of types of interests concerning concrete examples from the rich collection of Kosovel’s children poems. Following chapter more precisely describes the development of poetry reception in individual periods of development, and especially exposes the development and enhancement of reception abilities. Chapter before the last one in the theoretical part of the paper, which focuses on the development of reception abilities for poetry, is followed by the chapter on integrated education from the viewpoint of literary didactics. On the basis of theoretical facts I formed research hypotheses through which I wished to establish to what extent the poems of Srečko Kosovel are present in Slovenian textbooks for literary education in the first triad of primary education. I selected didactic instruments of the most important Slovenian publishers and analyzed representation of poems and their formal and thematic characteristics. First I presented the results regarding the individual publishers, which are followed by the interpretation of results.
Ključne besede:Srečko Kosovel, comparison of juvenile and non-juvenile poetry of Srečko Kosovel, juvenile poetry, poetry reception, literary interests, development of reception abilities for poetry, juvenile literature, integration method of literary education


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici