| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Izpis gradiva

Naslov:FEDERALIZEM IN INDUSTRIJSKI ODNOSI V AVSTRALIJI
Avtorji:Merc, Sara (Avtor)
Novak, Mitja (Mentor) Več o mentorju... Novo okno
Datoteke:.pdf UNI_Merc_Sara_2010.pdf (658,12 KB)
 
Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Diplomsko delo (m5)
Organizacija:PF - Pravna fakulteta
Opis:Po Avstralski ustavi iz l.1901 ima zvezni (Commonwealth) parlament le omejeno zakonodajno pristojnost. Njegova vloga na področju urejanja industrijskih razmerij je omejena na preprečevanje in obvezno reševanje meddržavnih industrijskih sporov s spravo in arbitražo. V Avstraliji se je tako področje industrijskih odnosov tradicionalno urejalo tako na zvezni kot tudi na ravni posameznih zveznih držav. Čeprav je razlaga ustavnih določb o zakonodajnih pristojnosti zveze, ki jo je v zadnjem času sprejelo Visoko sodišče Avstralije, okrepila vlogo zveznega zakonodajalca pri regulaciji zaposlitvenih razmerij, pa se je zakonodajna regulacija na dveh vzporednih ravneh obdržala več kot sto let. V zadnjih desetletjih pa smo priča poskusom vzpostavitve enega samega nacionalnega sistema industrijskih odnosov. Pravno podlago, ki jo je l.2005 za svoj Zakon o spremembi Zakona o odnosih na delovnem mestu uporabila vladajoča koalicija Liberalne in Nacionalne stranke pod vodstvom premierja Howarda z namenom razširiti krog posameznikov, za katere bi veljala zvezna zakonodaja, predstavlja pristojnost zveznega parlamenta za zakonodajno urejanje ustavnih korporacij.Sprejeti zakon je zajel približno 85 odstotkov zaposlenih v Avstraliji.Širitev zveznega prava industrijskih odnosov s pomočjo zakonodajne pristojnosti, ki jo zvezni oblasti na področju korporacij dodeljuje člen 51(20) Ustave, je Visoko sodišče Avstralije podprlo kot veljavno izvajanje zakonodajnih pristojnosti Commonwealtha. Reforma trga dela je l. 2005 temeljito spremenila ravnotežje med zvezno in državno ureditvijo, glede tega pa se, v kolikor bo obveljala volja nove avstralske vlade pod vodstvom premierja Kevina Rudda, predvidevajo še nadaljnje spremembe.Kljub retoričnemu raztrganju Zakon o spremembi Zakona o odnosih na delovnem mestu pa je politika laburistične zvezne vlade jasna glede ohranitve določenih elementov reforme trga dela iz l.2005, vključno z namenom zaprositi zvezne države za sodelovanje s Commonwealthom, ki bo omogočilo uveljavitev nacionalnih delovno-pravnih zakonov za celoten zasebni sektor.
Ključne besede:federalizem, Avstralska ustava, zakonodajne pristojnosti, industrijski odnosi, obvezna sprava in arbitraža, Visoko sodišče Avstralije
Leto izida:2009
Založnik:[S. Merc]
Izvor:Maribor
UDK:34(043.2)
COBISS_ID:4044843 Povezava se odpre v novem oknu
NUK URN:URN:SI:UM:DK:77NWOYSZ
Število ogledov:1542
Število prenosov:100
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
Področja:PF
:
  
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Postavite miškin kazalec na naslov za izpis povzetka. Klik na naslov izpiše podrobnosti ali sproži prenos.

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:FEDERALISM AND INDUSTRIAL RELATIONS IN AUSTRALIA
Opis:The Australian Constitution of 1901 gave the federal (Commonwealth) parliament only limited legislative powers. Its role in the regulation of industrial relations is limited to the prevention and settlement of interstate industrial disputes with compulsory conciliation and arbitration. Traditionally, employment relations in Australia have been governed by a dual system of federal and State regulation. While interpretations of Commonwealth powers by the High Court in recent times has allowed a greater role for federal regulation, the dual system remained for over 100 years. In recent decades there have been attempts to create a single national industrial relations system. In 2005, the Howard (Liberal—National parties coalition) government used the existing constitutional law making powers of the federal parliament, the corporations power, to widen the coverage of the federal industrial relations system with the Workplace Relations Amendment (Work Choices) Act 2005 to capture about 85 percent of Australian employees.The use of the corporations power of the Constitution, section 51(20), by the Howard Coalition government to expand its regulation of industrial relations has been endorsed by the High Court of Australia as a valid exercise of Commonwealth law making powers. The balance between federal and State regulation changed significantly under the Work Choices reforms, and may change further if the Rudd Government has its way.Despite its rhetoric about tearing up Work Choices, Labors policies make it clear that certain elements of those reforms are to be retained.That includes asking the State to co-operate with the Commonwealth to ensure that there are national laws covering the entire privete sector.
Ključne besede:federalism, Australian Constitution, legislative powers, industrial relations, compulsory conciliation and arbitration, High Court of Australia


Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici