| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:JEZIK OGLASOV NA PRIMERU PRODAJNIH KATALOGOV (HERVIS IN GIGA SPORT)
Avtorji:Merf, Primož (Avtor)
Stramljič-Breznik, Irena (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Merf_Primoz_2010.pdf (12,03 MB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Opis:V današnjem svetu množicna proizvodnja zahteva množicno potrošnjo. Pogoj zanjo je tudi oglaševanje. V neusmiljenem boju za potrošnike prihaja do povecane kolicine oglaševalskih besedil, ki so vprašljiva glede vsebinske in oblikovne ustreznosti. Ena od osnovnih nalog oglasa je vzbujanje pozornosti, pri cemer so oglaševalci jezik in vizualne podobe razvili do skrajnosti. Jezikovni vidik v oglaševalskih besedilih ni zanemarljiv, saj takšna besedila zaradi opaznosti in množicnosti vplivajo na splošno rabo in tako sooblikujejo podobo sodobne knjižne slovenšcine. Osrednja pozornost v diplomskem delu je namenjena jeziku oglasov v dveh športnih katalogih in njuni pravopisni jezikovni podobi. Na pregleden nacin je opozorjeno in s konkretnimi primeri prikazano na lahko odpravljive jezikovne pomanjkljivosti. Jezikovna analiza je pokazala, da je knjižnojezikovna norma marsikdaj namerno zrahljana, velikokrat pa so odstopi od norme odraz nizke jezikovne kulture piscev oglaševalskih besedil. Veliko napak je tudi takšnih, ki so sicer odkloni glede na kodificirano jezikovno normo, za vecino govorcev pa je raba povsem nevtralna. V oglasih so tudi pozitivni primeri. Jezik v oglasih se namrec iz dneva v dan bolj in bolj kaže kot zapletena, prefinjena, zahtevna in zabavna stvaritev ter predstavlja vse vecji izziv ustvarjalcem (piscem oglasov), uporabnikom (kupcem) ter raziskovalcem jezika (jezikoslovcem).
Ključne besede:slovenšcina, oglaševanje, prodajni katalogi, jezikovna analiza
Leto izida:2010
Založnik:[P. Merf]
Izvor:Maribor
UDK:811.163.6(043.2)
COBISS_ID:17573640 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:Q3MAJ0R8
Število ogledov:1800
Število prenosov:230
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:FF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:LANGUAGE OF SMALL ADDS (ON EXAMPLE OF SALES CATALOGS OF HERVIS AND GIGA SPORT
Opis:In today's world, mass production requires mass consumption; the latter also depends on advertising. The ruthless fight for consumers has increased the amount of advertisements, which are questionable from the point of view of content and design. One of the basic functions of the advertisement is attracting attention – considering the fact that the advertisers have developed the language and visual images to the extreme. The linguistic aspect of advertising is not negligible, since owing to its public presence and frequency of appearance it influences general language use and helps shape the image of contemporary standard Slovene. This diploma paper mainly focuses on language of advertisements in two sports catalogues and their grammatical and linguistic image. Language deficiencies are highlighted in a transparent manner and illustrated with concrete examples. Linguistic analysis has shown that the standard norm is often deliberately loose, and shifts from the norm are often the result of low language ability of advertisement authors. Many errors technically deviate from the codified norm, while they are accepted by the majority of speakers as neutral. Advertisements also contain positive examples. The language of advertisements, namely, turns gradually but constantly into a complex, sophisticated, challenging and pleasant creation, and it represents an ever growing challenge for its creators (writers of ads), users (customers) and language researchers (linguists).
Ključne besede:Slovene language, advertising, sales catalogues, linguistic analysis


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici